خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (6 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 در هر کسب و کاری، جایگزین کردن کارمندان و کارگران متخصص و توانمند در پست‌های کلیدی، می‌­تواند بسیار دردسرساز باشد. اگرچه ارائه هدایا و پاداش‌های مختلف و افزایش حقوق و دستمزد به منظور ایجاد رضایت شغلی در کارمندان در اکثر مواقع موثر است، اما

در زمان قرارگیری شرکت در تنگنای مالی و کمبود بودجه چه راه حلی را می‌توان در پیش گرفت ؟
شرکت‌­های بزرگ چگونه ماهر­ترین کارمندان خود را که بهترین عملکرد را نیز دارند، حفظ می­‌کنند؟

در این مقاله نتایج برخی از مطالعات انجام‌شده را بررسی می کنیم .

با توجه به یک مطالعه­‌ی جدید که توسط انجمن مدیریت منابع انسانی انجام‌یافته‌است، آنها از مزایایی به عنوان ترغیب پرسنل بهره می‌­گیرند. این انجمن از مدیران منابع انسانی نظرسنجی و مطالعه­‌ای را به عمل آورد تا دریابد که آنها با استفاده از چه مزایایی و چگونه بهترین کار ممکن را برای حفظ کارمندان­شان انجام می­‌دهند.
حفظ کارمندان از جذب آنها مشکل‌­تر است.بیش از یک سوم (36 درصد) از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی ذکر کرده­‌اند که در یک سال گذشته شرکت آنها در حفظ منابع انسانی مشکل داشته است. این میزان به طور معنی­‌داری، از سال 2013 که فقط 26 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی این مشکل را داشتند، رشد کرده‌است. با این حال، بیش از نیمی از مدیران اشاره کردند که شرکتشان مزایا و خدمات ویژه‌ای به کارمندانشان ارائه می‌دهند و این آمار رشد 30 درصدی توجه به ارائه مزایا از طرف شرکت‌ها را نشان می‌دهد.
   
چه مزایایی در حفظ کارکنان مهم­تر هستند؟
 
همانطور که موضوع سلامت، از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردی است،از مهمترین مزایای یک شرکت، می توان به ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد. در این نظرسنجی، 80 درصد از مدیران به ارائه‌ی این خدمات اشاره کرده‌اند.
مزایای پس­‌انداز بازنشستگی به 57 درصد از این کسب و کارها کمک کرده تا کارکنان خود را حفظ کنند. در واقع، مزایای بازنشستگی در حفظ کارکنان بسیار مهم‌­تر از جبران خسارت یا اهدای پاداش می­‌باشند و 46 درصد در نظرسنجی برای حفظ کارمندانشان از این مزایا استفاده کرده­‌اند.
تمهیدات کار انعطاف‌پذیر،‌ از جمله مواردی است که در حفظ و رضایت شغلی کارمندان تاثیر چشمگیری دارد. میزان انعطاف‌پذیری مطلوب در هر شغل، با توجه  به نوع فعالیت شرکت، تعداد کارمندان و امکانات شرکت‌ها متغیر است اما مشاهده می شود که بسیاری از شرکت های بزرگ، شرایط کار بسیار منعطف و جالب توجهی برای کارمندانشان تعیین کرده‌اند. مثلا بسیاری از کارمندان در شرکت گوگل، ساعت کاری مشخصی ندارند و هر زمان که بخواهند می‌توانند سر کار خود حاضر شوند. از طرفی این شرکت برای افزایش جذابیت محیط کار، امکانات رفاهی بسیار زیادی را در نظر گرفته‌است. سالن‌های ورزشی، آرایشی، محیط بازی و سرگرمی برای فرزندان کارمندان، امکان استحمام و حضور با لباس راحت در محیط کاری و بسیاری امکانات دیگر باعث شده تا حتی بسیاری از کارمندان، شبانه روز در محیط شرکت بمانند و حتی در هزینه اجاره منزل نیز صرفه‌جویی کنند.
 
 نکاتی درباره مزایایی که در شرکتتان ارائه می دهید :

- اول از همه، هنگامی که در تلاش برای حفظ کارکنان در هیئت مدیره هستید، مزایای بهداشت و درمان اولین چیزی است که باید به آن اهمیت داد. بسیاری از کارمندان از ارزش مزایای بهداشت و درمان خود آگاه نمی‌­شوند، مگر آنکه شما در مورد هزینه های واقعی خودتان به آنها آگاهی بدهید. امروزه، بیشتر کسب و کارهای کوچک نیازمند آن هستند تا کارکنانشان بخش‌هایی از حق بیمه خود را متقبل شوند، اما معمولا سهم کارمندان بخش بسیار ناچیزی در مقایسه با هزینه های سرسام‌­آور بهداشت و درمان را تامین می­‌کند. اجازه دهید تا کارکنان­تان مقدار دقیق و کامل مبالغی را که شما برای پوشش آنها و خانواده‌های­شان پرداخت می­‌کنید، بدانند؛ این کار به آنها در درک بهتر آنچه که بدست می­‌آورند کمک می­‌کند.  
- البته، اهمیت دادن و تاکید کردن روی یک نوع مزیت بستگی به تحقیق در ساختار جمعیتی کارکنان دارد. این مطالعه اشاره می­‌کند که تمهیدات کار انعطاف‌­پذیر هنوز هم برای دو گروه، بسیار مهم می‌­باشند:
کارمندانی با سن کمتر از 30 سال و بیشتر از 55 سال. اگرچه ممکن است این‌گونه به نظر برسد که پدران و مادران شاغل بیشتر تمایل به داشتن کاری با انعطاف پذیری بالا را داشته باشند اما این بررسی نشان داد که نسل جوان خواهان کنترل بیشتری روی برنامه­‌ی کاری­شان هستند، حتی اگر این به معنی پذیرش حقوق و دستمزد پایین باشد. علاوه بر این کارکنان 55 ساله و بالاتر که احتمالا در حال وارد شدن به مرحله­‌ی بازنشستگی هستند، امکان دارد دارای مشکلات سلامتی بوده و یا نیاز به مراقبت از پدر و مادر پیرشان داشته باشند. دربین تمام مطالبات آنها ساعات کاری انعطاف­پذیر به عنوان یک اولویت قرار می­‌گیرد.  از آنجایی که کارکنان مسن‌تر اغلب دانش سازمانی، ارتباطات صنعتی و مهارت­‌های باارزشی دارند که شما نمی‌خواهید آنها را از دست دهید، گزینه­‌های انعطاف­‌پذیر یک راه ساده برای حفظ آنهاست.
- آخرین نکته ، موضوع مزایای بازنشستگی است. این مطالعه فقط یکی از موارد بیشماری است که این نکته را گزارش می­‌دهند که مزایای بازنشستگی برای تمام کارکنان در هر سنی  به شدت اهمیت دارد.رقابت شدید در بازار کار، آنها را وادار ساخت تا در ذهن خود به دنبال بدست آوردن ثبات اقتصادی و مالی باشند. سازماندهی و برقرار کردن یک طرح بازنشستگی برای محل کار شما بسیار مقرون به صرفه‌­تر از خسارات احتمالی از دست دادن کارمندان متخصص و باتجربه است.

منبع: http://learn-marketing.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید