خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.67 (6 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در ادامه بحث مصاحبه با صاحبان کسب و کارهای کوچک این بار یک مصاحبه دانشجویی با آقای علی محمد نوروزی موسس کارگاه کابینت سازی صورت گرفته است:

لطفا خودتون را معرفی بفرمایید.
اینجانب علی محمد نوروزی هستم متولد57 شهرستان خمین استان مرکزی میزان تحصیلاتم دیپلم هنرستان رشته راه و ساختمان و شغل پدرم کاشی کاری ساختمان است .
اگه امکانش هست کمی از زندگی تون برامون صحبت کنید.
اگر بخوام از دوران تحصیل و دوران نوجوانیم براتون صحبت کنم عرض کنم خدمتتون که باتوجه به شرایط و کمبود امکاناتی که در شهرستان وجود داشت برای تحصیل دچار مشکلاتی از قبیل رفت و آمد به مدرسه بودیم . زمان تحصیل ما ابتدای انقلاب و زمان جنگ بود و کمبود معلم و پزشک و... داشتیم .من تا پایان مقطع راهنمایی در روستا ادامه تحصیل دادم و برای ادامه تحصیل و همچنین نبود امکانات کافی در روستا به شهرستان خمین مهاجرت کردم و تا پایان مقطع دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم در این شهر ساکن بودم.
چه زمانی به تهران مهاجرت کردید؟
در ابتدای زمستان سال 73 دو سه ماه نخست که به تهران مهاجرت کردم در تولیدی کیف و کفش مشغول بودم که بعد از چند ماه به کار کابینت سازی فلز مشغول شدم.
آقای نوروزی اگر امکانش هست از سوابق شغلی خود برای ما بیشتر صحبت کنید .
اواخر سال 73 بود که در این صنف تولیدی مشغول به کار شدم در سه تولیدی مختلف تجربه کسب کردم در زمینه ی تولید کابینت تا زمانی که به خدمت سربازی رفتم. بعد از خدمت بلافاصله وارد این کار شدم تا سال 80 که مشغول به تولید کابینت
ام دی اف به صورت مشارکتی شدم.
اولین باری که موفق به کسب درآمد شدید در چه سنی و در چه شغلی بود؟
سال دوم هنرستان در تعطیلات تابستانی مشغول کار در آهنگری به صورت کارگر بودم و اولین تجربه من از کسب در آمد و کار کردن بود.
از آرزوهای دوران کودکی تون برامون بگید و به کدامیک از آرزوهاتون رسیدید؟
مثل همه ی آدم ها من هم آرزوهایی داشتم در دوران کودکیم که یکسری از این آرزوها دست یافتنی و یکسری دیگه آرزوهای محال و دست نیافتنی بودند . و من در دوران کودکی آرزو داشتم که سیاستمدار بزرگی بشم که این آرزو محقق نشد و آرزوی کودکی من با شغل فعلی هیچ منافاتی ندارد و به دلایل مختلف من به آرزوم نرسیدم.
چه اتفاقی افتاد که شما وارد شغل فعلی خود شدید؟
شغل اکثر همشهری ها و اقوام ما که در تهران ساکن هستند کاشی کاری و کابینت سازی می باشد و من نیز از طریق به این کار مشغول شدم .
در ابتدای ورود به این حرفه سرمایه اولیه شما چه مقدار بوده است ؟
در سال 80 مبلغ 4 میلیون تومان برای خرید تجهیزات تولید کابینت و همچنین مبلغ اجاره بها کارگاه تولیدی به صورت مشارکتی بوده است.
از مشکلات اولیه خود برای راه اندازی کارگاه برای ما صحبت کنید.
اولین مشکل ما در راه اندازی کارگاه مسئله مالی و کمبود سرمایه اولیه بود. متاسفانه امکان اینکه سرمایه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم کارگاه مجهزتری راه اندازی کنیم را نداشتیم. و دومین مشکل ما نبود بازار مناسب برای محصولات تولیدی کارگاه بود و با کمبود تقاضا برای محصولات تولیدی مواجه بودیم . که این مشکل با گذشت زمان برطرف شد و با ارائه محصولات جدید به شکل ام دی اف بازار کار ما رونق پیدا کرد و نیز از طریق تبلیغات در نیازمندی ها و بازاریابی های نوین توانستیم بازار محصول خود را گسترش دهیم و نیز کسب و کار خود را نیز رونق دهیم.
به نظر خود شما فرد موفقی هستید در زمینه شغلی تان ؟ و علت این موفقیت چیست؟
در خصوص سوال شما باید عرض کنم که اگر از هر شخصی سوال شود که فرد موفقی هست یا خیر شاید نتواند به طور دقیق خود را موفق بداند ولی من در زمینه موقعیت شغلی خود می توانم بگویم با توجه به کاری که انجام میدهم تقریبا حدود 60 درصد احساس خشنودی و موفقیت می کنم و سعی خود را خواهم کرد که درصد این حس موفقیت را افزایش دهم و با توجه به پشتکاری که دارم تا حدودی خود را موفق می دانم و سعی در توسعه کار و تولید و همچنین به روز کردن خدمات تولیدی خود دارم .
مشکلات فعلی شغل شما چیست ؟
نوسانات ارز یکی از مشکلات اصلی شغل بنده و به طور کل شغل آزاد است که تاثیر بسزایی در کسب و کار ما دارد . یکی دیگر از مشکلات ما در عرصه ی تولید و در کل مشاغل آزاد مالیات است که نرخ دقیق و در صد مشخصی برای مشاغل ما وجود ندارد و همچنین واردات بی کیفیت کالاهای مصرفی ما در زمینه تولید کابینت که این عمل موجب پایین آمدن کیفیت کالاهای تولید ما شده است به خصوص ابزاری مثل یراق آلات که از کشور چین وارد می شود و تاجران ایرانی برای رسیدن به سود بیشتر و بدون در نظرگرفتن کیفیت کالا مبادرت به ورود کالاهای درجه 3 و 4 می کنند که نتیجه این عمل تولید اجناس نامرغوب و تحویل جنس بی کیفیت به مشتری است .
در مورد محیط کارگاه و شرایط فلعی آن برای ما صحبت کنید.
کارگاه فعلی ما به صورت اجاره می باشد و متاسفانه با توجه به شرایط مالی هنوز موفق به خرید مکانی برای کارگاه نشده ایم . متراژ کارگاه ما تقریبا 80 متر است و دستگاه هایی که ما با آن کار میکنیم به صورت ابتدایی و اولیه است و نه به شکل حرفه ای و پیشرفته. که از جمله برش ام دی اف و پی وی سی و یکسری اره که برای نصب کابینت از آن استفاده می کنیم.
شما آینده کسب و کارتان را چگونه می بینید؟
در زمینه ای که ما فعالیت می کنیم تقاضا برای محصولات تولیدی ما وجود دارد و شرایط بازار و رونق کسب و کار مطلوب است مگر اینکه اتفاق خاصی مثل جنگ و... رخ دهد تا بازار کسب و کار ما دچار نوسان و مشکل شود.
لطفا از مسائل قانونی کسب و کار خود بگویید.
از جمله مسائل قانونی کسب و کار ما که شامل بیمه میشود و مالیات که باید به صورت سالانه پرداخت کنیم و بهداشت محیط کار که شامل شغل و محیط شغلی ما نیز می شود و دیگری داشتن جواز کسب موقت برای انجام کارهای بیمه و پرداخت مالیات و همچنین برای ادامه فعالیت در عرصه تولید از الزامات است
به نظر شما برای ماندن در این عرصه و زمینه فعالیت شغلی و همچنین بقای فعالیت تولیدی خود چه باید کرد
اطلاعات و تولیدات خود را به روز کنیم . با دستگاه های جدید و یراق آلات مرغوب به فعالیت خود ادامه دهیم و از طریق بازار یابی نوین برای محصولات خود مشتری جذب کنیم و در نتیجه بتوانیم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.
و سخن پایانی آقای نوروزی :
شغل ما بدلیل اینکه به صورت دکوراسیون داخلی است و می بایستی ظرافت و دقت در آن رعایت شود دارای مشکلات فراوانی از جمله بازار سرمایه و نبود سرمایه کافی است و در این زمینه با چالش مواجهیم .

 

 مصاحبه از: ولی یاری

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - علی ضیغمی

    سلام وخسته نباشید یه سوال از اقایی نوروزی داشتم اینکه خودم قبل تو کاببینت کمد هایی دیواری کارکردم بلد هستم می خواستم بدونم به نظر شما تو این کار بروم یانه وعلاقه زیادی به چوب دارم خیلی ممنون میشوم سوال منو جوابگو باشند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید