خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درس‌های مدیریتی کارآفرینان برای سال 2017

کارآفرینان در صنایع متفاوت درس‌های رهبری در سال 2016 و اهداف رهبری خود در سال 2017 را به اشتراک می‌گذارند. ما از این مدیران در صنایع مختلف (کالاهای عمومی، زیبایی، تکنولوژی و ...) پرسیدیم که چگونه می‌خواهند شیوه رهبری خود را در سال 2017 تقویت کرده و بهبود ببخشند. پاسخ‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

گاهی «کنار ماندن» می‌تواند به تیم‌تان کمک کند تا چالش‌های جدید را رفع کنند.

لورا ویدمن پورز، یکی از موسسان و مدیرعامل Code2040 (سازمان غیرانتفاعی فعال در زمینه تکنولوژیک): «یکی از مسائلی که در سال 2016 باعث خوشحالی ما بود، مسیری است که تیم رهبری Code2040 با روش‌های شگفت‌انگیز برای نظارت بر رشد سازمان، در پیش گرفت. من یک مرخصی 6 ماهه گرفتم و طی این زمان همه افراد در Code2040 قسمت‌هایی از شغل من در سازمان را برعهده گرفتند. تیم اجرایی و به‌خصوص مدیران برنامه، نه فقط شتاب بیشتری گرفتند بلکه فعالیت‌های جدیدی انجام دادند که بسیار امیدبخش بودند. می‌دانم که برای همه ما، این تجربه چگونگی اشتراک مسوولیت، کار با یکدیگر و تمرین رهبری مشارکتی و طیفی از توانمندی‌ها در تیم را تغییر خواهد داد.»

 

برای شیوه‌های رهبری که با سبک شما متفاوت است، فضا ایجاد کنید.

تریسون واکر، موسس و مدیرعامل Walker & Company (شرکت فعال در زمینه محصولات زیبایی و آرایشی): «یکی از نکاتی که اخیرا آموخته‌ام «آهسته‌کاری» است. ما با یک تیم بسیار خاص، روی چیزی کار می‌کنیم که به نظرم باید بسیار خاص باشد. ما محصول و بازارمان را یافتیم و من همیشه فردی هستم که می‌خواهم کار مهمی انجام دهم و زندگی را طبق یک روال پله‌ای بهبود ببخشم. و نکته‌ای که به آن فکر می‌کنم (به‌خصوص به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت) این است که همه افراد این شیوه من را دوست ندارند و این اصلا چیز بدی نیست؛ اما باید بتوانید افرادی را که این مسیر را دوست ندارند مدیریت کنید. من باید سبک رهبری خودم را برای تطبیق با چند شیوه دیگر ثابت کنم.»

 

با بازخورد سازنده، آماده‌تر شوید.

چارلز بست، موسس و مدیرعامل سازمان غیرانتفاعی آموزشی DonorsChoose: «دوست دارم در ارائه بازخورد سازنده، بهتر و سریع‌تر شوم. این کار با وجود همکاران فوق‌‌العاده‌ام اصلا وظیفه کمی نیست.»

انطباق‌پذیر بودن در ابتدای کار، کلیدی است.

جنیفر فیتزجرالد، یکی از موسسان و مدیرعامل بیمه PolicyGenius: «به‌عنوان مدیرعامل یک استارت‌آپ که در مرحله رشد قرار دارد، هر سال جدید با چالشی تازه همراه است؛ چالش هدایت یک شرکت که در آغاز و پایان سال به‌طور باورنکردنی متفاوت به نظر خواهد آمد. امیدوارم که توانایی‌های رهبری من پا به‌پای رشد شرکتم رشد کند.»

 

چشم‌انداز واضح= یک نقشه واقع‌بینانه.

لیندن تیبتس، یکی از موسسان و مدیرعامل سرویس اتوماسیون سرویس‌های تحت وب IFTTT: «روی افزایش وضوح خود متمرکز هستم. اگر نتوانید دیدگاه خود را ماهرانه بیان کنید (به‌خصوص اینکه هدف‌تان چیست و چرا سایرین باید به شرکت شما بپیوندند) آنگاه نخواهید توانست در آنها انگیزه ایجاد کنید. هر بار که توانسته‌ایم تصویری کاملا واضح‌تر برای ویژگی‌های IFTTT ترسیم کنیم، آنگاه توانسته‌ایم قدم بزرگی رو به جلو برداریم. من حاضرم ساعات طولانی وقت صرف کنم تا اطمینان یابم که فرصت شرکت ما می‌تواند درک شود و تنها در چند ثانیه با افراد ارتباط برقرار کند.»

 

تصمیمات درست بگیرید؛ نه تصمیماتی که عموم می‌پسندند.

آریا فینگر، مدیرعامل سازمان غیرانتفاعی برای تغییرات اجتماعی Do Something: «می‌خواهم تصمیمات محکم‌تری بگیرم. همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که همیشه یک تصمیم درست، محبوب‌ترین آن نیست. به‌عنوان یک رهبر سازمانی، گاهی یا شاید هم اغلب، نیاز به اخذ تصمیماتی به نفع سازمان یا بخش‌تان دارید که ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند و این کاملا طبیعی است.»

 

نسبت به کارمندان خود متعهد باشید.

مایک کگنی، یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت وام‌دهی آنلاین SoFi: «می‌خواهم وقت بیشتری را در دفتر کارم بگذرانم. سال 2016 بیشتر در جاده‌ بودم (سفر به آسیا، اروپا و آمریکای شمالی). به این ترتیب زمان بودن با تیمم را از دست دادم. قبلا عادت داشتم وقت بیشتری را با افرادم در شرکت بگذرانم؛ اکنون می‌خواهم به آن روال برگردم. وقتی از 4 کارمند در یک اتاق به بیش از 750 کارمند در سراسر کشور رشد کرده‌ایم؛ حفظ گفت‌وگوی صادقانه و روراست در سازمان بسیار مهم و ضروری است و این کنار هم بودن به این امر کمک می‌کند.»

 

آهسته استخدام کنید؛ سریع اخراج کنید

میکی آگراوال، موسس و مدیرعامل شرکت تولید لباس Thinx: «درسی که برای سال آینده در شیوه رهبری شرکت در پیش خواهم گرفت این است: آهسته استخدام کنید؛ سریع اخراج کنید. شغل من این نیست که زمانم را صرف تفتیش افراد و اخلاق کاری آنها، نگرش‌های مثبت و اجرای متمرکز کنم؛ وظیفه من این است که افرادی را وارد شرکت کنم که این ویژگی‌ها را در خود داشته باشند. سپس می‌توانیم به راحتی بر آنچه اهمیت دارد تمرکز کنیم: رشد کسب‌وکار

 

کار کمتر اما بهتری انجام دهید

اسکات هریسون، موسس و مدیرعامل سازمان غیرانتفاعی آب پاکCharity: water: «می‌توانم خیلی راحت در دام تلاش برای تقبل کارهای زیاد بیفتم و زمان کافی برای تمرکز عمیق صرف نکنم. اما من دوست دارم کارهای کمتر و با مزیت بزرگ‌تر انجام دهم و زمان بیشتری برای خودم فراهم کنم تا بیشتر در مورد آینده فکر کنم و برخی مشکلات دشوار که اغلب با آنها روبه‌رو هستیم را حل کنم.»

دنیای اقتصاد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید