خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 کارآفرینان برتر

زندگینامه امید کردستانی؛ معاون ارشد رئیس گوگل

مدیران ارشد و سهام‌داران اصلی یک شرکت،‌ همیشه به‌عنوان رهبران اصلی و موثر آن شناخته می‌شوند. این شرکت می‌تواند یک موسسه سرمایه‌گذاری یا حتی یک سایت اینترنتی باشد. گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت گوگل، هر روز کار خود را گسترش می‌دهد و در حوزه‌های مختلفی پیشرفت می‌کند. اما غیر از سهامداران اصلی گوگل، یک مدیر ارشد دیگر نیز، به دلیل درایت و نقش کلیدی در موفقیت‌های تجاری گوگل، شناخته شده است؛ امید کردستانی.
او در بهار سال ۱۹۹۹ از کمپانی NetScape به پرسنل ۱۱ نفره کارمندان گوگل پیوست و مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بین‌المللی گوگل شد. البته او در حال حاضر معاون ارشد رئیس گوگل است و در زمینه ارائه خدمات جهانی خرید و فروش كالا، سود فراوانی را نصیب بخش خصوصی این سایت اینترنتی كرده است.
هفته‌نامه تایم در سال ۲۰۰۴ از قول لورا لاک نوشت: «تلاش‌های مهندس کردستانی، بزرگ‌ترین سایت جست‌وجوگر دنیا را به داغ‌ترین بازار تبلیغاتی شبكه‌ای تبدیل كرده كه فقط در ظرف ۱۸ ماه توانسته است از بیش از ۱۰۰ هزار آگهی‌كننده تبلیغاتی سبقت بگیرد. طبق محاسبات تحلیل‌گران، مالیات بر درآمد حاصل از این آگهی‌های تبلیغاتی، یك میلیارد دلار سود مالی نصیب گوگل خواهد كرد». امید کردستانی فوق‌لیسانس MBA (مدیریت اجرایی تجاری) دارد و از ایده‌پردازان اصلی گوگل به شمار می‌آید. با ورود امید کردستانی به گوگل، نگاه مدیران این موتور جست‌وجو به عنصر تبلیغات به کلی تغییر کرد. آن‌ها فهمیدند که با برنامه‌ریزی صحیح، نگاه ریزبین و آینده‌نگر و توانایی جلب اعتماد مشتری، می‌توانند بنیان‌های موسسه در حال رشد خود را استوارتر سازند. کردستانی به روسای گوگل یادآوری کرد که شناسایی مشکلات و نقطه‌ضعف‌ها و پیش‌بینی راه حل برای آن‌ها، همان‌طور که در کمپانی‌های بزرگی همچون زیراکس و فوکس به این بینش رسیده بودند، بهترین راه حفظ توسعه پایدار شرکت است.  ۴ او در سن 14سالگی، چند سال پس از فوت پدرش، از ایران به شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای امریکا مهاجرت کرد و مهندسی برق را از دانشگاه دولتی سن‌خوزه و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی را از دانشگاه استنفورد امریکا گرفت.کردستانی همیشه از خودنمایی در رسانه‌ها خودداری کرده و ترجیح داده پشت‌پرده امپراتوری گوگل قرار داشته باشد.
صاحب کار سابقش در NetScape، مایک هومر، عقیده دارد کار و آموزش سخت در NetScape  به  موفقیت  کردستانی در گوگل کمک بسیاری کرده است. او وقتی در NetScape بود توانست در عرض ۱۸ ماه فروش فصلی (سه ماهه) این کمپانی را از ۲۰  میلیون به ۵۵ میلیون دلار برساند. کردستانی همیشه می‌‌گوید: «خوش‌بینی و امیدواری به آینده، از خصلت‌های مهاجران است و نقش موثری در موفقیت شغلی‌ام داشته است».
اما ماجرای استخدام کردستانی در گوگل نیز جالب است. مصاحبه شغلی کردستانی در گوگل برای تصدی شغل مدیر فروش و توسعه، حول یک میز پینگ‌پنگ در یک اتاق کنفرانس انجام شد. ابتدا سرگی برین (یکی از بنیان‌گذاران گوگل) سوالاتی از امید کرد و سپس با اعتراف به عجز و ناتوانی در انجام مصاحبه با یک آدم حرفه‌ای، تمامی پرسنل ۱۱ نفره‌اش را که همه مهندس بودند به میز فراخواند. آن‌ها تا پنج ساعت امید را سوال‌باران کردند و در پایان، امید همگی را به صرف شام در رستورانی برد و در آنجا بود که استخدام شد. او تئوری حراج و تمرکز بر نیازهای مشخص هر صاحب آگهی را به گوگل تزریق کرده و اگر خیلی‌ها سرگی برین و لری پیج را بنیان‌گذاران گوگل می‌دانند، باید امید کردستانی را بنیان‌گذار مالی-تجاری گوگل بدانیم. فراموش نکنیم هنگامی که او به گوگل آمد، درآمد این سایت صفر دلار بود.
کردستانی در اولین نگاه متوجه شد ترافیک زیاد این سایت مهم‌ترین دارایی آن است. او از این ترافیک استفاده کرد و آگهی‌های تکی و کوچکی که دانه‌دانه با کارت‌های اعتباری به گوگل پرداخت می‌شدند را به میلیون‌ها دلار رساند؛ به طوری که امروز ۹۹ درصد درآمد گوگل از همین آگهی‌هاست. او به تدریج  همکاران سابقش در NetScape  را هم به همکاری در گوگل طلبید. او حتی با صاحبان آگهی‌های NetScape  هم تماس گرفت و از آن‌ها خواست تا آگهی‌های کوچکی به گوگل بدهند.
کردستانی، امروز در دنیای میلیارد دلاری رقابت تبلیغات تلویزیونی، نه تنها با صاحبان کوچک آگهی، بلکه با انواع آژانس‌های بازاریابی و تبلیغاتی که برای مشتریان خود حسابی چانه می‌زنند هم قرارداد می‌نویسد.

او درباره نخستین ملاقاتش با لری و سرگی، می‌گوید: «احساس کردم این دو آدم اعتماد به نفس، عزم و اراده و ایده‌های بلندپروازانه بسیاری دارند و حتی اگر به جای اینترنت، می‌خواستند تجارت لحاف‌فروشی هم باز کنند باز هم موفق می‌شدند؛ به این خاطر بود که به تیم آن‌ها پیوستم».
او کارش را  در نت اسپیک در بخش فروش OEM آغاز کرد و در طی دوره 6 ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌های چون ابی‌بی، سیتی بانک، امریکن آن‌لاین، آمازون، تراوی سیتی و اینتل را برعهده داشت. کردستانی پیش از آغاز کار در نت اسکیپ از بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعه کسب ‌و کار در شرکت‌هایی چون DO3، GO و هیولت پکارد فعالیت می‌کرده است. کردستانی در 8 می 2008 در مجله تایمز به عنوان یکی از صدنفری که دنیای ما را شکل داده‌اند نام گرفت.
امید کردستانی در لیست ثروتمند‌ترین افراد جهان که هر سال توسط مجله فوربس منتشر می‌شود در رده پانصد و پنجاه و سوم و در لیست 400 ثروتمند امریکا در مقام دویست و چهل و ششم قرار دارد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید