خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۴ نکته برای تست ایده‌ی کسب‌ و کارتان
۴ نکته برای تست ایده‌ی کسب‌ و کارتان

۴ نکته برای تست ایده‌ی کسب‌ و کار تان
بسیاری از مخترعان و کارآفرینان اعتراف کرده‌اند که در جایی از دنیای کسب و کار خود شکست را تجربه کرده‌اند اما ریچارد کریستنسن‎ کارآفرین و نویسنده The Zig Zag Principle ‎‏ (مک گروهیل ۲۰۱۱) می‌گوید اگرچه ممکن است در کسب‌ و کار و زندگی شکست عادی به نظر رسد ولی بسیاری از ما بلد نیستیم چگونه به صورت کارآمد شکست

بخوریم. او برای آموزش کارآفرینان مثالی از ورزش اسکی برای آن‌ها می‌زند. او به آن‌ها می‌گوید که عمداً انحرافاتی از مسیر موفقیت داشته باشند تا از شکست‌های ویرانگر که می‌تواند موجب نابودی مالی و شخصیشان شود جلوگیری کنند. کریستنسن‎ می‌گوید: “هنگام اسکی کردن اگر جانمان را دوست داشته باشیم مستقیماً به سمت پایین کوه حرکت نمی‌کنیم.”
این رویکرد کاملاً با آن‌چه که بیشتر مدرسه‌های کسب‌وکار آموزش می‌دهند متفاوت است.  کریستنسن‎ می‌گوید: “در کسب‌وکار، به ما آموزش می‌دهند که یک تحلیل عملکردی انجام دهیم و اهداف بلندپروازانه برای خودمان قرار دهیم و مستقیم به سمتشان حرکت کنیم و بعد از آن برایمان سؤال می‌شود که چرا فقط یکی از ده کسب‌وکار کوچک به اهدافشان دست می‌یابند. “
به جای اینکه مثل بلدوزر به سمت اهدافتان حرکت کنید سرعتتان را کم کنید و مسیرتان را تغییر دهید،  فرآیندی که او زیگ ‌زاگ کردن می‌نامد. این فرآیند نه تنها به موفقیت کسب و کار کمک می کند بلکه تضمین می کند در صورتی که ایده شکست بخورد شکستش کارآمد باشد. در ادامه می توانید چهار نکته در مورد زیگ زاگ کردن بخوانید.
 ۱.اول به فکر سودآوری باشید
کریستنسن‎ به کسب و کارهای نو توصیه می‌کند که در وهله اول به فکر سودآوری باشند. او می‌گوید: “به فکر سریع‌ترین راه سودآوری باشید، حتی اگر با اهداف کلی شما انحراف داشته باشد”. او در راه‌اندازی ۳۲ کسب و کار شرکت داشته که همگی با ۵ تا ۱۰ هزار دلار راه‌اندازی شده‌اند. ۱۱ تا از آنها شکست خوردند اما ۱۳ تا به موفقیت‌های میلیون دلاری دست یافتند. کریستنسن‎ توصیه می‌کند زمانی که می‌خواهید مقداری ازمنابع تان را در ریسک قرار دهید خواه در قالب یک کسب  و کار جدید باشد و خواه یک ایده ی نو در شرکتی جاافتاده، ۶۵ درصد از منابع را صرف سود آوری کنید و ۲۵ درصد صرف منابعی مانند کارکنان و ۱۰ درصد صرف توسعه.
۲.شکست‌ها را کارآمد کنید.
اگر یک ایده کسب و کار در قاب زمانی مشخص که کریستنسن‎ معمولا آن را ۳ ماه می‌داند به سودآوری دست نیافت او آن را یک ایده شکست خورده می‌داند اما یک شکست کارآمد. قاب زمانی هر کسب و کار متفاوت است و به میزان سرمایه‌گذاری در کسب و کار بستگی دارد. کریستنسن‎ می‌گوید: “بیشتر افراد یک سال، پنج سال، ده سال صرف دوندگی برای یک ایده می‌کنند بدون اینکه تعریف مشخصی و ملاک ارزیابی درستی داشته باشند و بعد آن را رها می‌کنند و آن همه زمان و منابع را هدر می‌دهند. حداقل اگر همین الآن به سودآوری نرسند، آن همه پول و سال را هدر نداده‌اند. “
 ۳.تمرکزتان را بر روی اهدافتان بگذارید
بعد از این که به سودآوری رسیدی (نخستین زیگ)، کریستنسن‎ کسب و کارش را به نخستین زاگ می‌برد، ۶۵ درصد از منابع را صرف کارمندان، ساختارها و رویه ها، ۲۵ درصد صرف بزرگ کردن (توسعه یا فرانچایز) و ۱۰ درصد صرف سودآوری. زیگ کردن و زاگ کردن با مدل تخصیص منابع ۶۵/۲۵/۱۰ که در حیات کسب و کار بین سودآوری، منابع و بزرگ کردن می‌چرخد، ادامه می‌یابد.
۴.سرعت را کم کنید
در حالی که کریستنسن‎ اعتراف میکند شرکت‌هایی که از اصول زیگ زاگ پیروی میکنند مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به اهدافشان دست یابند، می‌گوید با هدفگذاری شفاف بر روی میزان سرمایه، زمان و افرادی که به کسب و کار تخصیص داده می‌شوند کسب و کارها خواهند توانست به پایداری دست یابند. همچنین سرعت کم می‌تواند شگفتی‌های جذابی را آشکار کند. کریستنسن‎ می‌گوید: “در این حالت شما تمامی قطعات طلایی مسیر را پیدا می‌کنید که موجب می‌شود به ایده‌های کسب و کار بهتری از آن چه خیالش را می‌کردید دست یابید”

منبع: http://bazdeh.org

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید