خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در عصری زندگی می‌کنیم که نمی‌توان از انقلاب دیجیتالی فاصله گرفت. مدیریت کسب‏وکار جدید تقریبا بدون حضور کامپیوتر و ارتباط اینترنتی غیرممکن است و اکثر افراد از طریق دستگاه‌های مختلف به‌طور شبانه‌روزی از اینترنت استفاده می‏کنند.


بدون شک داستان‌هایی در مورد کارآفرینانی دیده و شنیده‌اید که کسب‏وکار خود را بدون هیچ زمینه‌ای و به کمک مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های بی‌نظیر، وبلاگ‌های روزانه، فیلم‌ها و حضور در رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند. آیا به یک کسب‏وکار موفق احتیاج دارید؟ آیا مجبورید تمام دانسته‌های خود را به خاطر رویکرد انقلابی جدید کسب‏وکار کنار بگذارید؟ البته که نباید این کار را انجام دهید اما اگر با تحولات پیش نروید به احتمال زیاد فرصت‌های بزرگ را در زمینه کاری از دست می‌دهید.


کسب‏وکار خوبی دارید
شاید چندین سال است که مشغول کسب‏وکار سنتی هستید، اما با شروع به کار رسانه‌های دیجیتالی تغییرات چندانی در کار خود ایجاد نکرده‌اید و به احتمال زیاد هنوز به شیوه کسب‏وکارهای سنتی جذب مشتری می‌کنید. ممکن است تا به حال بدون حضور دیجیتال کسب‏وکار خوبی داشته‌اید و هیچ علاقه خاصی هم به فعالیت در این زمینه احساس نمی‌کنید. تقریبا نیمی از کسب‏وکارهای کوچک مانند شما از فناوری‌هایی مانند وب‌سایت استفاده نمی‌کنند؛ پس تنها نیستید!

رونق کسب‏وکار شما احتمالا در چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است، اما بیشتر احتمال می‌رود که کاهش ثابت یا بسیار آرامی را تجربه کرده‌اید و تحت فشار زیادی نبوده‌اید اما این نکته را در نظر داشته باشید: نمی‌خواهید کسب‏وکارتان رونق بیشتری داشته باشد؟ مشتریان بیشتری جذب کنید و آنها راضی‌تر باشند؟ تصویر نام تجاری خود را کمی اصلاح کنید و به روزتر شوید؟

برخلاف تصور غلط رایج، برای حضور قوی دیجیتالی و رسیدن به اهداف، نیازی به سرمایه‌گذاری‌های کلان نیست، اما باید یک بار این کار را امتحان کنید. در این مقاله، اصول اولیه شروع کار بررسی می‌شود.

چه چیزی باعث «ضرورت» حضور دیجیتالی می‌شود؟ هر چند هنگامی که در اینجا صحبت از ضرورت می‌شود، ممکن است برخی از صاحبان کسب‏وکار به‌خصوص افرادی که به صورت سنتی، با مشتریان خود حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار می‌کنند، این نظریه را به چالش بکشند. مشتریان بالقوه به هر حال برای جست‌وجو، کسب اطلاعات و مقایسه کالاها و رقبا با یکدیگر از اینترنت استفاده می‌کنند؛ چه شما به‌عنوان کارآفرین فعالیت اینترنتی داشته باشید و چه غیرفعال باشید که در این صورت نظر مثبتی نسبت به شما نخواهند داشت، زیرا پس از جست‌وجو در اینترنت به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا نکرده‌اند.

 


در نهایت، دلایل ابتدایی زیر، ضرورت حضور دیجیتالی شما را توجیه می‌کند:

• دیده شدن توسط مشتریان هنگام جست‌وجوی اینترنتی. این دقیقا مانند هنگامی است که نامتان در دفترچه تلفن ثبت شده است- در غیر این صورت، دیگران نمی‌دانند چگونه به شما دسترسی پیدا کنند.

• به روز بودن. چه دوست داشته باشید چه نه، عدم فعالیت در عرصه دیجیتالی، شهرت حرفه شما را خدشه‌دار خواهد کرد و به نظر می‌رسد که از زمان عقب هستید و تمایلی هم به ایجاد تغییرات ندارید (حتی در کسب‏وکار سنتی هم انتظار می‌رود تغییراتی در جهت مدرنیته اتفاق بیفتد).

• استفاده از فرصت‌های خارجی. همه افراد ترجیح نمی‌دهند ملاقات شخصی داشته باشند یا تلفنی صحبت کنند؛ در برخی موارد، حتی امکان آن میسر نیست. حضور دیجیتالی جایگزین مناسبی برای برقراری ارتباط در این شرایط است که مانع از دست دادن فرصت‌ها می‌شود.

 


با توجه به آنچه در بالا گفته شد، به گام‌های ابتدایی برای حضور دیجیتالی می‌پردازیم:

اصل اول: وب‌سایت
بهتر است داشتن وب‌سایت در اولویت قرار بگیرد. طراحی وب‌سایت را زیاد سخت نگیرید. مطمئنا سایت با طراحی خوب، مشتریان بیشتری را جذب می‌کند تا یک سایت معمولی. اما نیازی به آژانس بازاریابی گران یا حرفه‌ای نیست. متخصصان بسیاری حاضر به ارائه کمک و ساخت سایت ارزان یا رایگان با سرعت و به راحتی برای دیگران هستند. وب‌سایت شامل تمام نکات لازمی است که در بالا به آنها اشاره شد. در واقع وب‌سایت به‌عنوان ورودی برای کسب‏وکار محسوب می‌شود، مانند یک دفترچه تلفن و نشان‌دهنده این است که حاضر به تطابق با عصر دیجیتال هستید. همچنین روش جایگزین مناسبی برای افرادی است که نمی‌توانند ملاقات یا تماس شخصی با شما داشته باشند.

اصل دوم: رسانه‌های اجتماعی
لازم نیست برنامه‌های زیاد جدیدی را دانلود کنید و تمام مدت، مطلب به اشتراک بگذارید. فقط پروفایل‌های اجتماعی کسب‏وکار خود را در شبکه‌های اصلی مانند (فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، اینستاگرام و یوتیوب) با جزئیات کامل تکمیل کنید. این شبکه‌ها در حکم تابلوی تبلیغاتی برای حرفه شما هستند. اکنون مشتریان می‌توانند از راه‌های مختلفی که در اختیارشان قرار می‌دهید با شما در تماس باشند. در حقیقت تکمیل فرم کاملا رایگان است و زمان زیادی نمی‌گیرد. به این ترتیب نام تجاری شما به راحتی در تمام شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

اصل سوم: محتوا
در نهایت، برای کسب‏وکار آنلاین به یک متن پرمحتوا نیاز دارید. در غیر این صورت وب‌سایت ارزش زیادی نخواهد داشت. محتوای جامع، کارآیی بالایی خواهد داشت. برای مثال درباره نام تجاری به کاربران اطلاعات بیشتری می‌دهد، در میزان فروش تاثیر بسزایی دارد و همچنین وب‌سایت را در صفحه جست‌وجوی گوگل در رتبه بالاتری نمایش می‌دهد. هر اندازه به جزئیات محتوا بیشتر بپردازید و کار خود را مفصل‌تر توضیح دهید شاهد نتایج بهتری خواهید بود حتما این کار را انجام دهید.



مرحله بعدی چیست؟
این مرحله تماما به شخص شما بستگی دارد. سه اصلی که پیش‌تر به آنها در این مقاله اشاره شد(جست‌وجوی نام تجاری در اینترنت، به روز بودن و همچنین استفاده از فرصت‌های خارجی) اکثر نیازهای ضروری را در این زمینه برطرف خواهد کرد. مطمئن باشید با رعایت این نکات بدون اینکه سرمایه‌گذاری هنگفتی را صرف کسب‏وکار خود کنید، هیچ کدام از فرصت‌های بالقوه پیش‌رو را از دست نخواهید داد. فراتر از آن، قصد دارید برای این کار چه میزان هزینه کنید و اهدافتان چیست؟
برای مثال اگر علاقه‌مند هستید نام تجاری بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد و از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، کارهایی که در ذیل به آنها اشاره شده را انجام دهید:

• ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

• مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و مخاطب بیشتری جذب کنید.

• در نشریات صنعتی مربوطه، مقاله و مطالب مربوط به حرفه خود را به اشتراک بگذارید. این روش عالی برای جذب مخاطب است.

• سعی کنید به زیبایی طراحی سایت خود اهمیت دهید و در این زمینه از متخصصان کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را به مشتریان واقعی تبدیل کنید و همچنین میزان تبادل اطلاعات وب‌سایت را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید، با رعایت نکات زیر می‌توان به این مهم دست پیدا کرد:

• یکی از مراحل ذکر شده بالا را انجام دهید.

• بهینه‌سازی رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو SEO (مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها است که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت از طریق کسب موقعیت بهتر در فهرست نتایج موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود) یا استراتژی بازاریابی درون‌گرا (فلسفه‏ اصلی بازاریابی درون‌گرا این است که مردم دوست دارند در تصمیم‌گیری دخیل باشند. مردم حق بیشتری در انتخاب می‏خواهند. پس نمی‏توان از آنها خواست که بر اساس خواسته و سلیقه ما تغییر رفتار دهند. می‏توان آنها را خوشحال، ‏ راضی و سرگرم کرد. آموزش داد، مطلع ساخت و تلاش کرد که ما و محصولات ما، انتخاب نهایی تصمیم‌گیری آنها باشد).

• کار روی تبلیغات بازاریابی ایمیلی (یکی از انواع بازاریابی است که گاه به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و گاه برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن از ایمیل به‌عنوان وسیله‌ای برای ارسال پیام‌هایی از قبیل فروش یا جمع‌آوری هزینه به مخاطبان استفاده می‌شود).

• به دنبال تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو یا رسانه‌های اجتماعی باشید (قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش‌های مختلف وب‌سایت‌های پربازدید است).

 


حال اگر قصد بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی را دارید می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

• ایجاد تجارت الکترونیک (فرآیند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت است) برای خرید و فروش آنلاین.

• ایجاد صفحه‌ای که به پرسش‌های متداول بازدیدکنندگان وب‌سایت پاسخ دهید، ایجاد تالار گفت‌وگوی اینترنتی یا دیگر روش‌های تعامل برای مشتریان فعلی.

• تقویت اپ گوشی تلفن همراه Mobile app (برنامه‌ای است که طراحی شده تا روی تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های موبایل اجرا شود).

 


مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره شد تنها بخشی از ایده‌هایی برای آغاز به کار است. دنیای دیجیتال سرشار از فرصت‌هایی است برای پیشرفت کسب‏وکار و همچنین برای هر موقعیت و بودجه‌ای استراتژی‌های مناسب با شرایط موجود را ارائه می‌دهد. ابتدا بر تدوین چارچوب‌ها و اصول کسب‏وکار تمرکز کنید، زیرا با رعایت و عملی کردن آنها، مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و سازمان می‌تواند از سرمایه به جا مانده برای توسعه بهره ببرد.

منبع: دنیای اقتصاد برگرفته از سایت Forbes
مترجم: هوتسا عسکری‌نسب



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید