خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۵ اشتباه که منجر به اخراج شما میشود
۵ اشتباه که منجر به اخراج شما میشود

۵ اشتباه که می‌تواند منجر به اخراج شما شود
در بسیاری از موارد ممکن است افراد سخت‌کوش نیز از محل کار خود اخراج شوند. اشتباهات در بسیاری از موارد می‌توانند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشند. در اینجا به برخی از اشتباهات ساده‌لوحانه‌ای که می‌تواند

به اخراج شدن افراد منجر شود اشاره می‌کنیم.

۱- اشتباهات تکنولوژیکی
در یکی از مطالعات اخیر که حدود ۳۰۰ شرکت در آن مورد بررسی قرار گرفتند، این نتیجه‌گیری به دست آمد که یک سوم این شرکت‌ها، کارمندان خود را به خاطر سوءاستفاده از فناوری‌های‌ موجود در شرکت، اخراج کرده‌اند.
شرکت‌ها درباره‌ی سوءاستفاده‌ی کارکنان خود از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود در شرکت بسیار نگران هستند تا جایی که ۴۵ درصد از این مطالعات اذعان کرده‌اند که آن‌ها در طول مطالعات، نحوه‌ی استفاده‌ی کارکنان از تکنولوژی‌های در دسترس را دنبال کرده‌اند.
به نظر می‌رسد هر هفته، مطلبی در مورد شخصی که به خاطر قرار دادن عکس یا مطلبی در شبکه‌ی اجتماعی از کار اخراج شده است، به گوش می‌رسد. افراد همیشه به خاطر انجام اشتباهاتی که ظاهرا ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد، از کار خود اخراج می‌شوند. ممکن است چنین دلایلی برای اخراج شدن، از نظر ما خنده‌دار به نظر برسد ، اما همچنان دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند که افراد به موجب آنها از محل کار اخراج می‌شوند و این موارد مطمئنا شما را شگفت‌زده خواهند کرد.
۲- بدقولی و دیرکرد در محیط کار
زمانی که شغلی را می‌پذیرید، به صورت ضمنی نسبت به شغل و وظایف خود متعهد می‌شوید. همچنین قول می‌دهید که قادر به انجام رساندن تمام مسئولیت‌های شغلی خود هستید. پذیرفتن یک کار، در حالی که می‌دانید به اندازه‌ی کافی واجد شرایط نیستید که بتوانید از عهده‌ی همه‌ی کارها بر بیایید، شما را در دردسر خواهد انداخت.
یا زمانی که به اندازه‌ی کافی واجد شرایط هستید، و به کارفرمای خود می‌گویید که در کار خود به خوبی پیشرفت کرده‌اید در حالی که واقعا اینطور نیست و یا زمانی که متعهد می‌شوید که در یک زمان مشخص کار خود را تحویل می‌دهید در حالی که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، همه‌ی این موارد باعث می‌شود شما کارمند خوبی به نظر نرسید. بنابراین اگر به دلیل عدم موفقیت در انجام تمام کارهایی که قول انجام آن‌ها را داده‌اید از کار اخراج شدید، تعجب نکنید!
۳- منفی گرایی
شما استخدام شده‌اید تا کار شرکت و کارفرمای خود را نه سخت‌تر، بلکه آسان‌تر کنید. افرادی که دائما به گسترش امواج منفی در محیط کاری خود می‌پردازند، از دیگران شکایت می‌کنند و یا دائما ناراضی هستند که کار آن‌ها بسیار دشوار است و یا با شرح وظایف اصلی آن‌ها مغایرت دارد، باعث پیچیده‌تر شدن کارها برای دیگران نیز می‌شوند. کسانی که کار کارفرمای خود را سخت‌تر می‌کنند، معمولا اولین افرادی هستند که باید کار خود را ترک کنند.
۴- کمبود هوش هیجانی
ممکن است به خاطر قادر نبودن یا تمایل نداشتن برای خوب رفتار کردن با دیگران، اخراج شوید. بسیاری از افراد به خاطر داشتن چهره‌ای خشک و بی‌حالت در زمان برخورد با دیگران، با مشکل مواجه می‌شوند. اگر هر کسی از حالت چهره‌ی شما بتواند متوجه شود که شما بی‌حوصله یا مضطرب هستید و یا فکر می‌کنید چیزی که همکار شما در حال صحبت کردن در مورد آن است، احمقانه به نظر می‌رسد، همین حالت چهره‌ی شما می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. فوران احساسات، تحقیر کردن دیگران، پریدن در میان صحبت سایر همکاران و در کل انجام رفتارهای احمقانه و ناپسند از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود شما مجبور شوید به دنبال کار جدید برای خود باشید.
۵- سوءاستفاده از منابع و تجهیزات شرکت
بسیاری از افراد، هنگام برداشتن دو بسته کاغذ پرینتر، و بردن آن به خانه از محل کار، از پیش فکر نمی‌کنند. اگرچه از نظر کارفرمای شما این حرکت به معنای دزدی است. اما در هر صورت سوءاستفاده از منابع شرکت یک تخطی جدی محسوب می‌شود، حتی اگر شیء مورد نظر از ارزش مالی چندانی برخوردار نباشد. زمانی که شما در حین انجام این کار دیده شوید، در صورتی که کارفرمای شما به دنبال بهانه‌ای برای اخراج کردن شما باشد، آن فرصت را به دست آورده است. اخراج کردن یک نفر در صورت داشتن مدرک به خاطر دزدی و توجیه کردن دلیل اخراج، بسیار آسان‌تر از اخراج یک نفر به خاطر عالی نبودن در کار است.
بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که تنها به دلیل مرتکب شدن یک اشتباه بزرگ، اخراج می‌شوند. اما حقیقت این است که دلایل اخراج شدن معمولا به این شدت پرماجرا و چشمگیر نیستند.

منبع: ponisha.ir/blog/author/admin

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید