خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرمایه اولیه یکی از مهمترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود با آن مواجه می‌شوند. آیا اصلا می‌شود بدون سرمایه اولیه یک کار اینترنتی رو شروع کرد یا خیر؟


برای این منظور کافی است به انجمن های اینترنتی مختلفی که در مورد موضوعات راه اندازی سایت و یا فروشگاه اینترنتی وجود دارند رفته و سوال خودتان را در آنجا مطرح کنید، با این عنوان که من قصد راه اندازی یک سایت اینترنتی و یا به عبارت بهتر یک کسب وکار آنلاین را دارم و این موارد هم تخصص‌های من هست شما می‌گویید من چه کار کنم و از کجا شروع کنم؟
متاسفانه بسیاری از افراد با گفتن جملاتی مثل اینکه بدون داشتن سرمایه نمی‌توانی شروع کنی و یا برای شروع حداقل نیاز به ۱۰ میلیون تومان و یا حتی بیشتر دارید شما را از ادامه راه پشیمان می‌کنند.

اما حقیقت چیست؟ آیا برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین در مورد موضوع مورد علاقه و یا تخصص خود نیاز به این مقدار پول دارید؟
باور کنید شما نیاز به ۱۰ میلیون تومان سرمایه اولیه ندارید!

یکی از مهمترین مزیت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه برای شروع ندارد، اما …
 اگر بخواهید کسب و کار اینترنتی خودتان را درست حسابی راه اندازی کنید نیاز به یک وب سایت دارید. گرچه می‌توانید سایت خودتان را به صورت کاملا رایگان بسازید ولی در صورتی که یک سرمایه اندک در حد کمتر از ۲۰۰ هزار تومان داشته باشید، آن هم برای خرید دامنه و هاست و در صورت نیاز خریداری قالب برای سایت، می‌توانید خیلی سریعتر کسب و کار خود را استارت بزنید.
متاسفانه اکثر مواقع افرادی هستند که سرمایه زیادی در دست دارند اما نمی‌دانند باید چه کاری را شروع کنند و در مقابل افرادی بودند که پر از ایده های مختلف هستند اما تنها به دلیل نداشتن سرمایه هرگز قدمی در راه اجرایی کردن ایده های خود برنداشتند.
اما از همین جا به شما قول می‌دهیم که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود نیاز به سرمایه بالایی نخواهید داشت.
شما می‌توانید بدون سرمایه شروع کرده و بعد از آنکه کسب و کارتان به سود رسید از محل درآمد خود برای موفقیت بیشتر و گسترش کارتان هزینه کنید.
اجازه ندهید عبارت “نیاز به سرمایه اولیه” شما را از ادامه راه نا امید کرده و آروزهای‌تان را به دست فراموشی بسپارید.

یک شبه پولدار نخواهید شد
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب آن می‌شوند این است که فکر می‌کنند اگر سرمایه اولیه زیادی داشته باشند می‌توانند خیلی سریعتر به درآمد برسند و در واقع با داشتن سرمایه اولیه بالا می‌توانند مسیر را دور بزنند!
شما حتی اگر یک میلیارد هم برای کسب و کار اینترنتی خودتان هزینه کنید، باز هم نخواهید توانست راه هزار ساله را یک شبه طی کنید.
چیزی با عنوان رسیدن به درآمد بسیار بالا آن هم در عرض یک ماه و با روزی ۲ ساعت کار و چهار تا کلیک در اینترنت وجود ندارد و بدون شک هر چیزی که در این مورد در هر جایی و از هر کسی شنیدید، مطمئن باشید کاملا غلط و دروغ است.
داشتن سرمایه اولیه زیاد و هزینه کردن بیش از نیاز در ابتدای شروع کار تنها شما را چند قدم در مرحله راه اندازی کسب و کار جلو خواهد انداخت، اما برای‌تان تجربه نخواهد خرید. تنها با شروع و ادامه راه یاد می‌گیرید، تجربه می‌کنید و روز به روز موفق‌تر شده و راه های جدیدی رو برای ارتقا و گسترش کسب و کار خود پیدا خواهید کرد.

زیادی خرج نکنید!
اشتباه دیگر این است که پول زیادی را صرف ساخت و تولید یک یا چند محصول می‌کنیم بدون اینکه حتی تحقیق کرده و ببینیم این محصول و یا نرم افزاری که تولید کرده‌ایم مشتری و مخاطب خواهد داشت یا خیر؟
سپس این محصول را در اینترنت و برای فروش قرار می‌دهیم و وقتی هیچ نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود و یا فروش به میزان پیش بینی شده نیست، نا امید می‌شویم و کسب و کار اینترنتی و کلا کسب درآمد از آن را زیر سوال می‌بریم.
مورد بعدی اینکه حداقل یکی دو میلیون تومان صرف طراحی و برنامه نویسی سایت و گرافیک آن می‌کنیم، آن هم بدون بررسی مخاطب و هدف سایت!
سپس به فکر برندینگ و لوگوی سایت خود افتاده و با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه می‌رسیم که اگر بخواهیم یک لوگوی خوب و حرفه ای داشته باشیم باید حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان خرج کنیم.
بعد از همه اینها نوبت می‌رسد به پر کردن سایت با محتوا، برای آن هم دنبال نویسنده می‌گردیم و هزینه استخدام نویسنده برای سایت و مهم‌تر از آن هزینه تبلیغات و بازاریابی و سئو و هزار و یک مورد دیگر… .
در نهایت به این فکر می‌کنیم که راه اندازی کسب و کار آنلاین نه تنها به این راحتی ها نیست بلکه این همه پول و سرمایه از کجا پیدا کنیم و نتیجه اینکه ارزشش را ندارد و این می‌شود مهمترین دلیلی که بسیاری از افراد از کسب درآمد از اینترنت سر باز زده و آن را جدی نمی‌گیرند.
در واقع شما به جای آنکه از زاویه دیگری به نحوه شروع کسب و کار اینترنتی نگاه کنید تنها به فکر هزینه ها و حواشی هستید، اما چطور می‌توانید این دید غلط را اصلاح کرده و به آنچه باید تمرکز کنید؟

به حاشیه نپردازید
دید غلط کسانی که می‌خواهند شروع به ساخت سایت یا راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنند این است که به جای ساده سازی به دنبال حواشی کار و پیچیده سازی آن هستند.
به جای آنکه از همین اول کار به فکر لوگوی حرفه ای و پرداخت هزینه های بالا برای تبلیغات و بازاریابی و سئوی سایت خود باشید بهتر است به قدم های اساسی که باید بردارید فکر کنید.
یادم میاد چند وقت پیش در یکی از همین انجمن های گفتگو خواندم که سایتی برای گرافیک و ایکون‌ها فقط ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده! حالا راست و دروغش با گوینده اما آیا واقعا لازم هست شما نیز برای شروع ۵۰ میلیون تومان فقط هزینه گرافیک سایت خود کنید؟؟؟
کسی نمی‌گوید بد است، البته اگه سرمایه زیادی دارید و از بازدهی کارتان هم مطمئن بوده و به اندازه کافی مخاطبان سایت خود را می‌شناسید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اما روی سخن ما با کسانی است که چنین سرمایه‌ای نداشته و می‌خواهند هر چه سریعتر کسب و کارشان را راه اندازی کنند.
تنها کافی است دست از حواشی و پرداختن به مواردی که در ابتدا اصلا مهم نیست برداشته و تمرکز خود را معطوف به قدم های اساسی کنید.

کسب و کار اینترنتی تنها از چند هسته اصلی تشکیل شده که شامل:
•    داشتن یک موضوع خوب برای راه اندازی سایت و بررسی بازار و رقبا ( که نیاز به سرمایه ندارد و خودتان هم می‌توانید به راحتی این کار را با استفاده از راهنمایی های رایگان موجود در این سایت انجام دهید.)
•     ایجاد و راه اندازی سایت و تولید محتوا برای آن ( باز هم نیاز به سرمایه بالایی نداشته و می‌توانید تنها با یک هزینه اندک سایت خودتان را راه اندازی کنید و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای به هر گونه شرکت و یا شخصی، سایتی کاملا حرفه‌ای ساخته و محتوای جذابی را در آن قرار دهید.)
•    در نهایت نیاز به جذب ترافیک و مشتری برای سایت و فروش محصول دارید. ( با استفاده از آموزش های موجود در این سایت می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به هزینه، با تمام روش‌های رایگان برای جذب بازدید کننده هدفمند آشنا شوید.)
در صورتی که بخواهید می‌توانید با صرف اندکی پول، مورد آخر را سریعتر پیش برده و به نتیجه برسید، اما مطمئن باشید بدون حتی یک ریال هزینه هم می‌توانید خودتان مشتری و مخاطب سایت را پیدا کرده و محصولات مورد نظرتان را با استفاده از تکنیک هایی که در این سایت یاد خواهید گرفت به فروش رسونده و سپس از محل درآمد حاصل شده شروع به هزینه و سرمایه گذاری بیشتر برای رونق سایت و کسب و کار اینترنتی خود کنید.

فقط کافی است شروع کنید
اگر تا کنون به دلیل نداشتن سرمایه دست روی دست گذاشته اید بهتر است همین امروز شروع کنید.
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نیاز به پول ندارید، نیاز به دفتر و شرکت ندارید، نیاز به چند نفر شریک ندارید، نیاز به یک ایده ناب و فوق العاده هم ندارید. تنها نیاز به باور به خود، شوق و علاقه زیاد و شروع کردن دارید، فقط کافی است قدم برداشته و شروع کنید.
دست از وقت تلف کردن برداشته و منتظر رسیدن بهترین و ایده‌آل‌ترین منابع و یا داشتن سرمایه آنچنانی نباشید، مطمئن باشید بهترین روز برای شروع همین امروز هست.


منبع: karenovin.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید