خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (6 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همیشه صحبت در مورد کارآفرینانی که در سنین پایین به موفقیت دست یافته اند، بحث جذابی است. در این مقاله کارآفرینانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که بسیاری از آنها هنوز سن قانونی هم ندارند.

کوری نیوس، پسر بچه کیک فروش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، کوری نیوس اکنون 12ساله است. احتمالا همه ما در این سن مشغول تفریح و انجام سرگرمی های رایج بوده ایم. با این حال کوری با تاسیس برند Mr.Cory's Cookies در دهه اول زندگی خود یکی از مشهورترین کارآفرینان دنیا لقب گرفت. ماجرای جالب این کودک از جایی شروع شد که استفاده از اتوبوس برای رفتن به مدرسه تبدیل به یکی از زجرآورترین کارهای روزمره وی شد.

مادر کوری در این باره می گوید: یک روز کوری از مدرسه بازگشت و به من گفت که دیگر قصد استفاده از اتوبوس را ندارد و قصد خرید ماشین شخصی دارد. ابتدا حرف او را چندان جدی نگرفتم. به هر حال همه کودکان در این سن وسال حرف های عجیب وغریبی را به زبان می آورند.

با این حال برخلاف انتظار خانواده، کوری تابستان همان سال کار خود را با فروش شکلات در محله شان شروع کرد. تنها با گذشت چند ماه از آغاز کار کودک شش ساله تصمیم به توسعه کسب وکارش در کل نیوجرسی گرفت. فروش لیموناد و کیک های خانگی ایده ای بود که نیوس با آن رویای پس انداز برای دوران تحصیل دانشگاهی را پرورانده بود.

استقبال مردم محلی از کیک های خانگی باعث افتتاح سایت Mr.Cory's Cookies و فروش آنلاین طیف وسیعی از کیک و کلوچه شد. نکته جالب اینکه برند کوری در حال حاضر با شرکت های خرده فروشی معتبری از قبیل بارنیز نیویورک،J.Crew  و پاتری بارن همکاری دارد.

امبر کلی، دریافت اسکار در کودکی

در سپتامبر 2013 امبر کلی با تنها 13 سال سن برنده جایزه آشپزی از شبکه تلویزیونی کودکان آمریکا شد. با این حال ماجرای شهرت کلی به قبل از این برنامه و سال 2012 می رسد؛ زمانی که کانال رسمی خود را با محوریت تهیه غذای سالم در یوتیوب ایجاد کرد. این کانال در حال حاضر نزدیک به 40000 عضو دارد.

براساس اظهارنظر مربی آشپزی این کودک، امبر از سال های ابتدایی زندگی اش علاقه زیادی به آشپزی داشته است. بر همین اساس در سن 9 سالگی خانواده وی او را در کلاس آشپزی ثبت نام می کنند. تنها چند ماه پس از شروع آموزش وی در 10 سالگی کانال یوتیوب خود را تاسیس کرده و با شرکت در مسابقات مختلف جوایزی از قبیل «آشپز کوچک» از شبکه مشیبل، «کودک الهام بخش» از برنامه نمایش روز و از همه مهم تر عنوان «جادوگر آشپزی» از مراسم اسکار شده است. به این ترتیب امبر یکی از کم سن وسال ترین افرادی است که در مراسم فرش قرمز اسکار حضور یافته است.

آنچه در مورد امبر بسیار دارای اهمیت است، استفاده بهینه یک کودک 10ساله از اینترنت به منظور توسعه کسب وکارش است.

لیانا آرچر و تاسیس شرکت تولید لوازم بهداشتی

لیانا هنگامی که تنها هشت سال سن داشت تصمیم به اشتراک گذاری فرمول تهیه کرم طبیعی مادربزرگش گرفت. وی ابتدا این فرمول را به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد، اما با گذشت چند ماه تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طبیعی گرفت. در حال حاضر در این فروشگاه آنلاین محصولاتی از قبیل کرم پوست و مو، انواع ماسک ها و رنگ موهای طبیعی به همراه فرمول شان به فروش می رسد.

آرچر در حال حاضر مدیرعامل برند Leanna's Essentials بوده و نام وی به عنوان کارآفرین برتر در مجله های فوربس و Success ثبت شده است. نکته جالب در مورد لیانا اقدام وی برای تاسیس موسسه خیریه Leanna Archer Education به منظور ساخت مدرسه در مناطق مختلف جهان است.

شاید بسیاری از ما فرمول های خانوادگی و خصوصی در اختیار داشته باشیم در این صورت الگوبرداری از عملکرد لیانا می تواند ایده خوبی برای تبدیل این فرمول ها به یک استارتاپ حیرت انگیز باشد.

رابرت نی و شیوه آموزشی مخصوص

در سال 2010 عرضه بازی Bubble Ball برای گوشی های آیفون سروصدای زیادی را به پا کرد. این بازی تنها دو هفته پس از عرضه به آمار خیره کننده یک میلیون دانلود در اپ استور رسید و به این ترتیب رکورد Angry Birds  را شکست. پشت یک بازی جذاب چه تیمی می تواند وجود داشته باشد؟ برنامه نویسان حرفه ای با چندین سال سابقه کار؟ در این مورد همه معادلات را باید برهم زد. رابرت نی با 14سال سن و بدون هیچ گونه تجربه قبل در زمینه برنامه نویسی توانست رکورد یک تیم مجرب مانند Angry Birds را جابه جا کند. براساس گزارش CNN این نوجوان بدون هیچ گونه آموزش قبلی و تنها با استفاده از کتاب های کتابخانه محلی این بازی  را طراحی کرد.

شاید برای خیلی از کارآفرینان کم سن وسالی که در این مقاله معرفی کرده ایم، ارائه یک محصول جدید پایان راه باشد. با این حال رابرت علاوه بر ارائه یک بازی پرمخاطب موفق به پایه گذاری یک شیوه جدید در آموزش کدهای برنامه نویسی شده است.

بر این اساس فرآیند یادگیری برنامه نویسی از طریق بازی پازل ساده به افراد آموزش داده می شود. این شیوه ای است که رابرت برای یادگیری برنامه نویسی از آن استفاده کرده و هم اکنون در بسیاری از مراکز با استفاده از آن به متقاضیان آموزش برنامه نویسی ارائه می شود. اخبار حاکی از آن است که از شیوه ابداعی خالق جوان بازی Bubble Ball برای آموزش الفبا و معادلات ساده ریاضی به کودکان نیز استفاده خواهد شد.

آنچه در مورد رابرت نی جالب توجه است، پایه گذاری یک سبک آموزشی در کنار کسب موفقیت در دنیای تکنولوژی است. به عبارت بهتر استفاده از شیوه های کاری شخصی برای آموزش عمومی یکی از راهکارهای مناسب برای شروع یک کسب وکار جدید محسوب می شود.

موتسایا بریدجز، طراح لباس کاخ سفید

احتمالا همه ما تجربه مراجعه به بوتیک ها و پیدا نکردن لباس موردنظرمان را داریم. اگر در سنین خردسالی چنین تجربه ای را کسب کرده باشید، احتمالا یا یکی از لباس های موجود در فروشگاه  را خریداری کرده یا به طور کلی قید لباس جدید را زده اید. با این حال ماجرا در مورد موتسایا بریدجز کاملا متفاوت است.

این پسربچه هنگامی که تنها 12سال سن داشت، به دلیل عدم علاقه به پاپیون های موجود در بوتیک محله شان اقدام به طراحی پاپیون مدنظرش با کمک مادربزگ خود کرد. سپس ایده فروش این پاپیون ها به سراغ وی آمد. ابتدا بازارهای محلی از مدل های موتسایا استقبال کردند و سپس برند وی به دنبال بازارهای بزرگ تر رفت. برند MO در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شرکت های طراحی لباس در آمریکاست. همچنین موتسایا بریدجز افتخار این را داشته است که طراح مخصوص رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما باشد.

همه ما روزانه با طیف وسیعی از ایده های مختلف فکر خود را مشغول می کنیم و در نهایت به دلیل چیزی که «دست نیافتنی» بودن آن ایده نامگذاری کرده ایم از ایده های خود صرف نظر می کنیم. با این حال صاحب برندMO شاید به دلیل روحیه کودکانه اش، دست از ایده خود برنداشت و آن را به هر قیمتی عملی کرد. با این حساب شاید بهتر باشد گاهی اوقات مانند بچه ها رفتار کنیم؛ تعقیب ایده ها و امید به موفقیت.

نیها گوپتا و ایده عام المنفعه

کسب درآمد از طریق اجرای ایده های خلاقانه امری است که همه افراد به دنبال آن هستند. با این حال شاید صحبت در مورد کودکی که در زمینه کمک های عام المنفعه دست به ابتکار تازه ای زده باشد، موضوع جدیدی باشد. نیها گوپتا از نخستین سال های زندگی شاهد شیوه سپاسگزاری خاص خانواده هندی خود بود.

بر این اساس همه ساله این خانواده کمک های خود را به مرکز توانمندی در یکی از روستاهای هند اهدا می کرد. در سال 2005 و هنگامی که نیها تنها 9سال سن داشت، فکر توسعه کمک های خیریه به ذهنش رسید. بدون شک برای این کار گوپتای کوچک نیاز به سرمایه نسبتا زیادی داشت. به جای تلاش برای یافتن اسپانسر، نیها شروع به فروش دستبندهای دست ساز خود کرد.

با تاکید بر این نکته که پول حاصل از فروش محصولات برای کمک به کودکان یتیم خرج خواهد شد، کودک 9 ساله توانست سرمایه لازم برای تاسیس موسسه خیریه خود را جمع آوری کند. در حال حاضر موسسه نیها سالانه به مراکز مختلفی در سراسر دنیا کمک مالی می کند. این موسسه در سال گذشته حدود 1.6 میلیون دلار به مراکز سرپرستی از کودکان کمک کرده است. به پاس خدمات عام المنفعه این سازمان جایزه صلح جهانی را به دست آورده است.

نیک دلوئیسیه، خلاصه کن و ثروتمند شو

نیک اکنون چند سالی است که تحصیل در دانشگاه آکسفورد را شروع کرده است. ماجرای موفقیت وی در دنیای کسب وکار به طراحی یک برنامه برای گوشی های آیفون بر می گردد. همه ما تجربه مطالعه اخبار طولانی را داریم. در این میان اگر ابزاری وجود داشت که این اخبار را به صورت خودکار کوتاه می کرد، یکی از خواسته های تعداد زیادی از افراد را برآورده می ساخت. این همان ایده ای است که نیک دلوئیسیه جوان در سر داشت؛ طراحی یک برنامه خلاصه  کننده خودکار اخبار.

ارزش شرکت نیک به گزارش سایت یاهو حدود 30 میلیون دلار تخمین زده می شود. توجه به اتفاقات و نیازهای ساده افراد راهکار مناسبی برای دستیابی به یک استارتاپ عالی است. بر همین اساس شاید لازم باشد توجه مان را به محیط اطراف و نیازهای محیطی بیشتر کنیم.



اقتصاد آنلاین

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید