خانه    نقشه سایت    تلفن 021-22894825     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اصول شاد زیستن

آن چه از نئوکورتکس بر می آید، غلبه بر احساس ترس است که از مغز پایین یا"خزنده" ناشی می شود. طبق گفته دانشمندان،

مغز نمی تواند هم زمان در حالت لذت و ترس باشد اگرچه ممکن است بین این حالت ها جابجا شود، در حقیقت این دو از یکدیگر جدا هستند. پژوهشگرانی که این موضوعات را بررسی کرده اند دریافته اند؛ کسانی که احساسات مثبتی را تجربه
می کنند؛ مثل آنهایی که به تازگی یک فیلم شاد را دیده اند ، بهتر از افرادی که یک فیلم ناراحت کننده دیده اند ، می توانند تمرکز داشته و مسائل را حل کنند. محققان دریافته اند که بین داشتن افکار و احساسات مثبت و بیوشیمی مغز همبستگی وجود دارد. هنگامی که شما فکر می کنید و احساس مثبت دارید ، مغز شما دوپامین بیشتری تولید می کند، که یک انتقال دهنده عصبی کلیدی است که با احساس رضایت ارتباط دارد ، بنابراین از داشتن افکار و احساسات مثبت الهام می گیرید و یک مارپیچ صعودی ایجاد می کنید ودر مقابل، با فکر و احساسِ منفی مارپیچی نزولی را می سازید؛ تاآن جا که چیزی یا اتفاقی فرایند کار رامی شکند تا شما را دوباره به تفکر و احساس مثبت بکشاند.
شما می توانید خود را در چارچوب ذهنی مثبت تری قرار دهید، همانطور که می توانید در زندگی شخصی خود از این فرایند برای فکر کردن در مورد آنچه که به طور کلی باعث قدردانی از خود می شود استفاده کنید. بعد از این که موارد مختلفی را در قدردانی از خودتشخیص دادید، یکی از آن موارد را که واقعاً برای شما مهم تر است انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید، در این حال احساسات خوبی را تجربه می کنید که درونتان جاری است. (البته ، در صورت تمایل می توانید این کار را با بیش از یک مورد انجام دهید). برای کمک به شناسایی روند قدردانی ، از نمودار زیر استفاده کنید.

مهم ترین عوامل قدرشناسی ازخود

ردیف

آن چه که از آن قدردانی می کنم

چرا قدر آن را می دانم؟

اهمیت (بین 1 تا 3)

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

مکان های آرامش بخشی برای انجام این کار پیدا کنید، حتی اگر چیزهایی در مورد کارتان یا افرادی که دوست ندارید وجود دارد، آنها را از ذهنتان بیرون کنید و برآنچه که به عنوان قدرشناسی از خود تشخیص داده اید متمرکز بمانید! سعی کنید لیستی از چیزهایی را که برای قدردانی مهم می دانید به همراه دلایل خود تهیه کنید که حداقل 12 مورد را شامل شود. سعی نکنید ایده های خود را مثل گذشته تحلیل و قضاوت کنید. بعد از آن مجدداً برگردید و به مواردی که مشخص کرده اید نمره ای بین 1 (کم اهمیت) تا 3 (بیشترین اهمیت) اختصاص دهید.

بعد از اینکه لیست خود را ساختید ، برگردید و آن را مرور کنید واین کار را با یک ذهن آرام انجام دهید. به این فکر کنید که قدردانی از کارتان یک مراقبه است. اگر در این مراقبه موسیقی آرامش بخشی قرار دهید و نور چراغ ها را کم کنیدتا جایی که فقط لیست را ببینید. هنگامی که به هر مورد نگاه می کنید ، جریان گرمی از آن از بدن شماعبور می کند. سپس ، یکی دیگر از موارد پر اهمیت لیست خود را انتخاب کنید و و این تجربه را تکرار نمایید.
جدول فوق را در ذهن خود مجسم کنید و خود را در صحنه ای از محل کار ببینید که درگیر فعالیت هستید یا با شخصی تعامل دارید متناسب با مورد مربوطه واقعا از خود قدردانی کنید و دوباره، بگذارید جریان گرما ی قدردانی شما را در برگیرد، مثل این که شما در یک روز گرم و زیبا آفتاب می گیرید.شما می توانید از این روش برای قدردانی از خود استفاده واحساس اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کنید. اگر کیفیت لازم برای توسعه وجود دارد می توانید همواره از خود بپرسید چه کاری می خواهید انجام دهید، و این حس قدر دانی شما می تواند قدرت ایجاد تغییرات لازم را فراهم نماید.
از همان روشی که در بالا توضیح داده شد برای قدردانی ازکار خودتان و محل کارتان استفاده کنید. جدول فوق امکانی است که می توانید برای انجام فرآیند قدردانی از آن استفاده کنید.
سپس ، بعد از آماده کردن لیست قدردانی و رتبه بندی اهمیت هر مورد، آنها را در حالت آرامش روان مانند قبل مرور کنید. در مرحله بعدی، کیفیتی را که بیشترین قدرشناسی از خود را در شما ایجاد می کند انتخاب کنید و خود را در یک یا چند موقعیتی که آن کیفیت ها را تجربه کرده اید تجسم کنید. سرانجام، اگر ویژگی هایی وجود دارد که می خواهید آنها را توسعه دهید ، از جدول زیر برای لیست کردن آنها استفاده کنید. فقط سه کیفیت را لیست کنید ، چون شما
می توانید به طور واقعی تمرکز بر افزودن این ویژگی های کیفی به کارنامه توانایی های خود کنید. سپس، تصور کنید که از این ویژگی های کیفی استفاده می کنید، و پس از آن تصمیم بگیرید که برای شروع کار در جهت عملی ساختن این کیفیت ها در یک شرایط روزمره ، چه کاری باید انجام دهید.

کیفیت هایی که می خواهم توسعه دهم

کیفیتی که می خواهم توسعه دهم

چرا می خواهم این کیفیت را توسعه دهم؟

کاری که باید برای عملی کردن این کیفیت انجام دهم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


انتخاب تمرین
شما هنگام انتخاب تمرین ، فعالانه و از قلب خود عمل می کنید، به طوری که به شما احساس قدرت در زندگی می دهد. وقتی تمرین را انتخاب می کنید، حس استقلال، آرامش، شایستگی و قدرت تصمیم را احساس می کنید، که عزت نفس وحس اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. یا همانطور که بیکر اظهار داشت: "انتخاب؛ صدای قلب است که در عمل مظهرصداقت است و به همین دلیل هم بسیار قدرتمند است."
حتی وقتی همه چیز به بسیار سخت نظر می رسد و احساس می کنید در موقعیتی هستید مانند کار در شغلی که ناراحت کننده است و هنگامی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنید شما هنوزگزینه هایی برای انتخاب دارید. لازم نیست منفعل و واکنش پذیر باشید، آنچه پیش می‌آید را بپذیرید و برای بهتر ساختن آن تلاش کنید. بلافاصله، شما می توانید با متوقف کردن روند فعالیت فعالانه عمل کنید. در جایی که هستید تأمل کنید، آنچه را می خواهید تغییر دهید در نظر بگیرید و سناریوهای مختلفی را برای ایجاد تغییرات تصور کنید.
محققان دریافته اند که افراد درحالت استرس و پریشانی روانشناختی معروف به ناتوانی آموخته شده، که با احساس افسردگی و اضطراب بر اساس شخصیت رشد می کنند ایجاد می شود و این زمانی اتفاق می افتد که آنها احساس کنند هیچ انتخابی ندارند. این یک احساس گیر افتادن در یک شیاراست که گریزی از آن نیست. اگر احساس اضطراب نمی کنید، ممکن است مانند یک انسان زنده کرخت مثل زامبی شوید ، زیرا سعی می کنید احساس ناامیدی خود را از بین ببرید. به نوبه خود ، این حالت می تواند بر روی بیوشیمی مغز شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد تفکر منفی تری شود که باعث بدتر شدن احساساتتان شود. علاوه بر این ، ممکن است فکر کنید مشکل از شماست و برای همیشه ادامه خواهد داشت ، و بدتر از آن، این است که مشکل مانند قارچ در سایر قسمت های زندگی شما همچون یک آلودگی نفوذ
می کند. به عنوان مثال ، اگر احساس می کنید که در انجام برخی وظایف کاری خود شایستگی لازم را ندارید ، ممکن است احساس کنید که در رسیدگی به برخی از مسائل زندگی شخصی خود هم بی کفایت هستید. ادامه دارد....

متن فوق ترجمه بخشی از کتاب :Little Ways to Add 101 Fun to Your Work Everyday enjoy! می باشد که توسط استاد بزرگوار
سرکار خانم ندا طاهری ترجمه و در اختیار سایت کارآفرین ناب قرار گرفته است و چندروز یک بار بخشی از ترجمه کتاب با عناوین جذاب و کاربردی آن برای استفاده شما عزیزان منتشر خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




با ما در ارتباط باشید