خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۱۴ توصیه‌ فیس‌‌بوکی برای ساختن برند
۱۴ توصیه‌ فیس‌‌بوکی برای ساختن برند

۱۴توصیه‌ عالی فیس‌‌بوکی برای ساختن برند کسب و کار
اگر از فیس‌بوک شخصی‌تان به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی خودتان یا ساختن برند کسب و کار خود استفاده نمی‌کنید، مسلما دارید مهم‌ترین ابزار بازاریابی رایگان دنیا را از دست می‌دهید. بله، گفتم “رایگان”. بیش از نیمی از جمعیت برخط دنیا از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، و تا پایان ۲۰۱۵ ماهانه

بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر داشت. به علاوه، یک کاربر گوشی هوشمند به‌طور متوسط از هر ۵ دقیقه، ۱ دقیقه را در فیس‌بوک سپری می‌کند. شرکت اِی‌اُاِل(AOL) در ۱۹۸۵ این رویا را می‌پروراند که اینترنت را در انحصار بگیرد. فیس‌بوک امروز این رویا را محقق کرده‌است.
“من یک صفحه‌ی کاری دارم و صفحه‌ی شخصی‌ام مخصوص دوستان و خانواده است.” بسیار خوب، وقت آن است از صفحه‌ی شخصی فیس‌بوک‌تان برای ساختن برندتان، کسب‌وکارتان، و اطلاع‌رسانی استفاده کنید. برای تعامل با دوستان و خانواده، اسنپ‌چت، واتس‌اپ، و تعداد زیادی پلتفرم‌های جالب دیگر وجود دارد.
صفحه‌های کاری‌تان گاهی می‌تواند موثر باشد اما از آن‌جا این صفحه‌ها منبع اصلی درآمد فیس‌بوک است، بدون پرداخت زیاد، داشتن تعامل زیاد در آنها دشوار است. تبلیغ در فیس‌بوک برای دریافت ۲۰۰۰ بازدید(ارزش این بازدید نامشخص است)، ۲۷ پسند(لایک)، و ۶ کلیک ارزش هزینه کردن ۱۰۰ دلار را ندارد. فیس‌بوک تعداد افرادی را که به‌طور رایگان به این صفحات دسترسی دارند کاهش می‌دهد، این صفحات مثل بازی گردونه در کازینو است: همیشه درباره‌ی کسی می‌شنوید که برنده شده‌است، اما ۹۷ درصد مواقع چیزی عایدتان نمی‌شود.
خبر خوب این است که اگر از صفحه‌ی شخصی‌تان درست استفاده کنید، می‌توانید توجه زیادی را به آن جلب کنید، و رایگان است. در ادامه ۱۴ توصیه‌ی فیس‌بوکی آمده‌است، که دسترسی، پسندها(لایک‌ها)، و تعاملات‌تان را به حداکثر می‌رساند و درباره‌ی شما و کسب‌وکارتان اطلاع‌رسانی می‌کند.

۱. حرفه‌ای باشید
صفحه‌ی فیس‌بوک‌تان باید جدی به‌نظر برسد و بازنمای برند، کسب‌وکار، یا هر چیزی باشد که می‌خواهید آن را ترویج دهید. چیزهایی ارسال نکنید که دوست ندارید هم‌کاران، مشتریان، یا تهیه‌کنندگان ببینند. نباید دنبال‌کننده‌های احتمالی را منحرف کنید. به عنوان یک قاعده، هرگز مطلبی درباره‌ی میهمانی، نوشیدن، یا هر چیز رکیک ارسال نکنید. یک مطلب ناخوشایند کافی است تا یک دوست یا سک دنبال‌کننده را از دست بدهید، و هرگز از آن مطلع نخواهیدشد.

۲. حریم خصوصی هوشمندانه
اجازه بدهید مطالب ارسالی‌تان به‌طور همگانی قابل دیدن باشد. هیچ‌یک از مطالبی که ارسال می‌کنید نباید خصوصی باشد و باید تا آن‌جا ممکن است آدم‌های بیش‌تری آنها را ببینند. در عین حال، به تنظیمات بروید: چه کسی می‌تواند موارد من را ببیند(Who can add things to my timeline?) و آن را روی گزینه‌ی “فقط من”(only me) تنظیم کنید. گزینه‌ی تایید برای همه‌ی برچسب‌ها را روشن کنید تا قبل از این‌که در گاه‌نماتان(timeline) ظاهر شوند آنها را بررسی کنید. شما به افکار آدم‌های دیگر روی دیوارتان نیازی ندارید و نمی‌خواهید در باشگاه‌های تفریحی برچسب‌گذاری(tag) شوید، هم‌چنین لطیفه‌ی یک فرد دیگر ضرورتی ندارد.

۳. صمیمی باشید
آدم‌های صمیمی اغلب همه‌ی درخواست‌های دوستی را از آدم‌های حقیقی تایید می‌کنند. مثل همه‌ی پلتفرم‌های رسانه‌ی اجتماعی، هدف این است که تا حد امکان دنبال‌کننده‌های بیش‌تری داشته‌باشیم، مراقب حساب‌های جعلی باشید و آن دعوت‌ها را رد کنید.

۴. سیاسی نباشید
هیچ‌کس نباید بتواند به آسانی به دیدگاه‌های سیاسی‌تان پی‌ببرد. من همیشه در نظر میگیرم مشتری احتمالی که دیدگاه سیاسی‌اش با من متفاوت است، درباره‌ی مطالب ارسالی من چه فکری خواهدکرد. اگر می‌خواهید حرف‌تان را جایی بیان کنید، گروه‌های بسته‌ی زیادی در فیس‌بوک هست که می‌توانید این کار را بکنید.

۵. ناله و شکایت نکنید
هیچ‌کس دوست ندارد درباره‌ی خدمات ضعیف وزارت وسایل نقلیه‌ی موتوری امریکا، ترافیک، تاول پای‌تان که ترکید، یا بدی زندگی بشنود. اگر من در نخستین قرار آشنایی این حرف‌ها نگویم، در فیس‌بوک هم ارسال نمی‌کنم. با مشکلات‌تان رو‌به‌رو شوید. آنها را در فیس‌بوک جار نزنید.

۶. از برچسب‌گذاری(tag) درست استفاده کنید
این یک شیوه‌ی خوب و مناسب است که آدم‌های حاضر در عکس را، یا کسانی را که در رویداد با شما هستند برچسب‌گذاری(tag) کنید، چون این کار بازدیدها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مطالب ارسالی‌تان برای دنبال‌کننده‌های آنها نیز در دسترس باشد. با این حال برای جلب توجه، آدم‌ها را در مطالب ارسالی که به آنها ربطی ندارد برچسب‌گذاری نکنید.

۷. عکس پروفایل‌تان را عوض کنید
اگر در عکس پروفایل‌تان لباس مناسب به تن ندارید، یا سلفی‌تان در آینه است، فورا خواندن این مقاله را رها کنید و عکس‌تان را عوض کنید. شما مضحک به نظر می‌رسید. این لینکدین نیست، بنابراین ضرورتی ندارد یک عکس پرسنلی حرفه‌ای بگذارید، اما باید عکس جالبی داشته‌باشید. باید عکسی بگذارید که بازتمای شما یا برندتان باشد و با مخاطب حرف بزند. هدف این است که به هر نحو آدم‌ها را به تعامل ترغیب کنید. گاهی وقتی ایده‌ای برای ارسال مطلب ندارم، عوض کردن عکس پروفایل می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده باشد.

۸. خیلی پسند(لایک) کنید
هرچه مطالب ارسالی دیگران را بیش‌تر پسند(لایک) کنید، مطالبی ارسالی بیش‌تری را خواهیددید، و آنها هم مطالب ارسالی شما را بیش‌تر خواهنددید. وقتی از کنار یک مطلب می‌گذرید و روی گزینه‌ی “پسند” کلیک نمی‌کنید، فیس‌بوک فکر می‌کند واقعا مطالب ارسالی آن فرد را دوست ندارید و دیگر آنها را برای شما نمایش نمی‌دهد. من هر روز صدها مطلب را پسند(لایک) می‌کنم(مگر این‌که واقعا آن را نپسندیده باشم). هم‌چنین مقابله به مثل نمی‌کنم، حتی اگر کسی مطالب من را نپسندد، من به هر حال ارسال‌های او را پسند(لایک) می‌کنم. این برای من خوب است.

۹. نظرات را پسند(لایک) کنید
هر نظر را در مطالب ارسالی‌تان پسند کنید. اگر فردی برای نظر دادن وقت گذاشته‌است، باید از آن قدردانی کنید، چون این کار باعث ایجاد تعامل می‌شود و از او برای وقتی که گذاشته‌است تقدیر می‌کنید. این‌گونه، احتمال این‌که تعامل بیش‌تری برقرار کند بالا می‌رود و بیش‌تر احتمال دارد فیس‌بوک مطالب ارسالی‌تان را برای او نمایش دهد. هدف این است که حد امکان نظرات و پسندهای بیش‌تری برای مطالب ارسالی‌تان دریافت کنید.

۱۰. تبریک تولد
به همه دوستان “تولد‌شان را تبریک بگویید”. این کار برای من مانند مراسم صبحگاهی است. این یک شانس است که تعامل با دوستان را افزایش دهید و از حال و احوال‌شان باخبر شوید. حتی گاهی به من یادآوری می‌کند که باید برای مسائل کاری یا شخصی با آنها تماس بگیرم.

۱۱. مطالب ارسالی‌تان باید همیشه عکس داشته‌باشد
هرگز یک متن بدون عکس ارسال نکنید. مطالب ارسالی عکس‌دار بیش‌تر توجه بازدیدکننده‌ها را جلب می‌کند و فیس‌بوک آن مطالب را بیش‌تر انتشار می‌دهد. حتی اگر فقط تبریک تعطیلات به دوستان‌تان ارسال می‌کنید، مطمئن شوید از عکس استفاده می‌کنید. مثلا، یک تبریک ساده‌ی عیدشکرگزاری با یک عکس خیلی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

۱۲. اینستاگرام حامی مطالب ارسالی است
هر وقت ممکن است، در اینستاگرام عکسی ارسال کنید و روی “در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید”(share to Facebook) کلیک کنید. این نه‌تنها ۲ بار به مطلب‌تان شانس دیده شدن می‌دهد، بلکه فیس‌بوک عکس‌های اینستاگرام را بیش‌تر از عکس‌هایی که مستقیما ارسال می‌شوند انتشار می‌دهد. و شما قادر هستید آن مطلب را بعدا در فیس‌بوک ویرایش کنید، نظر و برچسب‌های(tag) عکس را اضافه کنید.

۱۳. زمان‌بندی یعنی همه‌چیز
زمان‌بندی مطالب ارسالی ضروری است چون فیس‌بوک تنها در صورتی مطالب‌تان را برای دنبال‌کننده‌های بیش‌تر انتشار می‌دهد که به سرعت پسند(لایک) و نظر بگیرد. این گاهی مستلزم فرآیند آزمون و خطا است تا ببنید دنبال‌کننده‌ها چه‌وقت بهترین پاسخ را می‌دهند. ارسال مطالب کسب‌وکاری در آخر شب قطعا ناموفق است. به‌طور مشابه، ارسال مطلب شخصی وسط روز کاری نیز موثر نخواهدبود. در روزهای هفته، ارسال مطالب هنگام عصر و ابتدای شب، و در آخر هفته، ارسال در بعد از ظهر برای من خیلی موفقیت‌آمیز بوده‌است. در ساعات قبل از آغاز تعطیلات از ارسال هرگونه مطالب کسب‌وکاری خودداری کنید.

۱۴. مطالب‌تان باید جالب و آموزنده باشد
تمام قدرت در دست محتوا است.مطلب که می‌گوید: “بیرون هوا گرم است” به اندازه‌ی مطلبی با یک عکس جذاب از سرخ شدن نیمرو روی سقف ماشین، بازدید نمی‌گیرد و ایجاد تعامل نمی‌کند. به‌طور مشابه، مطلبی که سعی دارد محصولی را بفروشد موفق نخواهدبود. شما می‌توانید درباره‌ی ویژگی‌های یک محصول صحبت کنید بدون این‌که آشکارا آن را به فروش بگذارید. برای ارسال هر مطلب باید بادقت فکر کنید چگونه برندتان را می‌سازد و تعامل ایجاد می‌کند، چکونه و باعث می‌شود دوستان‌تان بخواهند مطالب بیش‌تری از شما ببینند. هر وقت مناسب است از شوخی استفاده کنید، چون خنداندن آدم‌ها همیشه آنها را به سوی شما می‌کشد. در نهایت، بیش از حد خودشیفته نباشید. قاعده‌ی من برای همه‌ی مطالب مربوط به نشان دادن خودم این است، هم‌چنین سعی می‌کنم چند مطلب بامزه درباره‌ی خودم ارسال کنم که برای آدم‌ها جذاب است. این کاری است که هر کمپین بازاریابی خوب باید انجام دهد.

فیس‌بوک رایگان است و حالا می‌دانید چه‌طور از آن استفاده کنید. پس منتظر چه‌چیزی هستید؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید