خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

کارآفرینی سختی های بسیاری را با خود به همراه دارد. هیچ کتابی وجود ندارد که به شما یاد دهد چگونه از هیچ شروع به ساختن کنید. کتاب های زیادی از افکار رهبران وجود دارند اما نمی توانید نمونه ای را بیابید که به شما بگوید چگونه این نقطه ها را به هم وصل کنید.

Jason Saltzman (کارآفرین آمریکایی و یکی از موسسان Ally) پس از یک دوره آب نبات فروشی در سن 17 سالگی کارآفرینی را آغاز کرد. او به دلیل زمینه ی شغلی اش فرصت همکاری با کارآفرینان زیاد دیگری را دارد و در همین رابطه می گوید:

اخیرا دعوت نامه ای از دانشگاه کلمبیا دریافت کردم که از من خواسته شده بود درباره ی آینده ی کارآفرینی در آن دانشگاه سخنرانی کنم. سوالاتی از من شد که مرا بر آن داشت یک نقشه ی 8 مرحله ای برای پیروزی در کارآفرینی بنویسم:

  1. پوست کلفت باشید

من دانای کل نیستم اما یک چیز را خیلی خیلی خوب می دانم: اتفاقات بد همیشه می افتند. این امر اجتناب ناپذیر است. مهم این است که شما در آن زمان چه رفتاری از خود نشان می دهید. باید قوی باشید، نه فقط بخاطر وجهه ی خودتان بلکه بخاطر سربازانی که برای شما می جنگند امیدتان به پیروزی را از دست ندهید.

  1. شکست، درس است 

    شما شکست می خورید. به همین راحتی که گفته شد. از بد خبر بودن واقعا متنفرم اما قطعا شکست خواهید خورد. بدانید که شکست، خوب است و به شما مسیر را یاد می دهد. در واقع به شما می گوید که کار درست چیست. بدون آن چگونه می توانید بفهمید مردم از بازار چه می خواهند؟ اگر فکر می کنید دیگران بدون شکست به موفقیت دست می یابند سخت در اشتباهید.از شکست ها درس بگیرید و تکرار کنید. روپوش آزمایشگاهی به تن کنید چرا که در آزمایشگاه قدم گذاشته اید. اگر فرمول پیروزی را می خواهید باید مواد متفاوتی را با یکدیگر ترکیب کنید تا فرمول را بدست بیاورید. فرمول موفقیت چیزی جز استقامت نیست. شکست را به عنوان یک درس بپذیرید.

    1. منفی نگر نباشید

    این مورد واقعا سخت است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از افکار منفی است. کسی که در این دنیا مثبت نگر باشد، قوی و محکم است. اگر منفی نگر باشید تصمیمات ریسکی برای کسب و کارتان خواهید گرفت. برای جلوگیری از این حالت باید با افراد مثبت نگر معاشرت کنید و اعضای تیم تان را نیز این گونه انتخاب کنید. از نظر من یکی از ضروریات رشد کسب و کار، جو مثبت است. AlleyNYC محل کار مشترک کارآفرینان است. در این جا تمام تلاش ما بر جذب افراد مثبت است. مثبت نگری یکی از مهم ترین اولویت های ما در AlleyNYC است؛ چرا که در محیط کاری که کوشش همه ساختن و شروع از صفر است، وجود فکر مثبت می تواند به پیشرفت مان کمک کند.

    1. فروتن باشید

    ساده است: هیچ کس دوست ندارد با یک آدم مغرور و خود محور کار کند. یکی از عوامل موثر در رشد کسب و کار این است که روابط خوبی بتوانید برقرار کنید. اگر متکبر باشید نمی توانید به کسی گوش دهید. از این رو هیچ کس نیز دوست ندارد با شما معاشرت کند. به نظر شما یک رابطه ی یک طرفه چقدر دوام خواهد داشت؟

    1. متعهد باشید

    معلم و دوست خوب من Mark Ecko (نویسنده، طراح لباس و کارآفرین آمریکایی) در یکی از کتاب هایش می گوید: باید متعهد به رویای تان بمانید. در غیر این صورت بقیه نیز عدم تعهد شما را خواهند فهمید. اگر بخواهید نام تجاری تان را مشهور کنید باید جوری باشد که بر ذهن و دل مردم بنشیند. زمانی که نام تجاری AllyNYC را ایجاد کردم با خود فکر کردم از این دنیا چه می خواهم؟ برای دیگران چه کاری می توانم انجام بدهم؟

    1. گوش دهید

      برای ساخت یک شرکت موفق باید به همه ی افراد اطراف تان گوش فرا دهید. بهترین راه فهمیدن این که چه محصولی باید بسازید این است که به حرف مشتری های تان توجه نمایید. هرگز نباید آن چه صرفا خودتان می خواهید را بسازید. برای مطمئن شدن از فرضیه های تان باید از مشتری سوال کنید.

      1. کمربند تان را ببندید

      به آن هایی که تازه کارشان را می خواهند شروع کنند باید بگویم کمربند تان را ببندید چرا که راه پر دست اندازی پیش رو دارید. در این مسیر ممکن است یک روز تان تبدیل به بهترین روز زندگی و روز پس از آن به بدترین تبدیل شود. من سال هاست که این کار را می کنم. اصلا آسان نیست. تنها در تلویزیون آسان نشان داده می شود. راهی پر از آزمایش است. اگر تحمل این کار را دارید و این چالش ها شما را هیجان زده می کند؛ پس برای شروع آماده اید.

      1. برای عزیزان تان وقت بگذارید

      من آن قدری که باید، به این مورد دقت نمی کنم. واقعا معتقدم اگر می خواهید موفق شوید باید 100% انرژی تان را در کار بگذارید. اما باید برای خانواده و کسانی که علاقه دارید وقت بگذارید. خانواده و دوستان در زمانی که روزهای بد به سراغ تان می آید می توانند تیم حمایت گر خوبی برای شما باشند.

       
      منبع:entrepreneur

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید