خانه    نقشه سایت    تلفن 021-77597198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هشتگ چیست؟
هشتگ چیست؟

هشتگ چیست و چگونه می توانید در کسب و کارتان از آن استفاده کنید؟
مدتی طول کشید، اما فیس‌بوک در نهایت در ژوئن ۲۰۱۳ تسلیم هشتگ شد. حالا این نماد کوچک در پست‌ها می‌تواند مکالمه‌ها را در توئیتر، فیس‌بوک، تامبلر، اینستاگرام، گوگل پلاس و پینترست به هم مرتبط کند. اثر آن بر فرهنگ مدرن-حتی بر زبانمان- آنقدر زیاد بوده است که

انجمن گویش‌های امریکا «هشتگ» را کلمه‌ی سال ۲۰۱۲ معرفی کرد.

اما سعی کنید هشتگ را به کسی که تا به حال از آن استفاده نکرده است توضیح دهید- آن‌قدر هم که فکر می‌کنید ساده نیست. پس، به کلاس (#) هشتگ ‌شناسی خوش آمدید. بنشینید و کتاب‌هایتان را باز کنید. لطفاً دیگر ته کلاس صحبت نکنید- به هر جهت، هشتگ درباره‌ی همین موضوع است.
توضیحی مختصر دربارهی هشتگ
هشتگ با علامت (#) نشان داده می‌شود و عبارت یا کلمه‌ی اجرای عملیات مختلف دارد. هشتگ‌ها به توئیت‌ها متصل می‌شوند یا به صورت تاکتیک‌های بازاریابی، ابزار دسته‌بندی و مکانیسم جستجو عمل کنند. در کسب و کار هم می‌توانید هشتگی را به نام برندتان متصل کنید. ممکن است فکر کنید چه فایده‌ای خواهد داشت؟ متصل کردن هشتگ باعث می‌شود کاربرانِ دیگر، بلافاصله توئیت شما در بین جستجوهای # های متنوع را پیدا کنند. به عنوان مثال شخصی به دنبال دریافت اطلاعات در خصوص رستوران ها می باشد. به همین منظور در قسمت جستجو از #رستوران استفاده می کند. این هشتگ نیز تمامی اخبار و عکس ها و توئیت هایی که در آنها از #رستوران استفاده شده را به شما نشان میدهد. بنابراین اگر شما یک رستوران دار هستید، هنگامی که از این هشتگ استفاده کنید، شخصی که آن را جستجو کند مطلب شما را خواهد دید.
تاریخچه‌ هشتگ
در ۲۰۰۷، توئیتر اولین جریان سریع نظرات غیرمرتبط و ۱۴۰ کاراکتری بود. هر شخصی می‌توانست کلمات کلیدی را در توئیتر جستجو کند، اما اگرچه بسیاری از توئیت‌ها ممکن بود شامل همان کلمه‌ کلیدی باشند، همه‌ آنها درباره‌ آن کلمه‌ کلیدی نبودند.
بعضی از کاربران با اتخاذ سیستمی اقتباس شده از شبکه‌های بازپخش چت اینترنت- هشتگ- سعی کردند به این آشفتگی نظم بدهند. این کار اولین بار راهی بود که کاربران با آن توئیت‌های دارای درون‌مایه، گروه یا موضوع خاص را نامگذاری کنند.
در سال ۲۰۰۹، توئیتر سیستم خود را به‌روزرسانی کرد تا هشتگ‌ها قابل کلیک کردن باشند، و در نتیجه‌ ی جستجو تمام توئیت‌های مربوط به آنها به دست آید. آنچه در ابتدا راه‌حلی غیررسمی برای مشکل کاربران بود بخشی اساسی از پایگاه آنها شد.
با این وجود، هشتگ از سیستم نامگذاری فراتر رفته است و تکامل یافته است.
هشتگ و زبان
وقتی کسی توئیت #مشکلات‌جهان‌اول را تگ می‌کند، آیا پیدا کردن تمام مکالمات فریبنده و پست‌مدرن طبقه‌ی متوسط را با یک کلیک برایتان ساده می‌کند؟ یا از هشتگ به عنوان نظری برای ارجاع به توئیت خود استفاده می‌کند؟
تمام کردن هشتگ با #FTW (به انگلیسی: «برای برنده شدن») بیشتر مربوط به اضافه کردن حالت خلاصه‌نویسی به فضای توئیت است تا دسته‌بندی توئیت‌های مربوط به جشن در یک مکالمه.
مردم هر روزه عمداً هشتگ‌های جدید ایجاد می‌کنند که به جز آن به ‌روز‌ رسانی خاص معنای دیگری ندارد. اما اشتباه نیستند. افراد از هشتگ استفاده می‌کنند تا لایه‌های معنایی بیشتری به پیام‌هایشان اضافه کنند.
هشتگ می‌تواند کنایه یا طعنه را انتقال دهد، احساسات یا خلق و خو را نشان دهد، برای سؤالی ضمنی یا بلاغی پاسخی مطرح کند، یا حتی مستقیماً با توئیت واقعی تضاد داشته باشد. اثر آن می‌تواند طنزآمیز، تحریک‌آمیز، آموزنده یا مرموز باشد. می‌تواند بعضی از این موارد یا همه‌ی آنها را همزمان انجام دهد.
فقط یک لحظه به آن فکر کنید. شکل جدیدی از نقطه‌گذاری وارد زبان ما شده است، که استفاده از آن می‌تواند معنی جمله را بهتر کند یا تغییر دهد. این مسئله کاملاً شگفت‌انگیز است.
هشتگ آن‌قدر اطلاعات اضافی زیاد و معنای ضمنی مختلفی را در کاراکترهای معدود خلاصه می‌کند که به راحتی می‌توان دید چطور توانسته است در توئیتر امتیاز کسب کند.
رسانه‌های اجتماعی بازی با کلمات مثال خوبی از معنی چند لایه است. به عنوان مثال، توئیت #تلویزیون یک‌حرف‌گمشده نه تنها برای نامگذاری مکالمه برای دنبال کردن افراد است، بلکه دستورالعمل‌هایی برای بازی هم ارائه می‌کند: یک برنامه‌ی تلویزیونی را پیشنهاد کنید که اگر تنها یک حرف از نام آن کم می‌شد، کاملاً متفاوت می‌شد.
جای تعجب نیست که چرا افراد ممکن است از ظرافت‌‌های مختلف این پدیده‌ی زبانی سردرگم شوند. با این وجود، اگر بازاریابی شما شامل محتوای رسانه‌ی اجتماعی باشد، باید در زبان سلیس باشید. سوءتعبیر یک پیام یا استفاده‌ی اشتباه از هشتگ ممکن است باعث شود برندتان به اندازه‌ای نامناسب به نظر برسد که رقص نامناسب عمویتان در جشن عروسی.
چه زمانی هشتگها دیگر کارایی ندارند
مثل نام دامنه‌ها، هشتگ‌ها هم دچار همان مشکلاتی می‌شوند که وقتی ترتیب کلمات بدون فاصله کنار هم قرار می‌گیرند.
مرگ مارگارت تاچر در آوریل ۲۰۱۳ بحث آنلاین زیادی گسترده‌ای به وجود آورد. او چهره‌ی بسیار بحث‌انگیز و متمایزی در سیاست بریتانیا بود، پس عجیب نبود یکی از محبوب‌ترین هشتگ‌ها موضوعی پرطرفدار شود:
#nowthatchersdead
اگر در ایالات متحده‌ی امریکا زندگی می‌کردید و این جمله را می‌خواندید، نام مارگارت تاچر به ذهنتان نمی‌رسید. فقط شما نبودید که می‌خواندید
بسیاری از طرفداران گیج شده بودند ، و مطمئنم روز عجیبی برای خواننده‌ی سوپراستار بوده است.
انتخاب هشتگ صحیح برای اینکه کنترل پیام را از دست ندهید، یا بدتر اینکه باعث تمسخر نشوید حیاتی است.
شخصی در آژانس روابط عمومی خواننده‌ی بریتانیایی سوزان بویل به وضوح فکر کرده است هشتگی که عرضه شدن آلبوم جدید او را ترویج کند فکر خوبی است و #جشن‌آلبوم‌سوزان معنا خواهد داشت.
فکر خوبی بود، تا اینکه جوک‌های آدم ولگرد هرزه زیر هشتگ #susanalbumparty شروع شد.
همیشه ایده‌های خود در مورد هشتگ‌ها را به افراد دیگر نشان دهید تا این دام‌ها را پیدا کنند.
بازاریابان و هشتگ‌ها
هشتگ‌ها فرصتی فوق‌العاده برای بازاریابان محتوا است تا مکالمات رسانه‌های اجتماعی مربوط به کسب و کار خود را شناسایی کنند و محتوای آنها را به افراد مناسب نشان دهند.
همیشه ابتدا هشتگ را بررسی کنید و ببینید چقدر فعالیت به دست می‌آورد، مردم چه محتوایی را به اشتراک می‌گذارند، و آیا برخورد مناسبی (یا غیرمناسبی) با این محتوا می‌شود؟ آیا محتوای برند به اشتراک گذاشته می‌شود یا نادیده گرفته می‌شود؟ یا در مورد آن انتقاد می‌شود؟ توصیه می‌شود در هر پست تنها از دو یا سه هشتگ استفاده کنید، پس آنها را عاقلانه انتخاب کنید.
با این وجود، در برابر این وسوسه مقاومت کنید که با لحن شدید وارد مکالمات شوید. مانند فضاهای دیگر، اینجا هم درست نیست دنبال‌کنندگان هشتگ را که پیشنهاد یا محتوای به نفع خودشان دارند در لیست دنبال‌کنندگان ناخواسته قرار دهید. تعامل هنوز هم مهم است، پس پست نگذارید و بعد فرار کنید. ارسال پست زیاد یا تکراری تنها برای یک گروه ممکن است مردم را علیه شما کند، پس بهتر است با ربات‌ها و سیستم‌های خودکار از هشتگ استفاده نکنید.
هشتگ‌ها وسیله‌ای هستند که رقابت‌ها و کمپین‌های پایگاه‌های مختلف را به هم مرتبط نگه می‌دارند، و همان طور که در پست قبلی توضیح داده شد باعث می‌شوند ارائه‌ی محتوای قابل جمع‌بندی و ارائه در جای دیگر ساده شود.
با این حال، همیشه به خاطر داشته باشید که هشتگ به جامعه تعلق دارد، حتی اگر شما آن را ایجاد کرده باشید. نمی‌توانید استفاده‌ی آن را سانسور یا کنترل کنید، پس نسبت به موقعیت‌هایی که هشتگ باعث واکنش شدید می‌شود حساس باشید.
شرکت هوایی کانتاس این موضوع را در ۲۰۱۱ و زمانی درک کرد که مسابقه‌ی رسانه‌ی اجتماعی خود را با هشتگ #کانتاس‌لوکس در اختلاف صنفی بحث‌انگیزی آغاز کرد. در زمان اوج، در هر دقیقه ۵۱ توئیت حاوی هشتگ ارسال می‌شد. اکثریت این شرکت هوایی را مسخره یا انتقاد می‌کردند، و فاجعه‌ی روابط عمومی بسیار واضح و گسترده‌ای ایجاد شد.
هشتگ # برایبرندهشدن!
اگر از هشتگ‌ها درست استفاده شود ابزارهای بازاریابی قدرتمندی خواهند بود. اما همان‌طور که عموی عاقل پیتر پارکر در فیلم اسپایدرمن (مرد عنکبوتی) گفته است، «قدرت زیاد مسئولیت زیاد هم به همراه دارد.» هشتگ هم مثل هر ابزاری، باید با احترام، دقت، و ملاحظه‌ی زیاد استفاده شود. علاوه بر تمام اینها، قدرت هشتگ را نباید هیچ وقت دست کم گرفت. این کاراکتر که روزی به ندرت در صفحه کلید استفاده می‌شد، در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین علائم نقطه‌گذاری تاریخ است.
چهار نکته برای استفاده از هشتگ توئیتر در کسب و کار کوچکتان
در این دنیای فناوری، کسب و کارهای کوچک به استراتژی‌های سنتی بازاریابی محدود نمی‌شوند. امروزه، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تأثیر زیادی بر گروه‌های کسب و کار کوچک دارند. هیچ تاجر حرفه‌ای وجود ندارد که در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری مربوط به کسب و کار کوچکش نداشته باشد. چه در فیس‌بوک و چه در توئیتر و اینستاگرام و …، چند حساب کاربری کسب و کار کوچک پیدا خواهید کرد، زیرا تنها سکویی هستند که در آن می‌توانید درباره‌ی برنامه‌های کسب و کار خود پاسخ آنی دریافت کنید.
فرض کنید از قبل برای کسب و کار خود حساب کاربری توئیتر درست کرده‌‌اید. این پایان کار نیست؛ باید در هشتگ‌ها، به عنوان عنصر برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. حالا سؤال این است که چه هشتگی؟
هشتگ منحصربه‌فردی را به توئیت‌های خود متصل کنید و کمپین بازاریابی جدیدی در توئیتر راه بیندازید! در حال حاضر، اصول ابتدایی متصل کردن هشتگ‌ها برای کسب و کارهای کوچک قابل انجام هستند. به نکته‌های زیر نگاهی بیندازید تا استراتژی هشتگ برند بهتری داشته باشید.
1. مکالمه‌های خاص کسب و کار خود را انتخاب کنید
از هشتگ برند شرکت خود برای منابع، آخرین اخبار و توصیه در مورد کسب و کارهای کوچک مختلف استفاده کنید. خود را با هشتگ‌ها هماهنگ کنید و خود را به روز کنید! چند بازدید می‌تواند بر تاکتیک بازاریابی یا پست بلاگتان تأثیر بگذارد. آیا می‌خواهید مکالمه را بیش از این به موضوع نزدیک کنید؟ پس هشتگ را بر اساس موضوع دقیق‌تر کنید.
برای مثال، #فروش یا #بازاریابی شامل محتوایی مربوط به کسب و کارهای کوچک و #کارآفرینان شامل پروفایل‌های کسب و کارهای موجود خواهد بود. اگر به دنبال نکته‌های جلسه با پرسنل کسب و کار که افکار مشترک دارند هستید، هشتگ #شبکه را امتحان کنید.
2. هشتگ را ثابت و ساده نگه دارید
وقتی هشتگی برای توئیتان درست می‌کنید، باید چند قانون تقریبی را در ذهن داشته باشید. اول اینکه، هشتگتان باید مستقیم و ساده باشد. فرض کنید دوست دارید در پست اخیر بلاگ خود از هشتگی استفاده کنید که برنامه‌های مالی شرکت را توضیح دهد، در این صورت از هشتگ طولانی و پیچیده استفاده نکنید. هشتگتان باید چیزی مثل #کسبکوچک و #برنامه‌ها باشد. هشتگ‌های پیچیده زیاد استفاده نمی‌شوند و راحت جستجوی نمی‌شوند.
دوم اینکه، در توئیت‌هایتان از هشتگ‌های زیاد استفاده نکنید. در هر تویئت می‌توانید از یک یا دو هشتگ بافکر و دقیق استفاده کنید.
3. سازماندهی داشبورد اجتماعی با هشتگ توئیتر
داشبورد اجتماعی درست کنید و ستون‌هایی ایجاد کنید که به راحتی در دسترس باشند. این راه برای اینکه فراتر از کل لیست هشتگ‌های مربوطه قرار بگیرید بسیار کارآمد است. شما آزادید طبق کمپین بازاریابی خود ستون‌هایی اضافه کنید و البته زمانی که مدت آن تمام می‌شود، آنها را پاک کنید.
4. هشتگ خودتان را درست کنید
هشتگ‌ها باعث شناخته شدن در بازار می‌شوند. مسابقه در توئیتر تاکتیک بازاریابی فوق‌العاده‌ای برای تمام برندها هستند. فقط باید از کاربران بخواهید هشتگ‌های خاصی را به همراه عکس، جوک و متن‌هایی ارسال کنند. با کامل کردن ارسال، می‌توانید تمام مطالب ارسالی را در یک فضا پیدا کنید.
مراسم‌ها- فرصت عالی دیگری برای ایجاد فضای مکالمه بر اساس هشتگ هستند. قبل از آغاز مراسم، هشتگ منحربه‌فردی برای آن ایجاد کنید. خواهید دید که مکالمه و محتوا از قبلی پیرامون آن مراسم ایجاد شده است. سپس، در زمان واقعی مراسم، از کاربران بخواهید با هشتگی خاص توئیت کنند.
کتاب مطلب جنگ هشتگ‌ها: مقایسه‌ی محبوبیت دو هشتگ در توئیتر را مطالعه کنید. کمک بسیاری به شما در شناخت و نحوه استفاده از آن می توانید کسب کنید.

منبع: http://www.isfahanplus.ir

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




با ما در ارتباط باشید