خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هر سرمایه گذاری دوست دارد پول خود را روی بهترین استارت آپ سرمایه گذاری کند.

اصلا به چه دلیلی ممکن است یک نفر بخواهد بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست بدهد؟ و این موضوع دقیقا در مورد سرمایه گذاری روی استارت آپ ها صدق می کند! متن زیر برگردان یادداشت جان رمپتون ( کارآفرین و سرمایه گذار) در خصوص سرمایه گذاری روی استارت آپ ها است.

به گزارش اقتصاد  آنلاین به نقل از دریک آنلاین، در سال اخیر درست وقتی که درحال راه اندازی استارت آپ جدیدم بودم به این نکته فکر می کردم که چه شد در ۴ سال اخیر از بین ۱۰۰ استارت آپی که به من مراجعه کردند، تنها روی ۱۶ عدد آنها سرمایه گذاری کردم؟

بدون توجه به مرحله ای از بلوغ که کسب و کار شما دارد بدون شک به منابع مالی نیاز دارید. برای صرفه جویی در زمان برای همه کارآفرینان علاقمند به این حوزه، در اینجا به جمع بندی تجربه خود می پردازم و به مواردی اشاره می کنم که یک سرمایه گذار ممکن است به آن دلایل روی یک استارت آپ سرمایه گذاری نکند !

اگر استارت آپی فراموش کند ادله لازم برای اثبات آینده روشن خود را ارائه کند.

نمونه این ادله میتواند آماری در خصوص فروش خوب یا کمپین موفقیت آمیز درسایت کیک استارتر و اجرای موفق یک استارت آپ باشد. این موارد به یک سرمایه گذار نشان می دهد که این استارت آپ شرایط لازم برای رسیدن به اهداف و موفقیت را در خود دارد. کارآفرینان باید به سرمایه گذار نشان دهند که کسب و کارشان ارزش دارد که پولی که به سختی بدست آمده روی آن ها سرمایه گذاری شده و  این سرمایه گذاری بازگشت مناسبی خواهد داشت.

اگر نتوان به کارآفرین اصلی اعتماد کرد.

منبه شخصه در تمامی شرکتهایی که روی آنها سرمایه گذاری کرده ام فرد اصلی را مهم ترین عامل این امر می دانم. شما می توانید برای جذب سرمایه به دفتر من بیایید و ایده خود را شرح دهید، اما اگر من تحت تاثیر شخصیت شما قرار نگیرم بدون شک سرمایه گذاری نکرده و وقت هیچ کدام را تلف نخواهم کرد!

اگر شما دارای یک تیم کم تجربه باشید.

اگر اعضای تیمتان از تجربه کافی برای این کار خاص بهره مند نباشند اصلا نشان خوبی نیست. مثلا اگر یک سرمایه گذار به از شما و ایده تان علاقمند شده باشد اما اگر از نوع و چینیش تیمتان راضی نباشد انتظاری از او نمیتوان داشت. او باید اطمینان پیدا کند که اعضای تیم شما از توانمندی ها و انضباط لازم برای اتمام این کار، رسیدن به انتهای خط و دستیابی به اهداف برخوردار هستند.

اگر اعضای تیم شما با یکدیگر به خوبی کار نکنند.

سرمایه گذاران معمولا تحقیقات کاملی را در مورد استارت آپ هایی که میخواهد روی آنها سرمایه گذاری کنند انجام میدهند،  اما اگر در این حین دریابند که روابط داخلی مناسب نیست بدون شک روی آن سرمایه گذاری نخواهند کرد.

اگر شما سعی کنید مواردی را از سرمایه گذارتان پوشیده نگه دارید.

سرمایه گذار نمی خواهد تمامی رازهای کاری خود را برای او بیان کنید اما اگر قبول کند روی کار شما سرمایه گذاری کند  باید از حداقل هایی که باعث می شود استارت آپ شما موفق بوده و به پیش برود آگاه باشد. البته به صورت کلی یک سرمایه گذار می خواهد همه چیز را در مورد استارت اپ شما بداند، نترسید او ایده شما را نخواهد دزدید چون سرش بیش از اینها شلوغ است.

شما مدلی برای کسب وکار خود ندارید.

اگر شما نتوانید به یک سرمایه گذار بگویید که در چند سال آینده می خواهید به کجا رسیده باشید، چه حجم بازاری را تسخیر کرده و  تا چه میزان مشتریان را به محصول خود علاقمند کرده باشید ، در این حالت انگار شما هیچ طرح کسب و کاری نداشته و سرمایه ای جذب نخواهید کرد!

احتمال اینکه استارت آپ شما پول اندکی به دست خواهد آورد.

اگر در زمانی که از سرمایه گذاران درخواست می کنید پیش سفارش زیادی نداشته باشید و یا کاربران زیادی برای محصول شما ثبت نام نکرده باشند، سرمایه گذاران هم علاقه ای برای سرمایه گذاری روی استارت آپ شما نخواهند داشت.

اگر سرمایه گذاران نتوانند اطمینان حاصل کنند که شما می توانید این محصول را بسازید.

داشتن یک ایده خوب تنها بخشی کوچکی از کل کار است و ساختن آن بخش بزرگ دیگری. اگر شما سرمایه گذار را قانع نکرده باشید که محصولتان قرار است کار کند و نمونه اولیه ای از آن نداشته باشید او نمیتواند روی شما سرمایه گذاری کند.

اگر محصول شما به اندازه کافی در بازار منحصر بفرد نباشد.

سرمایه گذاران دوست دارند روی شرکت های نوآور سرمایه گذرای کنند پس شما باید به آنها نشان دهید که دارای یک مزیت رقابتی چشم گیر هستید.

اگر بنیانگذار اصلی کسب و کار نیازی به دریافت راهنمایی و هدایت نبیند.

اگرسرمایه گذاران نتوانند در خصوص کسب و کار و مسیرش به بنیانگذار پیشنهاد و راهنمایی ارائه کنند و یا اگر تیم خیلی سریع از انتقادات آزرده شود سرمایه گذاری روی آنها نا ممکن خواهد بود.

ارزش تخمینی استارت آپ شما خیلی زیاد است.

شما ممکن است یک عدد بسیار بزرگ را به عنوان ارزش استارت آپ خود در نظر بگیرید اما سرمایه گذاران معتقد باشد که ارزش شما تنها یک دهم آن است. این موضوع باعث می شود شما هزینه های خود را نیز بزرگ تر از چیزی که هست تخمین زده و فرصت جلب نظر سرمایه گذار را از دست بدهید.

اگر نتوانسته باشید به خوبی با پاسخ منفی از طرف سرمایه گذاران روبرو شوید.

اگر من کارآفرینی را ببینم که دائما در مورد ناعادلانه بودن زندگی شکایت داشته و نتوانسته باشد با شنیدن پاسخ نه از سوی سایر سرمایه گذاران حرفه ای برخورد کند، بدون شک روی او سرمایه گذاری نمی کنم.

اگر فقط از طریق یک تلفن با سرمایه گذار ارتباط برقرار کرده باشید.

بسیاری از کارآفرینان سعی می کنند به تمامی سرمایه گذاران ممکن زنگ بزنند و زمانی را برای معرفی ایده خود هماهنگ کنند اما من آنهایی را ترجیح میدهم که سعی کرده اند از طریق فردی از آشنایان که به آنها اطمینان دارم به من معرفی و پیشنهاد شوند و این بدون شک نظر من را جلب خوهد کرد.

اگر  او سرمایه گذار مناسبی برای شما نباشد.

ممکن است شخصی که به او مراجعه کرده اید در زمینه کاری شما هیچ تخصصی نداشته باشد و نتواند در خصوص کسب وکار شما نظری داده و سرمایه گذاری کند.

اگر استارت آپ شما متمرکز نباشد.

اگر تیم یک استارت آپ بخواهد تمامی فیچر هایی که مد نظر دارد را به یکباره ارائه کند این نشانه خوبی نیست. شما نمی توانید تمامی مشتریان را از روز اول راضی کنید. باید سعی کنید که مهم ترین مشتریان را به بهترین وجه و درکم ترین زمان ممکن راضی نگه دارید و این خصوصیتی است که سرمایه گذاران را ترغیب میکند در مورد شما فکرکنند.

درجه بلوغ کسب وکار شما برای دریافت پول کم است.

اگر شما در ابتدای یک ایده خوب و بزرگ داشته باشید یک سرمایه گذار خود را کنار نگه می دارد تا زمانی که شواهد کافی برای خوب بودن ایده شما بدست شان برسد. آنها در واقع دوست دارند مشتریان، خوب بودن شما را تایید کنند و سپس روی شما سرمایه گذاری کنند.

اگر تکنولوژی به کار رفته در کسب وکار شما قدیمی باشد.

به عنوان یک سرمایه گذار در چند ماه گذشته حتی  ایده هایی در حوزه نوارهای کاست و VHS دریافت کرده ام که در جهان دیجیتال کنونی مرا به تعجب واداشت … به نظر شماچرا من باید سرمایه خود به این شکل را به خطر بیندازم ؟

اگر شما خیلی در ارائه محصول به بازار کند باشید.

اگر سرعت شما کم باشد، حال اینکه به دلیل کم بودن اعتماد به نفس و یا ایده آل گرا بودن باشد یک سرمایه گذار این را به بازگشت دیر هنگام پولش مرتبط کرده و از سرمایه گذاری انصراف می دهد!

اگر استراتژی بازاریابی مناسبی نداشته باشید.

اگر شما محصولی آماده به ارائه داشته باشید اما در برنامه ریزی و اجرای برنامه بازاریابی کند باشید بدون شک رقابت را خواهید باخت. من به عنوان یک سرمایه گذار همیشه راغبم بدانم برنامه های بازاریابی یک استارت آپ چیست و در چه زمانی اجرا میشود !

اگر دید مناسبی از صنعتی که در آن هستید نداشته باشید.

به عنوان یک کار آفرین باید شناخت مناسب و تجربه کافی در صنعتی خود را داشته باشید. برای این کار سرمایه گذاران به آماری که ارائه می کنید و همچنین پاسخ هایی که به پرسش هایشان می دهید توجه کرده و تصمیم می گیرند که روی شما سرمایه گذاری کنند یا نه !

اگر پول را در جای اشتباه خرج کنید.

مثلا اگر در مراحل رونمایی از محصول باشید و همچنان پولهایتان را روی چیز هایی مثل خرید بی رویه تی شرت و لیوان مصرف کنید، سرمایه گذاران دیگری روی شما سرمایه گذاری نخواهند کرد. این خطر گاهی در استارت آپ ها به صورت پرداخت حقوق بالاتر به بنیانگذاران نسبت به هزینه های پروژ دیده میشود.

تا حدی که در توان دارید از این نکات دوری کنید تا سرمایه گذاران بیشتری داشته و موفق باشید.

اقتصادآنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید