خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کتی دیدی روزی را به‌یاد می‏ آورد که وقتی کوچک بود پدر و مادرش او را به فروشگاهی بردند تا خودش کاغذدیواری اتاقش را انتخاب کند. او با نگاه به کاغذدیواری‏ های خالخالی و گلدار رنگی، در نهایت کاغذی را انتخاب کرد که عکس بزرگ میکی‌ماوس با رنگ سیاه و سفید روی آن چاپ شده بود.

او می‏ گوید: «فکر کردم این بامزه ‏ترین کاغذدیواری است و بقیه چیزها در نظرم تکراری بود.»

این یک خرید متمایز بود، اما دو دهه بعد، شغلی را که دیدی برای خودش انتخاب کرد تحت‏ الشعاع قرار داد. امروز او یک استارت‏آپ موفق در حوزه طراحی کاغذدیواری را به نام «گرو هاوس گرو» (Grow House Grow) اداره می‏کند. این شرکت همان سلیقه‏ ای را که دیدی در کودکی داشت پیاده می‏کند: یعنی مدرن بودن، غیرمنتظره بودن و خیال‏ انگیز بودن. در میان طراحی‏های جالب و متنوع شرکت او می ‏توانید میمون‏ هایی بامزه با لباس قرمز، فانوس ‏های کاغذی رنگی ژاپنی یا طراحی‏ هایی با الهام از قصه‏ ها بیابید. این کارها جزو پرفروش ‏ترین‏ محصولات شرکت هستند.

دیدی در این‌باره می‏گوید: «سعی می ‏کنم الگوهایی بزنم که عجیب، تک و جالب و در عین حال بادوام باشند.» او به مد کاری ندارد و طرح‌هایی را ترجیح می‏ دهد که محوریتی داستانی داشته باشند و کاغذدیواری‏ ها را به یک مجموعه عتیقه یا عکس‏ های جمع ‏آوری شده شبیه می‏ کند. او معتقد است: «طرح‌های داستان‏ گونه به جذابیت کاغذدیواری‏ ها می‏ افزاید و ما دوست داریم محیط اطراف مان را با داستان‏ های جالب پر کنیم.» همزمان، یک دکور خانگی هم داریم که از نظر زیبایی‏ شناختی برای مشتری مطلوب است. «می‏خواهم کاغذدیواری‏ های ما هم زیبا باشد و هم مشتری آن را دوست داشته باشد، اما در ضمن می‏ خواهم چیزی را به فضای خانه اضافه کنم که به دنیای اطراف ما معنی دهد.» از جزئیات معماری گرفته تا خاطره‏ های جالب و طرح‌های نوستالژیک طرح‌های کاغذدیواری‏های این شرکت را دربرمی‏گیرد و هدف آن پر کردن فضای زندگی با چیزهایی است که محیطی هم شخصی و هم جهانی ایجاد کنند؛ درست مثل کاری که یک قصه انجام می‏ دهد. هر الگویی که شرکت گروهاوس‌گرو طراحی می‏ کند، قصه متفاوتی را تعریف و تلاش می‏ کند خلاقانه و رمزآلود باشد.

شرکت گروهاوس‌گرو در سال 2008 با اندک پس ‏اندازی که دیدی داشت، در بروکلین نیویورک تاسیس شد و بعد از یک شکست اولیه، از سال سوم عایدی آن دوبرابر شد. موفقیت دیدی با افزایش تقاضا برای طراحی‏ های دکوراسیون جالب و نوآورانه همراه شده است. جاستین دی‏پیرو، طراح داخلی از استارت‏آپ هوم‏پولیش می‏گوید: «در سال‏های گذشته‏، فروش کاغذدیواری افزایش قابل‌توجهی داشته است. این ساده‏ ترین روش برای اثرگذاری و اضافه کردن جزئیات طراحی به یک فضا است.» شرکت هوم‏پولیش هم در سه سال گذشته بیش از 10 هزار خانه و دفتر کار را طراحی کرده است. این استارت‏آپ علاوه‌بر افزایش تنوع الگوهای موجود، از تکنولوژی پیشرفته نیز بهره برده است. دی‏پیرو می‏ گوید: «کاغذدیواری‏ های امروز طوری طراحی می‏ شوند که نصب و کندن آنها آسان باشد و دیگر نیازی نیست نگران خراب شدن دیوار باشید یا نگران باشید که باید یک کاغذدیواری را برای همیشه روی دیوارتان داشته باشید.» او به تولید کاغذدیواری ‏های موقت اشاره می‏ کند که به مشتریان امکان می‏دهد هر وقت می‏ خواهند آن را عوض کنند و رنگ و الگویی را که دوست دارند داشته باشند. از نظر دی‏پیرو این می‏تواند برای افراد همواره مردد یا اجاره‏ نشین‏ ها گزینه خوبی باشد.

حالا استارت‏آپ‏ هایی وجود دارند که به خانه ‏های قدیمی هم جان می‏ دهند. استارت‏آپ دیگری که در این حوزه حرفی برای گفتن دارد، هایگ‌اندوست نام دارد. این استارت‏آپ مثل یک انکوباتور، هنرمندان و طراحان کاغذدیواری را پرورش می ‏دهد و با آنها همکاری می‏کند. این شرکت که در سال 2008 توسط ایمی‌لاگوس و کریستین کوپ تاسیس شده، به‌خاطر چاپ تصاویر جالب، مثل طراحی‏های رویاگونه جولیا روتمن معروف شده است. لاگوس در این زمینه می‏گوید: «ما در هر مجموعه کارمان با طراحان و هنرمندان متفاوتی کار می‏کنیم و بنابراین طیف زیبایی‏ شناسی گسترده‏ ای در محصولات مان داریم که کار خالق آن را منعکس می‏ کند.» شرکت هایگ‌اندوست در دو سال گذشته رشد 60 درصدی داشته و قرار است خط تولید خود را به محصولات جدیدتری مثل پارچه و پرده حمام گسترش دهد.

 

علل رونق تولیدکنندگان کاغذدیواری

دلیل افزایش علاقه به استفاده از کاغذدیواری‏های جدید چیست؟ دلیل عمده آن این است که تکنولوژی جدید به تولیدکنندگان امکان می ‏دهد چاپ طرح‌ها را آسان‏تر و با هزینه کمتری انجام دهند و دیگر بر دستگاه ‏های چاپ سیلک متکی نباشند. این موضوع هم کیفیت کار را بالاتر می‏ برد و هم قیمت را پایین ‏تر می ‏آورد. فاکتور دیگر وجود رسانه‏ های اجتماعی است. حساب کاربری اینستاگرام طراحان نقش زیادی در الهام‏ بخشی به مشتریان داشته است. کریستین کوپ، از بنیان‏گذاران هایگ‌اندوست می‏ گوید: «رسانه‏ های اجتماعی در چند سال گذشته نقش مهمی داشته ‏اند و تعداد افرادی که عکس دکورهای خانگی را می‏ بینند روز به روز افزایش می‏ یابد. این باعث می ‏شود ذهن افراد سریع‏ تر حرکت کند و ما فقط محدود به ژورنال‏ های دکور نباشیم.» امروز افراد تقریبا هر طرحی را که برای دیوارهای خود بخواهند، می‏ توانند پیدا کنند.



دنیای اقتصاد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید