خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.92 (6 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خانم‌های بسیاری هستند که به بهانه بچه‌داری و خانه‌داری نمی‌توانند ساعت‌های زیادی را بیرون از خانه به‌سر ببرند و به همین دلیل استعدادهای آنها در خانه درحد وسیعی به هدر می‌رود.

این در حالی است که امکان کارکردن در هر شرایطی برای افراد مهیاست و هر خانمی حتی با داشتن دو ساعت وقت در روز می‌تواند فعالیت‌هایی برای رشد فردی و کمک به اقتصاد خانواده انجام بدهد. از انجام انواع کارهای هنری و ساخت هر نوع صنایع‌دستی گرفته تا تدریس و نویسندگی و انجام پروژه‌های مختلف، همگی در منزل امکان‌پذیرند.

 در اینجا تعدادی از آنها را شرح می‌دهیم تا خوانندگان عزیز فرصتی برای ارزیابی مجدد توانایی‌های خود پیداکنند:

قالیبافی: هنری بسیار ارزنده و گهربار. فردی که به این هنر مزین است باید در تمامی مراحل زندگی به خود ببالد و بابت این نعمت بزرگ شاکر پروردگار باشد. بافتن قالی، تابلوفرش یا حتی گلیم و جاجیم هریک به نحوی درآمدزاست و فرد قالیباف به طور جدی می‌تواند به هنر خود به چشم منبع درآمدی کامل نگاه کند. اگر قالیبافی بلدنیستید، اما نسبت به آن احساس علاقه دارید هم نگران نباشید. کلاس‌های آموزش قالیبافی فراوانند. از همان ابتدای کار هم می‌توانید کارهایی در حد فروش آماده کنید، اما با بالارفتن تجربه، سرعت و ظرافت کارتان افزایش خواهدیافت.

خیاطی: بسیاری از آن تحت عنوان مادر هنرها یاد می‌کنند. چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. فردی که به خیاطی تسلط کامل دارد خودبه خود راه زیادی از آموختن بسیاری از هنرهای دیگر را هم طی کرده است. باوجود عرضه انواع لباس‌های دوخته در فروشگاه‌ها، خیاطی همچنان درآمدزاست زیرا بسیاری اصرار دارند که مدل دلخواه خود لباس داشته باشند. خانم‌های خیاط فراوانی بوده‌اند که حتی چند برابر یک کارمند عادی درآمد داشته‌اند و به کمک این هنر ارزنده زندگی مرفه‌تری را تجربه کرده‌اند.

آشپزی، ترشی شور و مربا: هم لذتبخش است و هم درآمدزا. اگر به فروشگاه‌های مخصوص سبزی خردکردن سری بزنید، مشاهده می‌کنید که در یخچال‌هایشان انواع دلمه، کوفته، بادمجان کبابی و مشابهش را چیده‌اند و تمام گوشه‌های مغازه را دبه‌های بزرگ ترشی و شور پرکرده است. گاهی در این فروشگاه‌ها انواع مربا و شربت خانگی دیده می‌شود که البته به‌دلیل طعم خانگی و لذتبخش به نسبت محصولات کارخانجات از آنها استقبال بیشتری می‌شود. خانم‌هایی که در این هنر حرفه‌ای هستند، می‌توانند از طریق یک‌چنین فروشگاه‌هایی محصول خود را به فروش برسانند یا تبلیغ ترشی، شور، غذا یا کیک و شیرینی خود را در فضای مجازی منتشر کنند. کافیست یک‌بار هنر خود را به مشتری ثابت کنند تا از مراجعه‌های بعدی مطمئن باشند.

گلسازی: این هنر از دیرباز به شکل‌های مختلف خودنمایی می‌کرده و همیشه هم طرفداران خاص خود را داشته است. اکثر مردم دوست دارند چند گلدان حاوی گل‌های مصنوعی در خانه داشته باشند و به همین دلیل این هنر طی سالیان دراز توانسته در مقام هنری درآمدزا جایگاه خود را حفظ کند. گل‌های چینی، لعابی، بلندر، پارچه‌ای، شیشه‌ای، کریستال و سایر انواع دیگر گل مصنوعی سال‌ها ممر درآمد و ارتزاق بوده‌اند.

عروسک‌سازی: اسباب بازی فروشی‌ها پر از عروسک‌های ریزودرشتی است که از کارخانه درآمده‌. اما اگر در گوشه‌ای عروسک دست‌ساز قرارداده شود بیش از سایر رقبا به کودکان چشمک خواهد زد.

عروسک‌های چینی و پارچه‌ای هریک به نحوی کودکان را مجذوب خود می‌کند و از این‌رو پیداکردن مشتری برای عروسک‌های متفاوت و جذاب امری شدنی و آسان است.

بافتنی: فصل سرما که از راه می‌رسد خانواده‌ها احتیاجی دوباره به لباس‌های گرم حس می‌کنند. خانم‌هایی که بافتنی دومیل، ماشینی یا قلاب بافی انجام می‌دهند، می‌توانند از این فصل نهایت استفاده را ببرند. عروسک‌های بافتنی هم در هر فصلی طرفدار دارد.

اینها برخی از هنرهایی است که خانم‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از آنها هم پتانسیل وجود خود را به فعلیت درآورند و هم طعم شیرین ارتزاق را بچشند. اما گذشته از هنر، روش‌های دیگری هم برای خانمی که می‌خواهد در خانه کار کند وجود دارد که در اینجا به برخی اشاره می‌کنیم:

پرورش گل و گیاه: شغلی شیرین و روح‌نواز. هر فردی که فضای مناسب در اختیار دارد و در وجود خویش علاقه کافی نسبت به این کار حس می‌کند، می‌تواند پس از شرکت در کلاس‌های گل و گیاه به انجام این کار بپردازد.

نمونه‌اش هم گیاه آلوئه‌وراست. یک گلدان کوچک به انبوهی از برگ‌های آلوئه‌ورا تبدیل می‌شود که در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و برای درست کردن مربا و آب میوه هم کاربرد دارد.

بازاریابی و فروش: روشی مناسب برای کسب درآمد. شرکت‌های بسیاری مایل به تبلیغ محصولات خود هستند و یک بازاریاب خوب می‌تواند وارد جریانی دوسر بُرد شود. یک خانم می‌تواند محصولات شرکت را در خانه به دوستان و آشنایان خود معرفی کند و به این ترتیب در منزل به فروشنده‌ای خوب تبدیل شود.

تدریس: تدریس خصوصی از جمله مشاغل خوب و درآمدزا با ساعت کاری محدود است به شرط آن که فرد به اصول تدریس اشراف کافی داشته باشد. یک معلم خوب همیشه بین دانش‌آموزان طرفدار دارد و شاگردانی که از کار او نتیجه بگیرند سفارش او را به دیگران خواهندکرد.

نمونه‌هایی از روش‌های کسب درآمد در منزل را ذکر کردیم. به این ترتیب خانم‌هایی که به دلایلی امکان کار در بیرون را ندارند، می‌توانند با تکیه بر استعدادهای ذاتی خویش و چاشنی سعی و تلاش به بازویی نیرومند در بخش اقتصادی خانه تبدیل شوند و همچنین ذهن خود را بیش از پیش به چالش بکشانند. همه اینها ثابت می‌کند که هیچ چیز مانع یک روحیه خلاق و مبتکر نیست.




اقتصاد آنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید