خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برای خلق ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز که مهم‌ترین عامل در موفقیت شغلی به‌حساب میاید می‌بایست کمی بیشتر و متمرکزتر به این مسئله نگاه کنید. خلق ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز یک باور است.

در عرصه کسب و کار، خلاقیت مهم‌ترین عامل موفقیت محسوب می شود به‌طوری که بدون آن از طرف رقیبان به‌سرعت حذف خواهید شد. آیا در کسب و کار خود از ایده‌های خلاقانه استفاده می‌کنید؟ آیا به این فکر می‌کنید که به چه صورت به کسب و کار خود رونق ببخشید؟ بیشتر افرادی که در دوره‌های کسب و کار شرکت می‌کنند از این موضوع ناراحت هستند که اصلاً ایده‌های خلاقانه پولساز ندارند و به بیان بهتر اصلاً خلاق نیستند! اما آیا این صحبت درست است؟ می‌شود که یک فرد اصلاً خلاق نباشد؟ در جواب باید گفت: خیر.
به طور معمول انسان ذاتاً خلاق به دنیا میاید و در پیرامون زندگی خود با قرار گرفتن در محیط تربیتی، میزان خلاقیت در آن دست خوش تغییراتی می‌شود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. اما آیا خلاقیت ارثی است؟ طبق تحقیقات انجام شده فقط ۳ الی ۷ درصد از خلاقیت ارثی است و مابقی آن اکتسابی است.
یک کودک در ابتدای دوران زندگی‌اش به‌ طور ذاتی بسیار خلاق است. محققان در تحقیقاتی که در بین کودکان ۵ تا ۷ سال انجام‌ داده‌اند به این نتیجه رسیدند که این کودکان افرادی بسیار خلاقی هستند اما به‌ مرور زمان همان کودکان تبدیل به افرادی غیر خلاقیت شدند. این به این معنی نیست که آنها خلاقیت ندارند و یا حتی خلاقیتشان نابود شده است، بلکه خلاقیت را می‌شود دوباره زنده کرد. دوباره احیا کرد و به‌ مرور آن را پرورش داد.
از همین رو، خلاقیت هم می‌تواند رشد کند و هم می‌تواند ضعیف شود و این موضوع بستگی به شیوه‌ی برخورد با نحوه پرورش خلاقیت دارد. بنابراین همه ما می‌توانیم ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز داشته باشیم.
برای خلق ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز که مهم‌ترین عامل در موفقیت شغلی به‌حساب میاید می‌بایست کمی بیشتر و متمرکزتر به این مسئله نگاه کنید. خلق ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز یک باور است.
پس اگر فکر می‌کنید انسان‌های خلاقی نیستید یا نمی‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز داشته باشید به ادامه‌ی مطلب توجه کنید:


1- افزایش خلاقیت

 


واضح است بدون وجود خلاقیت، ایده‌های خلاقانه پولسازی نیز به وجود نخواهد آمد. راهکارهای زیادی برای افزایش خلاقیت وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

راهکار اول: تصویرسازی ذهنی
اگر می‌خواهید خلاقیت شما افزایش یابد یکی از راهکارها تصویرسازی ذهنی است. تصویرسازی ذهنی این فرصت را به شما می‌دهد که بتوانید یک قدم از دیگران جلوتر باشید. زمانی که شما قدرت خلاقیت را در خود افزایش دهید این پتانسیل را دارید که ایده‌های بزرگی را در ذهن خود بپرورانید. به عنوان مثال تصویرسازی ذهنی به شما برای خلق و ارائه یک محصول جدید کمک می‌کند. ایدهایی که می‌تواند شما را پولدار کند. انسان‌ها این قدرت را دارند که ذهن خود را چنان آماده کنند که قادر باشد اتفاقاتی که در آینده قرار است پیش بیاید را پیش‌بینی کنند. کسی که به دنبال ایده‌های خلاقانه پولساز است باید بتواند آینده را پیش‌بینی کند.

راهکار دوم: عوامل آزاردهنده را بشناسید
عواملی که باعث آزار فکری شما می‌شود را بشناسید حتی می‌توانید لیستی از آنها را تهیه کنید. این عوامل باعث از بین رفتن تمرکز شما و فکر کردن در مورد ایده‌های خلاقانه شما می‌شود. اگر نمی‌توانید این عوامل آزار دهنده را به صورت کامل حذف کنید حداقل می‌توانید به آنها مجال کمتری بدهید.

راهکار سوم: افزایش اعتماد به نفس
اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند که بدون ترس از قضاوت شدن و یا ترس از شکست‌های احتمالی به ایده‌های خلاقانه میدان بیشتری بدهید. کسی که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است این جرأت را دارد که افکار خلاقانه را در ذهن خود بپروراند. عدم اعتماد به نفس می‌تواند باعث شود که شما حتی از فکر کردن به ایده‌های خلاقانه نیز واهمه داشته باشید.

راهکار چهارم: تواضع
اگر شما نسبت به آموخته‌های خود غرور داشته باشید و فکر کنید که همه چیز را می‌دانید سدی در مقابل افکار خلاقانه و ایده‌های نو در مقابل شما وجود دارد. در این صورت شما حتی آمادگی ایده‌های خلاقانه دیگران را نیز نخواهید داشت. داشتن تواضع در این زمینه و اینکه شما بر این باور باشید که راهها و ایده‌های جدیدی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند باعث افزایش خلاقیت در شما خواهد شد.

راهکار پنجم: حضور در کنار افراد خلاق
خلاقیت افراد دیگر می‌تواند به شما سرایت کند. سعی کنید ارتباط موثر خود را با افراد خلاق تقویت کنید. حضور در گروه‌هایی که افراد خلاقی در آن حضور دارند می‌تواند باعث افزایش قدرت خلاقیت در شما شود.

راهکار ششم: کنجکاو و ریسک پذیر باشید
اگر شما بتوانید کنجکاوی که در وجود شما قرار دارد را به خوبی مدیریت کنید این کار باعث افزایش قدرت خلاقیت در شما خواهد شد. یک ذهن کنجکاو به راحتی از کنار مسائل عبور نمی‌کند و همواره به دنبال پاسخ‌های جدیدی است. کنجکاوی یکی از بهترین رفتارهایی است که می‌تواند باعث افزایش قدرت خلاقیت شما شود . اگر کنجکاوی با ریسک پذیری همراه باشد شما دیگر از اشتباهات احتمالی و پرداختن به ایده‌های نو نخواهید ترسید. این دو فاکتور به صورت مستقیم به اعتماد به نفس شما مربوط است که در مورد آن نیز توضیح داده شد.

2- تمرکز

 


داشتن تمرکز ذهنی بر روی موضوع خاصی که مدنظرتان است باعث می‌شود شما در آن موضوع ایده‌های خلاقانه‌تری داشته باشید. به‌ طوری‌ که مثلاً برای طمانی‌که بر روی شیوه‌ی تبلیغات خودتان تمرکز حواس می‌کنید و مدام از خودتون این سؤال را می‌کنید که بهترین نوع تبلیغات در کسب‌وکار من چیست؟
در این صورت باید شروع به یادداشت ایده‌هایی که به ذهنتان خطور میکند بپردازید و سپس ایده‌هایتان را بررسی کنید و اقدامات لازم را بر روی آن‌ها انجام بدهید.

3- مطالعه و تحقیق

 


سومین راهی که ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز شما را بیشتر میکند، توجه به اطراف و تحقیق و مطالعه در زمینه‌ی کاری خودتان است. در حال حاضر برای هر نوع کسب‌ وکاری کتابی نوشته‌شده است و برای رشد همه جانبه در آن راهکارهایی بیان شده است. پس حتماً مطالعاتی در زمینه‌ی کسب و کار خود داشته باشید.

4- طوفان فکری

 


انجام طوفان فکری با همکاران یا اطرافیان خود یکی دیگر از راه‌های خلق ایده‌های خلاقانه‌ی پولساز است. با همفکری میشود راه‌های زیادی برای رشد کسب‌وکار به دست آورد. شرکت در این نوع جلسات که با همفکری همراه است باعث می‌شود بسیاری از افرادی که در ابتدا خودشان را خلاق نمی‌دانستن بعد از آموزش تبدیل به افرادی بشوند که نه‌تنها خودشان را انسان‌های کاملاً خلاقی می دانند بلکه به دیگران هم پیشنهادات و ایده‌های خلاقانه می‌دهند.
برای انجام طوفان فکری در خصوص یک موضوع خاص می‌بایست این شرایط به‌وجود بیاید:
   - به حضور ۴ الی ۱۲ نفر برای شرکت در این جلسه نیاز دارید.
   - حتماً مدیر داشته باشید تا اداره جلسه مدیریت شود.
   - برای نوشتن ایده‌ها باید یک مجری داشته باشید.
نکته: هم از افراد متخصص و هم از افراد معمولی برای حضور در جلسه استفاده کنید.


تکنیک‌های افزایش خلاقیت و خلق ایده

 


خلاقیت کاملاً قابل رشد است و می‌توانید با انجام تکنیک‌هایی همچون تکنیک‌های ذیل آن را تقویت و یا  افزایش دهید:
۱- راه رفتن بر لبه جدول؛ چون ما از ظرفیت کمتری از نیمکره سمت راست استفاده می‌کنیم این باعث می‌شود در نیمکره راست تغییر به وجود بیاید.
۲- استفاده از نیمه مخالف بدن؛ برای مدتی کارهایتان را با آن طرفی انجام بدهید که عادت به انجام کار با آن را ندارید به طور مثال برای مدتی هر کاری با دست راست انجام می‌دادید این‌بار با دست چپ انجام بدهید. این کار نیمکره راست شما را فعال می کند. (در انجام این تکنیک خیلی تلاش کنید و اگر یادتان رفت وقتی یادتان آمد دوباره آن را  انجام بدهید.)
۳- نوشتن خواب بعد از بیدار شدن؛ خوابی که دیدید را با جزئیات بنویسید.
۴-انجام دادن کارهای جدید در طی روز؛ شما نباید در روزمرگی گرفتار شوید، با کمی تغییر و تنوع می‌توانید خلاقیت خود را افزایش بدهید.
۵- دیدتان را نسبت به مسائل تغییر دهید؛ تک‌بعدی نباشید، حتی از دیگران کمک بگیرید. به طور مثال دربارۀ موضوعی مثل تغییر دکوراسیون، از جنبه‌های دیگر هم به آن نگاه کنید و به دنبال راه‌های دیگر باشید و در این راه به دیگران بگویید که دید شما نسبت به این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد؟
۶- محیط اطرافتان را تغییر بدهید؛ محیط کارتان را عوض کنید، عکس بگذارید، گل بگذارید، تمیز باشید، تزئینات خانه را جابه‌جا کنید و…
۷- همیشه دقت کنید که چطور می شود به‌غیر از کاربردهای متداول اشیاء از وسایل چه استفاده‌های گوناگون دیگری می‌توان کرد؟

در آخر باید گفت؛ خلاقیت در کسب‌وکار شما را به پولدار شدن نزدیک میکند. فکر کنید در کارتان چه خلاقیتی می‌توانید داشته باشید و سپس آن را بر روی کاغذ پیاده کنید. خلاقیت و توانایی در همه‌ی انسان‌ها وجود دارد فقط باید برای آن زمان گذاشت تا نتیجه‌اش را ببینید.

منبع: mahanteymouri.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید