خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 نگاه اول ، رنگ ها می توانند تاثیر گذار باشند . از چیدمان محصولات ویترین یک فروشگاه گرفته تا تلفیق رنگ در طراحی لوگوی یک سازمان خدماتی !

یکی از شاخصه های جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری در مذاکرات حضوری توجه به رنگ شناسی و روانشناسی رنگ هاست .


در نگاه اول ، رنگ ها می توانند تاثیر گذار باشند . از چیدمان محصولات ویترین یک فروشگاه گرفته تا تلفیق رنگ در طراحی لوگوی یک سازمان خدماتی ! در فضای کسب و کار و با این حجم از رقابت ، یقین داشته باشید زمانی شما را به عنوان برنده نهایی بازار و یک برند معتبر خواهند شناخت که به تمامی ابعاد و نیاز های مشتری توجه کرده و به طور میانگین در تمامی شاخص ها سرآمد باشید . یکی از شاخصه های جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری در مذاکرات حضوری توجه به رنگ شناسی و روانشناسی رنگ هاست .

در نظر داشته باشید که روانشناسی رنگ ها یکی از جذابترین و پرهیاهو ترین مولفه ها در بازار ، بازاریابی و بازار سازی است .البته گاهی اولویت شخصی افراد ، تجربیات و خاطرات نوستالژیک آنها ، تربیت ، خاستگاه و اختلافات فرهنگی و مذهبی ، می تواند اثر رنگ ها را خنثی کند !

ما در ارتباط با تاثیر رنگ ها در برند سازی باید اینگونه بگوییم که خرید به شدت تحت تاثیر رنگ هاست زیرا رنگ ها بر چگونه دیده شدن برند تاثیر می گذارند .براساس نتایج مطالعاتی بیش از ۹۰ درصد قضاوت های شتابزده در مورد محصولات می تواند فقط به رنگ مربوط باشد. هنگام انتخاب رنگ درست ، پیش بینی واکنش مشتری به تناسب رنگ با محصول ، بیشتر از خود رنگ اهمیت دارد . مهم است که رنگ بندی برند شما ، به جای پرداختن به کلیشه ها ، هویتی را که می خواهید به تصویر بکشید تایید کند .تحقیقاتی نشان می دهد که مغز ما برندهای قابل تشخیص را ترجیح می دهد که این موضوع بر اهمیت انتخاب رنگ هنگام ایجاد هویت برند تاکید می کند . بنابراین بسیار مهم است که مدیران برندینگ ، هنگام طراحی رنگ لوگو از تمایز آن با رقبا اطمینان حاصل کنند .

هریک از رنگ ها به طور خاص و ویژه با صفتی همراه هستند:

رنگ قرمز: این رنگ زمانی که در کنار سایر رنگ ها قرار میگیرد، بیش تر از همه جلب توجه میکند. به همین دلیل است که رنگ قرمز در سرتاسر دنیا در چراغ های راهنمایی و تابلوهای ایست مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ قرمز، تاثیراتی فیزیکی نیز بر روی بدن به همراه دارد، این رنگ باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود و حتی به ایجاد این توهم میپردازد که زمان، سریع تر از آن چه که به نظر می رسد، می گذرد. رنگ قرمز، همچنین باعث افزایش اشتها از طریق احیای متابولیسم میگردد.

اگر شما در کسب وکار مربوط به غذا فعالیت دارید، میتوانید محل غذاخوری رستوران، انبار و حتی وب سایت خود را به رنگ قرمز درآورید. این امر میتواند به افزایش فروش محصولات غذایی شما منجر شود.

رنگ آبی: این رنگ ذهن را تحریک میکند. رنگ آبی پررنگ به روشن شدن ذهن و تخلیه ی افکار میپردازد در حالی که آبی کم رنگ به ایجاد تمرکز و ایجاد احساس آرامش کمک میکند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که این تاثیر آرامبخش از تحریک محرکه ای آرامبخش طبیعی در ذهن به وجود می آیند. تحقیقات نشان داده است که اتاقهای آبی میتوانند به افزایش میزان بهره وری در خطوط تولید منجر شود. همچنین این رنگ به پایین آمدن ضربان قلب و کاهش اشتها کمک میکند و با احساساتی مانند قابلیت اعتماد و اطمینان کردن در ارتباط است.

اگر به فروش محصولات غذایی می پردازید، رنگ آبی انتخاب مناسبی برای دکوراسیون و و پوشش کارکنان شما نمی باشد زیرا این رنگ باعث کاهش اشتها می شود.

رنگ زرد: رنگ زرد، رنگی است که بیشتر با احساسات خود ما در ارتباط است تا با احساسات دیگران و اغلب با احساساتی مانند خوش بینی، اعتماد به نفس، شادکامی و خوشحالی در ارتباط است .

به کار بردن سایه ی درستی از رنگ زرد میتواند به افزایش خلاقیت شما منجر شود و میتواند به عنوان بهترین گزینه برای دکوراسیون محل کار کسانی باشد که در زمینه های خلاقی مانند طراحی و گرافیک فعالیت دارند. همچنین رابطه ی مثبت بین رنگ زرد با احساس خوش حالی و سرزندگی میتواند احساس گرمابخشی در مشتریان نسبت به محصولات و شرکت شما به وجود بیاورد.

رنگ سبز: سایه های روشن این رنگ با طبیعت و زندگی جدید در ارتباط است و سایه های تیره آن با ثروت و پول.

اگر کسب وکار شما اغلب سبب ایجاد احساس نگرانی و استرس در افراد می شود، طراحی محل کار شما به وسیله ی سایه ی دلپذیری از رنگ سبز می تواند به مراجعین کمک کند تا احساس آرامش بیش تری داشته باشند.

استفاده از رنگ سبز در طراحی علامت تجاری شما می تواند به ارائه ی تصویر قاطعی از تجارت شما به عنوان یک شرکت سازگار با محیط زیست و یا یک شرکت غنی و دارا بپردازد.

برای انتخاب رنگ برند نمی توان مجموعه قواعد ساده و مشخصی تعیین کرد، اما انتخاب رنگ به طور حتم باید مورد توجه قرار بگیرد. احساس، خلق و خو و تصویری که برند شما ایجاد میکند، نقش مهمی در برانگیختن احساسات دیگران ایفا میکند. بدانید رنگها فقط زمانی روی کار می آیند که بتوانند با هویت مطلوب یک برند مطابقت داشته باشند.

 


اقتصاد آنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید