خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به‌طورکلی راه‌اندازی هر نوع کسب‌وکاری با ریسک، استرس‌، نگرانی‌ و شکست‌های مختلف همراه است. این چالش‌ها درصورتی‌که کسب‌وکار موردنظرتان را با همسرتان راه‌اندازی کنید چند برابر خواهد شد!

با توجه به رقابت در بازار کار و شرایط اقتصادی، غالبا اشخاصی را می‌بینید که زندگی خود را وقف شغل و حرفه خود کرده اند. این اتفاق ممکن است موجب سردرگمی و اختلال میان کار و ازدواج شما شود. مشکلات میان زوج های همکار ! چالشی که اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند شغل و روابط خانوادگی تان را تحت تأثیر قرار دهد.
به هر حال، اگر شما با همسرتان کار می کنید، باید از این امر آگاه باشید که چگونه وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید بدون آنکه به ازدواج و روابط زناشوییتان لطمه بزنید.

راه های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید با همسرتان در یک مکان کار کنید بدون آنکه روابطتان تحت تاثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، شما می توانید همانند یک همکار، شغلی را با هم شروع کنید، کسب و کاری کوچک را آغاز کنید یا یکی از زیردستان دیگری باشید. در واقع برای کارکردن با همسرتان، باید شیوه‌های مختلفی را دنبال کنید تا در نهایت بتوانید تعادل را برقرار کنید.

اخیراً یک زوج آمریکایی کسب‌وکاری موفق را در همکاری با یکدیگر راه‌اندازی کرده‌اند. فابیولا هسلین و همسرش سیمون هسلین موفق به توسعه شرکت (Tryon Entertainment) در شهر نیویورک شده‌اند که در زمینه سرگرمی موفقیت‌های مختلفی را کسب کرده است. این زوج راهکارهای زیر را برای همکاری مناسب زوجین در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید پیشنهاد می‌دهند:

۱- چشم‌اندازی واقعی از نقاط ضعف و قوت خود داشته باشید
زوجین باید توجه داشته باشند که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، نقاط قوت و ضعف خود را به‌خوبی بشناسند و مدیریت آن‌ها را میان خود تقسیم کنند. آن‌ها نباید در تله هیجانات ابتدایی راه‌اندازی کسب‌وکار گرفتار شوند و نگاهی خیالی به توانمندی‌های خود داشته باشند. در این صورت می‌توانند ضعف‌های خود را به‌خوبی تشخیص داده و برای غلبه بر آن‌ها از دیگران کمک بگیرند.


۲- یکدیگر را موردتمجید قرار دهید
سعی کنید همسر خود را موردتمجید قرار دهید و از استعدادها و توانمندی‌های او تعریف کنید. با این راهکار می‌توانید روابط کاری خود را عمیق‌تر کنید و در کسب‌وکار جدیدتان بدرخشید. اگر زوجین از همدیگر تعریف کنند، تیم کاری به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و آن‌ها هم انگیزه بالایی برای ادامه فعالیت خواهند داشت.


۳- تلاش کنید تا چشم‌اندازی مشترک از کسب‌وکارتان داشته باشید
قبل از شروع کسب‌وکار بهتر است دیدگاه‌های خود و همسرتان از چشم‌انداز کسب‌وکار جدید را به هم نزدیک و سعی کنید نگاهی مشترک به شرایط و آینده آن داشته باشید. نگاه شما و همسرتان به اهداف کسب‌وکار، دستاوردهای مهم و موفقیت کارتان باید به هم شبیه باشد.


۴- بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید
اگر زوجین بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند و در زمینه اولویت‌های این دو به اشتراک برسند، می‌توانند در زمان توسعه کسب‌وکار خود هم‌افزایی بسیار ارزشمندی را به نمایش بگذارند. هم‌افزایی بین زوجین می‌تواند تأثیر انگیزشی عمیقی بر روی تیم کاری داشته باشد و فرهنگ هم‌افزایی و همکاری را در میان تیم کاری ارتقا دهد.


۵- موفقیت‌ها و دستاوردهای خود را جشن بگیرید
هر زمان که هدفی در کسب‌وکارتان محقق می‌شود یا موفقیت جدیدی به دست می‌آورید تمام سعی خود را به عمل‌آورید تا این دستاورد جدید را جشن بگیرید. این امر به هر دو طرف احساس مفید بودن می‌دهد.
 

۶- شوخ‌طبعی را فراموش نکنید
سعی کنید در روابط کاری خود با همسرتان از رفتارهای رسمی پرهیز کنید و رابطه غیررسمی با چاشنی شوخ‌طبعی با یکدیگر داشته باشید. تصور کنید دو دوست بسیار نزدیک هستید و این روحیه را در تمام مراحل کسب‌وکار خود حفظ کنید.
بر این اساس به نظر می‌رسد که با کمی تغییر و تعدیل در رفتار و روحیات خود و افزایش انعطاف‌پذیری و خویشتن‌داری بتوانید کسب‌وکاری جدید و موفق را در کنار همسر خود راه‌اندازی کنید.

منبع: مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید