خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فتح‌اللهی:

  80 شرکت قزوینی در آستانه ورشکستگی؛ حقوق کارگران ۳ تا ۵۰ ماه تأخیر افتاد

نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور خبر داد، حقوق کارگران در حدود ۸۰ شرکت در استان قزوین از ۳ تا ۵۰ ماه به تأخیر افتاده و بسیاری از این شرکت‌ها در مرز ورشکستگی قرار گرفتند.ابوالفضل فتح‌اللهی در گفتگو با  تسنیم، درباره وضعیت تولید گفت: در وضعیت فعلی کشور مهمترین موضوع تقویت تولید است. در رهیافت اقتصاد مقاومتی مصرف کننده تا جایی که می‌تواند مصرف کالاهای داخلی را به مصرف کالاهای خارجی ترجیح می‌دهد. مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات کلی اقتصاد کشور رویکرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی برای هر سه گروه یعنی تولید کنندگان، مصرف کنندگان و دولت برنامه‌ها و راهبردها و سیاست‌های مشخصی ارائه دادند اما این سیاست‌ها در عمل به‌خوبی اجرا نشده است.

از نگاه نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، کارگری که امنیت شغلی داشته باشد حس خلاقیت و ابتکار پیدا کرده و در افزایش تولید و بهره‌وری مشارکت می‌کند ولی اگر امنیت شغلی کارگر برقرار نشود شغل‌های دوم و کاذب رواج می‌یابد. دستیابی به تولید ملی مستلزم اهمیت بخشی به کار و سرمایه داخلی است بنابراین حمایت از سرمایه و متخصصان عمده‌ترین روش تحقق تولید ملی است.

 فتح‌اللهی گفت: هیچ حمایتی از متخصصان تولید نمی‌شود. آمارها حاکی از این است که بیش از 80 شرکت در استان قزوین معوقات حقوق نیروی کار دارند و در مرز ورشکستگی هستند و حتی به‌راحتی می‌توانیم بگوییم با کمتر از 30درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: تعداد زیادی از کارگران در این استان معوقات حقوق از 3 ماه تا 50 ماه دارند، حتی برخی از آنها در مرز بازنشستگی هستند و از آنجایی که لیست بیمه آنها به‌درستی پرداخت نشده است با مشکلات متعدد روبه‌رو شدند.فتح‌اللهی اظهار داشت: جامعه در حالی با مشکل بیکاری مواجه است که اغلب کارگران از دریافت دستمزد کافی محروم هستند و حتی بخشی از کارگران پوشش بیمه‌ای نیز ندارند. متأسفانه دستمزدها از حداقل مبلغ مورد نیاز برای تأمین هزینه‌های زندگی کارگری بسیار کمتر است. از طرفی اقتصاد دچار رکود و کسادی طولانی‌مدت است به‌گونه‌ای که بخش بزرگی از جمعیت به‌سختی زندگی می‌کنند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید