خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید، یکی از مهم‌ترین عادت‌های یک کارآفرین عادت‌های صبح‌گاهی آن است. عادت‌ها به ما کمک می‌کنند تا به اهدافمان برسیم، به ما انگیزه می‌دهند، از اتلاف وقت جلوگیری می‌‌کنند و در تمام جنبه‌های زندگی ما را پیشرفت می‌دهند.

در این مقاله هفت عادت صبح‌گاهی کارآفرینان موفق قبل از 7 صبح بیان شده است که با رعایت آنها می‌توان در طول روز، با انگیزه و تمرکز بیشتر و با نگاهی خلاقانه‌تری به کارها ادامه داد.

 1. یک برنامه برای سحر خیزیشان دارند
کارآفرینان موفق مانند ریچارد برانسون به درخشش در اول صبح معروفند.
“من همیشه یک سحر خیز بودم و هستم. برای داشتن یک چشم انداز مثبت و بدن سالم داشتن سحر خیز بودن یک عادت است که شما باید روی آن حسابی کار کنید. در 50 سال گذشته که کسب‌وکارهای متعدد ایجاد کرده‌ام این را یاد گرفتم که هر چه زودتر بیدار شوم بیشتر می‌توانم در طول روز به دست بیاورم و همچنین در زندگی” .( مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ویرجین)
وقتی قبل از 7 صبح بیدار شوید وقت این را پیدا می‌کنید، تا چکیده خبرها را مطالعه کنید، افکارتان را نظم بدهید، یا ورزش کنید. این باعث می‌شود که از با عجله حاضر شدن، دیر رسیدن و در ترافیک گیر کردن جلوگیری کنید.
زود بیدار شدن به این معنی نیست که ساعتتان را برای به تعویق انداختن و دیرتر بیدار شدن چند بار کوک کنید(در بهترین حالت 7 الی 9 ساعت در روز) بلکه سحرخیزی و خواب کامل مزایای بسیار زیادی دارد مانند: قوی‌تر شدن حافظه ، یادگیری سریع‌تر، بالا رفتن خلاقیت، بدست آوردن احساس خوب در طی روز، حتی سحرخیزی می‌تواند باعث جلوگیری از تصمیمات ریسکیِ خطرناک در تجارت شود، علاوه بر آن در کاهش استرس ، کاهش چربی‌ها و همچنین افزایش حجم عضلات بسیار تاثیرگذار باشد.

2. از گوشی خود دوری کنید
یکی از عاداتی که کارآفرینان قبل از 7 صبح انجام می‌دهند ، اجتناب از استفاده از گوشی در صبح است.
شاید دیوانگی به نظر بیاید، اما به دو دلیل عالی نباید از ابتدای روز از گوشی استفاده کرد:
اول، اگر در هنگام شب گوشی را در کنار خود قرار بدهید می‌تواند خوابتان را به دلیل خاموش روشن شدن نور صفحه تحت تاثیر قرار دهد.
دوم، چک کردن پیام صندوق های ورودی ایمیل‌ها و همچنین تلگرام و…. می‌تواند خیلی استرس زا باشد و همچنین تمرکز شما را از رسیدن به خواسته‌هایتان کاهش دهد. به طور مثال خواندن ایمیل یکی از مشتریان ناراضی خیلی خوب نیست و بهترین راه شروع روز نیست. بنابراین از همین الان با خودتان عهد ببندید که 1 ساعت قبل از خواب تا 2 ساعت بعد از بیداری گوشیتان را کنار بگذارید. یک هفته امتحان کنید تا تاثیرش را در زندگیتان مشاهده کنید.

3. ورزش یا مدیتیشن کنید
مدیتیشن و ورزش صبحگاهی، یکی دیگر از کارهایی است که کارآفرینان قبل از 7 صبح انجام می دهند.
انجام ورزش‌هایی نظیر دویدن، وزنه زدن، یوگا و om کشیدن، نرمش عادی و مدیتیشن علاوه بر اینکه استرس را کاهش می‌دهند، باعث داشتن خواب بهتر در شب و شادابی و انرژی بیشتر در طول روز می‌گردد و همچنین باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن قوی‌تر شود و از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی جلوگیری شود.
اگر همانند کارآفرینان، صبح‌ها به انجام ورزش و مدیتیشن بپردازید، کمکی می‌شود تا برای رسیدن به اهداف روزانه‌تان تمرکز بیشتری داشته باشید.

4. یک صبحانه مقوی بخورید
با خودتان شوخی نکنید. صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است چون سوخت لازم فعالیت مغزی و همچنین بدنی را برای شما تامین می‌کند. اما هر صبحانه‌ای نه! از صبحانه‌های غیر مغذی مانند مواد غذایی صنعتی دوری کنید و به جای آن مواد غذایی زیر را جایگزین کنید:
کربوهیدرات‌های سالم مانند جو و غلات و نان
پروتیین‌های کم‌چرب مانند تخم مرغ، آجیل، سبزی‌جات و لوبیا
میوه و سبزی‌جات
فرآورده‌های متنوع لبنی مانند سویا شیر، پنیر و خامه و….
یه فنجان چای یا قهوه به همراه صبحانه بد نیست
اگر به محض اینکه بیدار شوید یک لیمو با آب بنوشید، متوجه خواهید شد که سطح انرژی فیزیکی و روحی شما را به طرز عجیبی بالا رفته است. آب‌لیمو به شما در طول روز ثبات و نشاط می‌دهد، همچنین با بالا بردن سطح انرژی طبیعی باعث می‌شود علاوه بر جذب بهتر مواد غذایی در معده، کار کبد نیز آسان‌تر شود. بنابراین سعی کنید قبل از هر چیزی ناشتا آب لیمو بخورید تا بیشترین جذب را برای شما داشته باشد.
همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از خوردن آب لیمو 15 تا 30 دقیقه چیزی نخورید (این بهترین زمان برای انجام چند حرکت ورزشی است)

5.روحیه‌تان را بالا ببرید
ممکن است بعضی صبح‌ها مثلاً زمانیکه هوا ابری است حس اینکه از رختخواب جدا شوید را نداشته باشید. این آخر دنیا نیست! اما برای از بین بردن انگیزه‌تان در روزهای آینده کافیست!
به خاطر همین کارآفرینان موفق برای افزایش روحیه‌شان هر روز صبح تمرین می‌کنند.
اما چگونه؟
باخواندن کتاب‌های الهام بخش، حفظ‌کردن جملات انگیزشی، زمان گذاشتن بر روی علاقه‌شان و یا نوشتن تجربیات و نگرش‌هایشان در وبلاگ‌ها و مجلات.
چند دقیقه ابتدایی روز را برای درست فکرکردن صرف کنید. حتی می‌توانید برای این که به بهترین وجه به این کار پایبند باشید هر روز 10 دقیقه در ابتدای روز زمان بگذارید و از تجربیات نگرش‌های خودتان بنویسید و برای ما ارسال کنید.
اگر این تاکتیک جواب نداد، برای آن چیزی که دارید شکرگزار باشید و آن را بنویسید.

6.اهداف و اولویت هایتان را تعیین کنید.
هر شنبه صبح اهداف هفته‌تان را مشخص کنید. هرروز صبح در طول هفته اهداف و اولویت های آن روز را بنویسید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید و یا در حال ورزش کردن به نحوه انجام کارها و اهدافتان بیندیشید.
موثرترین راه برای انجام چک لیست وظایف، شروع کردن با سخت‌ترین کار و یا کاری که بیشتر از همه ازآن فرار می‌کنید است. اگر انجام بعضی از کارها را به تعویق می‌ندازید آن کارها را همین الان انجام دهید این گونه پیشرفت حاصل می‌شود.
به قول یک ضرب‌المثل: اول صبح قورباغه را قورت دهید!

7.به کسب و کارتان رسیدگی کنید
سرانجام، باید به کسب و کارتان برسید. حالا می‌توانید گوشیتان را بردارید، ایمیل‌هایتان را چک کنید، به نوتیفیکیش‌‌های مسنجرها توجه کنید. اخبار صنعت مرتبط با کارتان را بخوانید و نمودارهای کسب‌و‌کارتان را تحلیل کنید. این کارها می‌توانند در لیست وظایف روزانه‌تان باشد، اما می‌تواند این کار در راه رسیدن به دفتر کارتان انجام شود.

در آخر باید گفت، با ساختن و پیگیری عادت‌های روزانه صبح‌گاهی می‌توانید این عادت‌ها را گسترش دهید و هر روز بهترشان کنید و سلامتی، خلاقیت و شادی و.. را افزایش بدهید. عادات خوب صبح‌گاهی به شما این اجازه را می‌دهد با بالا بردن پتانسیل‌هایتان در تمام شرایط بهترین بازده را داشته باشید. هرچند ممکن است در ابتدا خطاهای بسیاری را انجام بدهید تا به بهترین عادت صبح‌گاهی برسید اما یادتان باشد این کار باعث موفقیت بیشتر در کار و زندگیتان می‌شود.

 

منبع: energycapsule

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید