خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر دنبال کسب‌وکار تازه‌ای هستید علاوه بر داشتن یک ایده خوب، مدل کسب‌وکاری ایده‌آل و سرمایه‌گذار حتما باید با 5 نفر ملاقات کنید. ملاقات و آشنایی با این 5 نفر می‌توانید در کسب موفقیت شما در کسب‌وکاری که راه‌اندازی کرده‌اید نقش مهمی را ایفا کند. پس، با ما همراه باشید.


به‌عنوان یک کارآفرین، یکی از بهترین کارها ملاقات با دیگران است. با این‌که، خودتان می‌توانید به‌تنهایی و بدون نیاز به‌کمک دیگران یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، اما اصلا نمی‌توانید بدون بهره گرفتن از کمک دیگران در طول این مسیر، کسب‌وکارتان را پیش ببرید.

نوع افرادی که ملاقات می‌کنید و شیوه نگه داشتن آن‌ها تأثیر عظیمی روی میزان موفقیت کسب‌وکارتان خواهد داشت.

چرا دیگران یک عامل کلیدی و پایه‌ای در موفقیت شما هستند؟

ملاقات با انسان‌های جدید به طرق مختلف در افزایش موفقیت شما تأثیرگذار خواهد بود:

همکاری
برای تازه‌کارها، می‌توانید کسانی را پیدا کنید که در کسب‌وکار شما چه در یک بعد خاص چه در تمام آن به‌طور مستقیم همکاری داشته باشند. به‌عنوان مثال، شاید با کسی آشنا شوید که در راه‌اندازی کسب‌وکار با شما شریک باشد، شاید کسی را استخدام کنید یا شاید یک خرده‌فروش یا تأمین کننده کالا باشد تا به روان شدن کسب‌وکارتان کمک کند.

منابع
هم‌چنین، ممکن است با کسانی آشنا شوید که ارتباطات خوبی با منابع مهم داشته باشند. یکی از بارزترین نمونه‌ها، ناشران حاضر در رسانه‌ها هستند. با داشتن چنین شخصی در کنار خود فرصت‌هایی نصیب‌تان می‌شود که در حالت عادی به‌دست نمی‌آورید.

دانش
همیشه اشخاص جدید چیزهایی می‌دانند که شما نمی‌دانید. مدت کوتاهی با آن‌ها صحبت کنید، شاید به‌این طریق با یک مفهوم جدید آشنا شوید یا مهارت جدید کسب کنید یا حتی ایده جدیدی به‌ذهن‌تان برسد که قبلا به‌آن فکر کرده بودید. همیشه می‌توانید اطلاعات تازه به‌دست آورید.

ارتباطات
هر فرد جدیدی که ملاقات می‌کنید شبکه ارتباطات خودش را دارد و این مسئله به‌طور قابل توجهی موجب گسترده شدن طیف ارتباطات احتمالی شما می‌شود. چنین شبکه‌هایی راه‌های بیشتری در اختیارتان می‌گذارند تا به فواید فوق دست پیدا کنید.

برای هر کدام از مواردی که در بالا اشاره شد، این‌ها بهترین کسانی هستند که می‌توانید ملاقات کنید:

1- مربی
مربی کسی است که همان کاری را کرده که شما در حال انجام آن هستید البته احتمالا خیلی بیشتر از شما. چنین فردی سرشار از دانش، خرد و آگاهی و هم‌چنین تجربه‌ای است که شما از آن بی‌بهره هستید و می‌تواند با پندها، منابع و دیدگاه‌های جدیدی که ارائه می‌دهد بعضی از مشکلات پیش روی شما را حل کند.

یکی دیگر از مزایای داشتن مربی شبکه اضافه‌ای از مخاطبان مختلف است که در اختیار دارد. یعنی شما می‌توانید بر حسب نیازتان از این شبکه استفاده کنید. برای پیدا کردن یک مربی می‌توانید به‌رویدادهای شبکه‌یابی، هات‌اسپات‌های کارآفرینان، لینکدین و توییتر، مراکز صنعتی و یا دوستان و خانواده رجوع کنید. البته، هر کدام از این منابع فواید و مضرات خودشان را به‌همراه دارند.

2- افرادی که روی جامعه تأثیرگذار هستند
یکی از بهترین راه‌ها برای به‌دست آوردن اعتبار و ورود به‌بازار محلی ملاقات با افرادی است که در حال حاضر در حوزه محلی خود اعتبار و آبرو دارند. اول این‌که به‌دلیل ارتباطی که با این فرد دارید اعتبار شما نزد دیگران بالا می‌رود. این فرد می‌تواند اطلاعات شما را با دیگران به‌اشتراک بگذارد و کمک بسیار بزرگی باشد یا حتی دنبال‌کننده‌های شبکه‌های اجتماعی جدیدی را روانه شما کند.

دوم این‌که، چنین فردی می‌تواند بر اساس نیازی که دارید منابع، فرصت‌ها و مخاطبان تازه‌ای را به‌شما پیشنهاد کند.

3- کسانی که وضعیتی شبیه به‌‌شما دارند
افراد دیگری که در جایگاه مشابه شما قرار دارند هم از جمله کسانی هستند که باید با آن‌ها ملاقات کنید. شاید تجربه یا تأثیرگذاری آن‌ها روی جامعه به‌اندازه یک مربی نباشد اما برای شما خوب خواهد بود. این‌ها مالکان، صاحبان و حرفه‌ای‌های کسب‌وکارهای دیگر هستند که در همان محدوده شما در تلاش برای انجام کاری هستند که شما به‌دنبال آن هستید.

از آن‌جایی که، آن‌ها همین روش‌ را دنبال می‌کنند شبکه مخاطبان‌شان می‌تواند ارزش زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد (همان‌طور که شبکه مخاطبان شما برای آن‌ها ارزشمند خواهد بود). از طرف دیگر، آن‌ها با همان مشکلات و فرصت‌هایی روبرو هستند که شما هستید. پس، می‌توانید در کنار یکدیگر در پی یافتن راه‌کار و سمت‌وسوهای جدید باشید.

4- استعداد بومی
یکی از مزایای استعداد بومی و محلی آن است که می‌توانید کسانی را پیدا کنید که در حال حاضر در یک حوزه مهم و کلیدی مهارت لازم را دارند و از طرف دیگر با منطقه موردنظر شما ارتباط دارند. این‌ها کسانی هستند که تازه از دانشگاه بیرون آمده‌اند، یا تازه کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند یا حتی زیرنظر کارآفرینان مشغول به‌کار هستند.

5- سرمایه‌گذار
کسب‌وکار شما حتی اگر یک مدل اقتصادی و کم هزینه باشد برای حرکت و پیشرفت نیاز به‌سرمایه دارد. باید به‌دنبال سرمایه‌گذاری باشید که بتواند به‌کسب‌وکارتان نیرو بدهد یا در مواقع لزوم شما را از مخمصه نجات دهد. مگر این‌که خودتان سرمایه موردنیاز برای کسب‌وکارتان را در اختیار داشته باشید.

راه‌های زیادی برای پیدا کردن سرمایه‌گذاران وجود دارد. اما هیچ‌کدام از آن‌ها بهتر از دیگری نیست. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران منابع باارزشی از خرد، بصیرت و ارتباطات هستند.

یکی از مشکلاتی که برای پیدا کردن این‌گونه افراد وجود دارد آن است که هیچ فردی پلاکارد به‌همراه ندارد تا خصوصیات و ویژگی‌های‌اش را تبلیغ کرده باشد. راه‌کار این مشکل چیست؟ تا جایی‌که می‌توانید با افراد جدید با انواع زمینه‌ها ملاقات کنید.

شما هیچ‌وقت نمی‌دانید که چه کسی چه چیزی به‌شما ارائه خواهد داد یا این‌که شما چه چیزهایی به‌دیگران ارائه خواهید داد، پس نفع شما در این است که تنوع ملاقات‌های‌تان را تا جایی که می‌توایند گسترش دهید.

منبع: shabakeh-mag.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید