خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (5 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حشمت غفاری پس از سال ها تلاش در زمینه مکانیک خودرو، زمانی که احساس کرد با توجه به تولید و واردات اتومبیل های جدید،

ادامه مسیرش  نیاز به مطالعه،دانش و مهارت های تازه دارد و او نمی تواند برای این کار وقت کافی بگذارد؛ تصمیم گرفت تا شغل جدیدی را برای خود دست و پا کند. مصاحبه زیر را آقای اسدی با این فعال کسب و کار صورت داده است که مطالعه آن پیشنهاد می شود.

لطفا خودتان را معرفی کنید .
من حشمت غفاری 51 ساله و دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستم

اولین باری که درآمد کسب کردید ،چه زمانی بوده و شما چند سال داشتید ؟
اولین بار 11 ساله بودم که پس از تعطیلات مدرسه فال فروشی و دست فروشی کردم و بعد از چند روز نزد یک مکانیک که آشنای خانوادگی بود رفتم و تمام مدت تعطیلات اون سال و سال های بعد را در مکانیکی شاگردی کردم .

اولین شغل رسمی شما چه بوده؟
بعد از دوره تحصیل و خدمت سربازی یک مکانیکی راه انداختم و کارم رو رسما آغاز کردم و چندین سال اوضاع خوبی فراهم بود .

الان به چه شغلی مشغول هستید و چگونه به این تصمیم رسیدید؟ زمینه قبلی داشتید ؟
زمانی که رفتم خدمت سربازی بدلیل برخی مشکلاتی که داشتم به قسمت باغبانی منتقل شدم و در آن قسمت با زیر و بم گل و گیاه و درخت و پیوند و ... آشنا شدم و به این موضوع علاقمند شدم این علاقه به حدی بود که تمام سال هایی که مکانیک بودم در منزل و باغ هم کار باغبانی می کردم .
اما دلیل این که به پرورش و تکثیر گیاهان و درختچه های تزئینی و آپارتمانی رو آوردم این بود که از شش ، هفت سال پیش و با شروع تولید نسل جدید خودروها عملا کسب و کار من خراب شد و درآمد سابق رو نداشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم گرفتم شغل جدیدی را داشته باشم که هم به اون علاقه دارم و هم می توانم از آن کسب درآمد کنم.
مقدمات و شکل راه اندازی این کسب و کار چگونه بود ؟
برای راه اندازی این کار ابتدا از حیاط منزل استفاده کردم و اون رو به دو قسمت گیاهان با طبع معتدل و گیاهان مقاوم در برابر شرایط هوای باز تقسیم کردم ، بخش معتدل رو با استفاده از نایلون و درست کردن گلخانه در گوشه حیات مجزا کردم و بقیه گیاهان هم در فضای باز استقرار دادم .
از طرفی برای معرفی شغل جدیدم، توانایی و کار خودم، اقدام به توزیع تراکت در جاهای مختلف و به نظر مفید شهر و همچنین شرکت های مختلف کردم تا از این طریق بتوانم شروع بهتری داشته باشم .

هزینه اولیه راه اندازی این کسب چقدر بود ؟
من با حدود یک میلیون تومان شروع کردم و بعد از مدت کوتاهی و استقرار کار این مبلغ رو به سه و نیم میلیون افزایش دادم .

آیا تا به حال در کارتان با شکستی هم مواجه شدید ؟
من کارم رو با ضمانت و کیفیت انجام می دادم ، راستش ابتدای کار در تولید و کیفیت گیاهان و درختچه ها به مشکل می خوردم . یادم هست تو پیوند یک نوع گیاه که تعداد زیادی هم تکثیر و تولید کرده بودم به مشکل خوردم و کلی گل و گیاه همون موقع آسیب دید یا بعضی از مشتریان به دلیل مشکل در نگهداری گیاهان، آن ها را خراب می کردند اما چون ضمانت داده بودم می پذیرفتم و خودم مشکل را رفع می کردم و این مسئله من رو متحمل هزینه و انرژی زیاد می کرد .

برنامه های حال و آینده شما چیست ؟
در حال حاضر با ملکی که می بینید کار تا حدی پیشرفت کرده و کارهای اجرایی اینجا رو به آقا رحمت که یک مرد هفتاد ساله است و در کشاورزی ید طولایی دارد سپرده ام و در یک باغچه هم به صورت انبوه تولید گل و گیاه می کنم و با باغ گل ها و گل فروشی ها کار می کنم .
برای آینده هم در فکر تولید گیاهان جدید زینتی ، زیبا و مردم پسند و همینطور صادرات آن ها هستم که می بایست روی این موضوع خیلی کار کنم .

برای موفقیت در شغل شما چه فاکتور هایی مهم است ؟
اول از همه همت، پشتکار و اطمینان خاطر از کاری که قراراست انجام دهیم و بعد عشق دادن به گیاهان برای ثمره بهتر ، داشتن یک فضای حداقلی برای شروع و مقداری هم سرمایه .

با چه مشکلات و موانعی در کارتان مواجه شدید ؟
مشکلات گاهاَ خرابی گل ها بود که بر اثر یک بیماری برای آن ها بوجود می آمد و می بایست سریع کار درمان را برای آن ها آغاز می کردم و یا اشکال در تنظیم درجه حرارت گلخانه که با تجربیات بیشتر حل شد. موانعی هم در فضای اداری کسب و کار کلاً وجود دارد مثلاً برخی مخالفت ها یا اشکالاتی که شهرداری به کار من می گرفت و یا عدم مساعدت وزارت جهاد کشاورزی در تامین بذرهای مورد نیاز بر می گشت .

بازار کار خودتان را چگونه گسترش دادید ؟
با تبلیغ ، کاهش قیمت ها ، ارتقاء کیفیت کار ، جلب نظر مردم و مشتری ها ، گذشت درکار و حرفه خودم ، مساعدت با شرایط مردم حتی تو مباحث مالی و ...
الحمدا... با این کار الان بازار خوبی دارم. به نوعی دوستانی که با مشتریان من و شرکت هایی که کار من را در شرکت های دیگر می بینند تبدیل میشوند به مشتری های جدید من .

توصیهء شما به کسی که می خواهد این کسب رو انتخاب کند چیست ؟
اول از همه بایستی علم این کار را بداند چون اگر آگاهی علمی به آن نداشته باشد حتما شکست خواهد خورد ، پس از آن می بایست دارای پشتوانه ای از فضای مناسب یا سرمایه ای برای در اختیار گرفتن چنین فضایی باشد و اندکی هم پول برای تامین نیاز های اولیه و سرمایه در گردش. حتما در نظر داشته باشد کار را با حجم کم آغاز کند تا شکست های احتمالی برایش سنگین نباشد و پس از آن ، ایمان و توکل به خدا ، انگیزه، تلاش زیاد و بازار یابی مناسب برای این کار را دارا باشد .

محمد حسین اسدی طاری

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید