خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.83 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از لازمه های زندگی در عصر ارتباطات یادیگری مهارت ارتباط است. همچنین اهمیت یادگیری مهارت های ارتباطی زمانی بیشتر می شود که ۷۵% از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود. در نتیجه مهارت ارتباط مناسب به ما کمک می کند تا روابط سالم و رضایت بخشی را با دیگران برقرار کنیم.

ما معمولا برای ارتباط یا انتقال کلام از دو مهارت کلامی و غیر کلامی بهره می بریم. مهارت کلامی تنها ۷% از ارتباطات ما را تشکیل می دهد و مهارت های غیر کلامی که خود شامل  لحن و تن صدا و زبان بدن می شوند، ۹۳% دیگر را تشکیل می دهند.

 

 

 

 

 

 


همانطور که ملاحظه می کنید، زبان غیر کلامی در ارتباطات ما اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین اهمیت بحث ارتباطات در کسب و کار و تجارت اهمیت دوچندانی پیدا می کند. در موقعیت هایی مانند مذاکره، بازاریابی و… شاید مهم ترین عامل برای کسب سود بیشتر را ارتباط با مشتری تعیین می کند.

یکی از قوانین ارتباطی که در کسب و کار نیز کاربرد زیادی دارد قانون ۳۰ ثانیه است. این قانون بیان می کند که ۳۰ ثانیه ابتدایی ارتباط با هر فرد تعیین می کند که او به ادامه ارتباط با شما تمایل دارد یا خیر. در واقع این قانون اهمیت رفتار در همان ۳۰ ثانیه اول را نشان می دهد که ممکن است با رفتاری مناسب به سودی چند برابر برسید یا خیر. پس برای آنکه بتوانید در زندگی روزمره و همچنین درکسب و کار خود روابط بهتر و قدرت نفوذ بیشتری داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم تا به ۵۵% از ارتباطاتمان با دیگران که از طریق زبان بدن است بپردازیم. زبان بدن زبان رفتار، احساس، عواطف و هیجانات درونی انسان است. اهمیت این زبان زمانی بیشتر آشکار می شود که بدانید ۸۷% از اطلاعات از طریق چشم، ۹% از طریق گوش و تنها ۴% از طریق سایر حواس به مغز انسان وارد می شود. در نتیجه آنچه که دیگران از دیدن زبان بدن در ما دریافت می کنند بسیار بیشتر از پیامی است که از سایر حواس به آنها می رسد، بنابراین آموختن این زبان برای برقراری ارتباط با دیگران بسیار سودمند می باشد.

زبان بدن شامل وضعیت و حالات بدنی( محل قرار گرفتن دستها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن)، ژستها( حالتها، اطوارها، اداها)، حرکات و اشارات بدنی، جلوه های هیجانی صورت و حرکات چشم های می باشد.

قوی ترین مهارت زبان بدن، تماس چشمی است که آنرا مهارت توجه نیز می نامند زیرا به مراجعه کننده نشان می دهد که شما علاقه مند و پذیرای سخنان او هستید. معمولا مردم دوست دارند تا بیشتر صحبت کنند تا آنکه صحبت دیگران را بشنوند چرا که این کار باعث می شود تا حس خوبی پیدا کنند. حال تصور کنید که شما به کسی که می خواهید با او رابطه کاری مداوم و پایداری داشته باشید اجازه دهید تا این احساس خوب را با صحبت کردن برای شما پیدا کند و در پایان خواهید دید که او چقدر از ارتباط با شما لذت برده است. البته به شرطی که در طول مدت صحبت او شما نیز با نشان دادن رفتار هایی مانند تکان دادن سر، گفتن کلماتی مانند درست است، دقیقا و… نشان دهید که نسبت به شنیدن سخنان او میل و رغبت زیادی دارد.

زمانی ما می توانیم یک ارتباط غیر کلامی موفق را داشته باشیم که علاوه برآنکه خودمان پیام مثبتی را از طریق زبان بدن منتقل می کنیم بتوانیم پیام هایی را که از سوی طرف مقابل نیز به سوی ما می آید تحلیل کرده و از آن آگاه باشیم. در واقع این کار سبب می شود تا بازخورد هایی را که بسیاری از افراد نمی توانند با زبان گفتاری منتقل کنند را دریابیم و قبل از آنکه ارتباطمان دچار مشکل شود راه حلی برای آن بیابیم. در ادامه به برخی تحلیل برخی از حالت های زبان بدن می پردازیم:


•    دستان و یا پاهای بر روی یک دیگر قرار گرفته در زبان بدن
زمانی که فردی دست به سینه باشد یا پاهایش را روی یکدیگر قرار دهد به این معنی است که در برابر شما موضع گرفته است و این حرکت او نشان از عدم پذیرش شما دارد. به عنوان مثال اگر شما در حال مذاکره با یکی از شرکای تجاریتان باشید و فرد این حرکت را انجام می دهد شما باید متوجه شوید که فرد آنچنان با گفته های شما موافق نیست و شاید کاملا مخالف است.


•    تقلید کردن حرکات شما به صورت ناخواسته در زبان بدن
به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که در یک جمع، کسی به تقلید از شما حالت بدنش را تغییر داده باشد، در این مورد باید بگوییم که این یک نشانه خوب تلقی می شود و به این معنی است که این فرد شما را به خوبی پذیرفته است به همکاری با کسب و کار شما علاقه دارد.


•    قرار گرفتن دندان ها بر روی یک دیگر در زبان بدن
فک بسته شده و یا دندان های بر روی یکدیگر قرار گرفته و همچنین گردنی که داخل بدن رفته است همگی حکایت از وجود استرس در فرد دارند. ممکن است فرد مقابل شما نسبت به مساله ای که کسب و کار با شما مطرح شده است دچار استرس شده باشد پس بهتر است بعد از درک این عوامل سعی کنید در آن مورد به او اطمینان کامل بدهید.

 

نمونه های زیادی از مدل های حرکات بدن هستند که می توانند به شما در بهتر شدن روابط و کسب و کارتان کمک کنند و پیشنهاد ما به شما آن است که مهارت های ارتباطی را در کسب و کار جدی گرفته و آنها را بیاموزید چرا که آموختن چگونگی ارتباط موثر و مناسب با دیگران یکی از تعیین کننده ترین عوامل موفقیت در مذاکره و بازاریابی محسوب می شود.

البته این موارد نشانه هایی است که ممکن است خیلی به صورت عادت در فردی باشد و حتما نشانه ی خاصی نباشد. اما چه بهتر است که ما آنها را رعایت کنیم و موجب خطا در دیگران نشویم.


منبع: arahimi.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید