خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گاهی اوقات کسب و کار شما به خوبی پیش می‌رود و اوضاع بر وفق مراد است. تمامی بدهی‌های خود را پرداخته‌اید، جریانات مالی و پولی به خوبی پیش رفته است. حتی اینقدر فرصت دارید که یک بعد از ظهر کار را تعطیل کنید و به بازی فوتبال بروید؟ اما یک جای کار می‌لنگد. متوجه می‌شوید که کارمندان شما مثل ابتدای کار علاقه‌مند و با انگیزه نیستند.

با شور و اشتیاق کار نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که از سر وظیفه کار می‌کنند. در واقع فقط «کار» می‌کنند و آنقدرها هم به کار علاقه نشان نمی‌دهند.
واضح است که مدیریت شرکتی که جایگاه خود را پیدا کرده است به اندازه راه‌اندازی آن هیجان‌انگیز نیست. این مسئله به خصوص در مورد کارآفرینان واقعی صدق می‌کند. کم کم به این نکته پی می‌برید که اگر بخواهید شرکت و کسب و کار شما رشدی مستمر داشته باشد، باید به کارمندانتان دوباره انرژی بدهید و «روحیه کارآفرینی» را دوباره زنده کنید.

در  ادامه با چند توصیه و راهنمایی برای احیای این روحیه آشنا می‌شوید:

به ایده‌های کارمندان توجه کنید
در ابتدا شما برای شروع این کسب و کار ایده‌های بزرگی در سر داشتید. و هر کاری می‌کردید تا این ایده‌ها محقق شوند. این کار هیجان‌انگیز بود. در ضمن خسته‌کننده نیز بود و گاهی اوقات احساس می‌کردید که فرسوده شده‌اید. شما برای حل مشکلاتتان راه‌های گوناگونی را امتحان کردید و ابزار گوناگونی را به خدمت گرفتید. کارمندان وفادار شما به پیشبرد کار کمک می‌کردند و بخش مهمی از این سیستم بودند.
 در اصل این روحیه کارآفرینی در تمام شرکت در جریان بود. توجه به گفته‌ها و ایده‌های کارمندان حتی پس از این که شرکت تثبیت شد، یکی از عوامل مهم رشد یک کسب و کار است. کسب وکارهای موفق این روحیه را زنده نگه می‌دارند. این محرک،‌ انگیزه‌ای است که کارمندان را به جلو می‌راند، آنها را به کارآفرینی تشویق می‌کند و می‌تواند یک شرکت را برتر از موسسات دیگر قرار دهد.
 در این دنیای رقابتی که سریع رشد می‌کند،‌ شما و کارمندانتان باید به دنبال ایده‌های جدید باشید وگرنه کسب وکارتان شکست خواهد خورد. مثلاً شرکت Compast Technologies معروف است که فضای کاری زنده و پویا دارد. به خاطر آن است که مدیرعامل این شرکت فضایی فراهم کرده که روحیه خلاقیت و ابتکار در آن جریان دارد. کارمندان پیوسته به دنبال کشف راه‌حل‌هایی مبتکرانه هستند که برای حل مشکلات مشتریان مناسب باشند. به گفته این مدیرعامل شرکتی که مرتباً از این رویه پیروی کند، هرگز از آن دست بر نخواهد داشت.
خلق نوآوری‌های جدید و ترویج یک فرهنگ پویا و مبتکرانه بسیار مهم است. هر کارفرما باید به وضعیت بازار توجه کند و به کارمندان فرصت دهد تا با روند بازار همراهی کنند و در کنار آن پیشرفت کنند .

از کارمندانی که ریسک می‌کنند، تقدیر کنید
کارمندان می‌خواهند به آنها اهمیت داده شوند، بدون ترس از توبیخ شدن ایده‌های خود را مطرح کنند و بدانند که می‌توانند در آینده روی پروژه‌های مهمی که شرکت شروع می‌کند، کار کنند. برای زنده نگه داشتن روح کارآفرینی، به کارمندانی که ریسک می‌کنند توجه کنید. این شمایید که باید از نوآوری تقدیر کنید و شور و اشتیاق را در میان کارمندان ترویج کنید .
در اصل شهرت و اعتبار یک شرکت به عملکرد افراد و مدیران بستگی دارد. افزایش حقوق، امتیازهایی چون سفرهای تفریحی و تقدیرهایی که در مواقع خاص چون کریسمس از کارمندان ممتاز می‌شود، آنهایی که خطر می‌کنند را تشویق می‌کنند که خلاقیت بیشتری به خرج دهند .

ساختار شرکت را بازنگری کنید
ممکن است روحیه کارآفرینی کارمندان را به دلیل تغییرات ساختار شرکت تضعیف شده باشد. نحوه عملکرد موسسه شما از زمان تاسیس تا به حال چقدر تغییر کرده است؟ آیا شما می‌توانید سریع تصمیم بگیرید یا دور و برتان اینقدر شلوغ است که گیج شده‌اید؟ برای بررسی روحیه کارآفرینی،‌ ساختار شرکت را بازبینی کنید. باید بر اهدافی که ارزش شرکت شما را بالا می‌برند،‌ تمرکز کنید.
دقت کنید که کدامیک از کارمندان برای نیل به اهداف شرکت بیشتر تلاش می‌کند. البته به یاد داشته باشید که که این کار یک فعالیت دوطرفه است. به عبارتی کارمندان نیز باید برای ارتقای دانش خود تلاش کنند و مستمراً‌ مهارت‌هایی که برای پیشبرد اهدافشان لازم است را فرا گیرند.
 البته استخدام کارمندان با کفایت و مسئولیت‌پذیر و اخراج آنهایی که نمی‌توانند با جریان کاری همراهی کنند، مشکل است. یک پرسنل مسئول و موثر در تسریع تغییرات، بکارگیری ایده‌های جدید و نیل به یک سطح رقابتی قابل قبول، عنصر مهمی‌ است. اگر کارمندان دریابند که برای امنیت شغلی باید کارشان را به نحو احسن انجام دهند، رشد موسسات و شرکت‌ها تسریع خواهد شد .
 
برگرفته از روزنامه تفاهم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید