خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پیدا کردن یک شغل خوب که بیش از همه مورد علاقه ی ما باشد نیاز به تلاش و پشتکار دارد. انتخاب شغل نقش مهمی را در زندگی ما ایفا میکند زمانی که با علاقه به کاری مشغول میشویم قطعا نتیجه ی بهتری هم از کارمان خواهیم گرفت. اما در کنار علاقه ممکن است نیاز به استعداد، مهارت و تجربه نیز باشد تا بتوان به شغل مطلوب دست یافت.


شناسایی شغل رویاییتان و مسیری که شما را به آن هدایت میکند هم یک چالش و هم یک فرصت محسوب میشود. شغل رویاییتان را برای خود تعریف کنید. علایقتان چیست؟ چه فعالیت هایی به شما حس رضایت و هدفمندی میدهند؟ می‌توانید خودتان را در شغلی تصور کنید که قلب و روحتان را آرام کند؟

یکی از دغدغه های مهم کارجویان پیدا کردن یک شغلی است که بیش از همه به آن علاقمند هستند البته شناخت مشاغل مختلف قبل از انتخاب یک شغل از اهمیت بالایی برخودار است چه بسا در ابتدا به شغلی علاقمند باشیم اما در حین کار و مواجه با سختی های کار نتوانیم آن را ادامه دهیم بنابراین بهتر است که در ابتدا یک شناخت نسبی از مشاغلی که به آن علاقمند هستیم پیدا کنیم.

گاهی اوقات هم علاقه به کار باعث میشود که سختی های آن را احساس نکنیم. مشاغل آزاد نیاز به سرمایه و تجربه ی کافی دارند اگر به مشاغل آزاد و کارآفرینی علاقمند هستید ابتدا باید تجربه ی کافی را کسب کنید رسیدن به موفقیت و شروع یک کسب و کاری که مورد علاقه ی ما است بدن تجربه ی کافی امکان پذیر نیست. مخصوصا مشاغل آزاد که با سرمایه گذاری همراه است و اگر تجربه کافی وجود نداشته باشد ممکن است با شکست موجه شود.

در مورد مشاغل استخدامی و کارمندان نیز باز همه تجربه و مهارت مورد نیاز است اگر کاری که به آن علاقه دارید نیاز به استخدام شدن دارد پس باید تجربه و مهارت کافی را بدست بیاورید اغلب مدیران و کارفرمایان نیز با تلاش فراوان و تجربه ی زیادی توانستند به موفقیت برسند. اما علاقه یک انگیزه ی خوبی را ایجاد میکند تا با سختی ها در کار مقابله کنیم.

همیشه سعی کنید دورانی را به عنوان کارآموز در شرکت یا اداره ای مشغول به کار شوید در این صورت میتوانید تجربیات خوبی بدست بیاورید تا در نهایت به شغل مورد علاقه خود برسید. از فرصت های کوچک برای شروع یک کار استفاده کنید ممکن است در ابتدا درآمد قابل توجهی نداشته باشید اما اگر هدف شما رسیدن به شغل مورد علاقه تان باشد حتما میتوانید با استفاده از فرصت های شغلی کوچک به مشاغل بزرگ دست پیدا کنید.

وقتی که به شغلی علاقمند باشیم بهتر و سریعتر هم میتوانیم در آن پیشرفت کرده و ارتقا پیدا کنیم کار کردن با علاقه ی زیاد باعث میشود تا کمتر خسته شویم و هیچ گاه هم نسبت به شغلمان بی انگیزه نخواهیم شد.

بنابراین برای پیدا کردن شغلی که مورد علاقه ی شماست پس از شناخت مشاغل باید آنها را برای خود تعریف کنید و تجربیاتی که در آن شغل نیاز دارید را برای خود کسب کنید همیشه رسیدن به موفقیت با تلاش و پشتکار زیاد امکان پذیر است.

در این راه می‌توانید از تجربیات افرادی که در مشاغلی مشابه با مشاغل مورد علاقه شما فعالیت میکنند استفاده کنید. آنها می‌توانند مشاور و راهنمای خوبی برای شما باشند. در نهایت اینکه رسیدن به شغل مورد علاقه نیاز به زمان کافی دارد کارجویان همیشه باید برای اهداف خود برنامه ریزی داشته باشند تا در مدت زمان مشخص بتوانند به تجربه ی کافی برای دست یابی به شغل مورد علاقه خود برسند و شغل مطلوب خود را بدست بیاورند.

منبع :  banki.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید