خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مقدمه:

ارتباطات تغییر یافته اند و شرکتها با تعریف دوباره ی بسیاری از مفاهیم مهم

، به این سناریوی تعاملی در حال تحول، واکنش نشان میدهند. در این مقاله شما پیشنهادات مختلفی در مورد اینکه ما چه انتظاراتی در ماههای آینده باید داشته باشیم، خواهید یافت. در سال ۲۰۱۴ شما باید به این مساله توجه داشته باشید که بیشتر برندها، بستری در رسانه های اجتماعی دارند. این تغییرات نشان دهنده ی اهمیت صدای مشتریان است. با توجه به اینکه ایده ها در اینترنت متولد میشوند، بویژه در فسیبوک و توئیتر، باید اعتراف کنیم که اینها نیاز به پاسخ سریع دارند. همه افراد نیاز به پاسخ سریع دارند. به ویژه در طول زمان راه اندازی ایده (در مرحله ی استارتاپ) زیرا برند شما هنوز به اندازه کافی محکم و معتبر نشده است. اگر شما فکر کنید که مشتریان شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، پس آنها انتظار پاسخ از سمت شما حداکثر ظرف مدت یک ساعت را دارند و این دلیل دیگری ست برای توجه به بخش خدمات مشتریان.

سال ۲۰۱۴ از لحاظ رشد روز افزون رسانه های اجتماعی، هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ راههای متعامل، سال بسیار موفقی بوده است. جمعیت دنیا در ۱۲ ماه گذشته ۱٫۱۳ درصد افزایش داشته است(ضریب نفوذ ۴۶٫۱ %). در ایراننیز جمعیت کشور ۱٫۱۸ % و جمعیت کاربران متصل به اینترنت ۷٫۷ % افزایش یافته است. (ضریب نفوذ ۴۸٫۹ %)
حسابهای فعال در رسانه های اجتماعی در حال حاضر به بیش از ۲ میلیارد رسیده است. (۲۹% نفوذ) این یعنی در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته این درصد ۱۲% افزایش یافته است.
اگر ما نگاهی به اطلاعات مربوط به تلفن همراه بیاندازیم، جالب است بدانیم که در مقایسه با افزایش ۵ درصدی کاربران تلفن همراه، تعداد نفراتی که بصورت فعال از رسانه های اجتماعی بوسیله گوشی هوشمند استفاده میکنند، از ۲۳% رشد کرده است(بیش از ۳۱۳ میلیون نفر). رشد این شاخص واقعا نشان دهنده ی یک پدیده ی جهانی است.
(آمارها تا اوایل نیمه ی دوم سال ۲۰۱۵ میباشد)
در ایتالیا چه اتفاقی افتاد؟
سطح نفوذ اطلاعات در ایتالیا بالاتر از میانگین است (۶۰% در مقایسه با ۴۹% میانگین ایتالیا). مشاهده ی زمان صرف شده ی آنلاین افراد به ما نشان داد، درصد افرادی که از کامپیوتر شخصی وارد اینترنت می شوند کمتر از افرادی ست که اینترنت را از طریق موبایل خود مرور میکنند(۲/۲ ساعت در روز، در مقایسه با ۲/ ساعت). بنابراین به نظر می رسد ایتالیایی ها ترجیح میدهند تعداد دفعات بیشتر با مدت زمان کمتر به سراغ اینترنت بروند. (از خصوصیات چک کردن اینترنت بوسیله ی گوشی هوشمند)
مردم ایتالیا ۶٫۷ ساعت در روز در اینترنت سپری می کنند(شامل موبایل و کامپیوتر رومیزی). ۲٫۵ ساعت را به استفاده از شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند (در برابر ۲٫۵ ساعت میانگین جهانی). ۶۰% مردم ایتالیا بطور معمول در اینترنت گشت و گذار میکنند و در حال حاضر ۳۸ میلیون اکانت فعال در کانالهای اجتماعی دارند.
در سطح جهان، تعداد صفحات مشاهده شده توسط کامپیوترهای رومیزی ۱۳% افزایش داشته است (و۱۷% بوسیله تبلت)
آنالیز استفاده فعال از کانالهای اجتماعی نشان می دهد که چقدر سال به سال تعامل و یافتن اطلاعات مورد نیاز مردم، با اهمیت تر می شود.
همانطور که گفتیم امروز بیش از ۲ میلیارد حساب فعال در بستر های اجتماعی وجود دارد. بین تمام بسترهای اجتماعی، بیشترین استفاده مربوط میشود به فیسبوک با ۱٫۶۳ میلیاد کاربر فعال. اما جالبست که ادامه رشد مداوم شبکه های پیام رسان را بدانید. به عنوان مثال: whatsapp با یک میلیارد اکانت فعال در فوریه ۲۰۱۶، در مقایسه با ۷۰۰ میلیون اکانت در ژانویه ۲۰۱۵، مسنجر فیسبوک با ۸۰۰ میلیون و wechat با ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در دسامبر ۲۰۱۵، از محبوبترین و پر رشدترین شبکه های پیام رسان هستند.
بزرگترین بستر جدید در این رتبه بندی، اینستاگرام است که در حال حاضر توسط ۴۰۰ میلیون نفر از مردم مورد استفاده قرار می گیرد.
مقاله “چگونه اینستاگرام بازاریابی شما را متحول می کند” را مطالعه نمایید.
همچنین تلگرام به تازگی از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه گذشته است. با اینکه این شبکه پیام رسان راه زیادی تا رقبای خود دارد ولی باید گفت این کمپانی دوسال پیش راه اندازی شد و در ۹ ماه گذشته ۶۰% رشد داشته است و کاملا مستقل و بدون تکیه به شرکتهای بزرگ فعالیت می کند.
داده های دسترسی به کانالهای اجتماعی از طریق موبایل، رشد فزاینده ای در ۱۲ ماه گذشته داشته است (۱۱%). این نشان دهنده ی تمایل خاص به برقراری ارتباط در حرکت و دسترسی به محتوای آنلاین را نشان می دهد.
می توان ملاحظه کرد که چگونه پلتفرم های پیام رسان نظیر واتساپ، بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. بعنوان مثال در ایتالیا از واتساپ حتی بیشتر از فیسبوک استفاده شده است و این نشان دهنده ی علاقه ی مردم به ارتباطات و مکالمات آنلاین در حال حرکت است. بنابراین مخشص است که ایتالیایی ها از گوشی های هوشمند برای تکمیل وظایف مختلفی استفاده میکنند که یکی از آن انتخاب صفحات نمایش بزرگتر است. استفاده از محتواهای ویدئویی به اندازه ی استفاده از شبکه های اجتماعی رشد کرده است. همچنین جالبست بدانید که درصدی از مردم که بدنبال محصولات مورد نظر برای خرید هستند، نسبت به کسانی که در واقع از طریق کامپیوتر رومیزی خریداری میکنند برابر است (۳۹%). در حالی که انحراف معیار کوچکی بین خرید کامل از طریق تلفن هوشمند و خرید کامل از طریق کامپیوتر رومیزی وجود دارد(۲۰% در برابر ۱۹%). این یعنی مردم ترجیح می دهند از کامپیوتر شخصی برای تکمیل فرآیند خریدشان استفاده کنند.
با اینکه علاقه ای به ارائه گزارش سالیانه نداریم ولی جالبست نگاهی به اهمیت اطلاعات سال ۲۰۱۵ در مورد رسانه های اجتماعی به منظور درک شرایط برای شروع سال ۲۰۱۶ بیاندازیم:
امروزه کمی بیشتر از ۳ نفر از ۱۰ نفر، از کاربران فعال در حداقل یکی از شبکه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی بطور موثر در ۲۸% جمعیت کل جامعه نفوذ داشته است.
بیش از ۲٫۵ میلیارد کابر فعال:
• فیسبوک ۱٫۶۳ میلیارد کاربر فعال
• واتساپ ۱ میلیارد
• ویچت ۷۰۰ میلیون
• گوگل پلاس۴۳۶ میلیون
• لینکدین ۴۱۴ میلیون
• اینستاگرام ۴۰۰ میلیون
• توئیتر ۳۰۴ میلیون
• لاین ۲۱۵ میلیون
• تلگرام ۱۰۰ میلیون
این افراد کسانی هستند که بصورت مکرر وارد این شبکه های اجتماعی می شوند و به آن زمان بیشتری را اختصاص می دهند. ۲۸% از زمان صرف شده ی آنلاین افراد، مربوط به شبکه های اجتماعی می شود. بطور اختصاصی کودکان ۱۵ الی ۱۹ سال، سه ساعت در روز و جوانان ۲۰ الی ۲۹ سال بطور میانگین ۲ ساعت در روز را در شبکه ها اجتماعی می گذرانند.
زمانی که شرکتها تصمیم گرفتند با مردم ارتباط برقرار کنند، مجبور شدند به این سناریو پاسخ بدهند. آنها اینکار را با تعریف جدید برخی از مفاهیم مهم انجام دادند. ۵ مورد از این مفاهیم که منطبق با اصول عقلی است در زیر مورد بررسی قرار می گیرد:
• زمان واقعی ≠ زمان درست
بازاریابی در زمان واقعی یکی از اصطلاحات رایج و اغلب آزاردهنده در ماههای اخیر بوده است. اما تمرکز کسب و کارها برای بازاریابی در حال تغییر از زمان واقعی به پیدا کردن زمان درست است. تا حدی که سال ۲۰۱۴ را بوسیله ی اهمیت تفکر در مورد این مطلب، توصیف می کنند که:
چگونه مخاطب مورد نظر را بدست بیاوریم و محتوای عالی را به او ارائه بدهیم در زمانی که آنها می توانند ارزش واقعی مردم را تشکیل بدهند.
• رسانه و محتوا، دو کلمه ی جدا از هم نیستند.
امروزه کیفیت محتوا نیازمند استراتژی رسانه ای اختصاصی برای هر کسب و کار است و این اصل مهم، قدرت زیادی را روی شعار copy-paste-do-it-yourself اعمال کرده است. اما به هر صورت برنامه ریزی شده است.
هر روز تعداد محتوای منحصر بفردی که برای محصولات تولید می شوند، رشد میکند که نه تنها توسط افراد بلکه توسط برندها منتشر می شوند. بنابراین این واقعا اهمیت دارد که استراتژی رسانه و استراتژی محتوا هر دو با هم توسعه پیدا کنند تا از دیده شدن آنها در لحظه ی مهم اطمینان حاصل شود. بخصوص برای محتواهایی که برای مخاطب ویژه ای تهیه شده است.
تمرکز برند یک عنصر تعیین کننده است. در نتیجه مشتریان علاقه ی خود را در محصولات و خدمات یک کارخانه از طریق خصوصیات عمومی آن شناسایی می کنند. در هر صورت آنها به رهبرانی تبدیل می شوند که با مشتریان مکالمه برقرار میکنند و نظرات مثبت آنان را افزایش می دهند و ارزش شرکت را در بازار ارتقا می بخشند. پیشرفتی که با ایجاد یک برند اجرا می شود، مصرف کننده واقعی و بالقوه را مشخص می کند.
در جهت اجرای این استراتژی، میتوان با شناخت روانشاسانه ی مشتریان هدفمان، سلایق خاص و مشخص مصرف کنندگان را پیدا کرد و کمپین های تشویقی را موثر کرد که این سبب تشویق مصرف کننده به خرید می شود.
ترویج محتوا سبب بخش بندی دقیق و موثر مخاطبان می شود و این کمک می کند تا ما بتوانیم به افراد علاقمند در زمان خاص دسترسی پیدا کنیم و محتوای مناسب با نیاز آنها را به ایشان منتقل کنیم.
• روش تحریریه روز به روز اهمیت پیدا می کند.
بندها از اهمیت تولید محتوای با کیفیت آگاه هستند. که این تولید محتوا می تواند به پیدایش دنیایی برای تعامل با مردم منجر شود. ۵۹% از شرکتها انتظار افزایش بودجه اختصاص یافته برای تولید محتوا در طول ۱۲ ماه آینده را دارند.
• کلمه ی video فقط به معنی youtube نیست.
آخرین ماه سال ۲۰۱۴ با یک سبقت تاریخی، برجسته شد. برای اولین بارفیسبوک، ویدئوهای بیشتر از یوتیوب جمع آوری کرد. اهمیت این واقعا تنها به خاطر داده ها نیست. بلکه بخاطر گرایش رو به رشد مردم برای لذت بردن از تماشای محتوای ویدئویی در بسترهای مختلف است. یوتیوب اولین رسانه ی تصویری نیست بلکه در حال حاضر ابزاراهای جدیدی علاوه بر فیسبوک، مانند Vine و Instagram ظاهر شده اند.
این خیلی اهمیت دارد که نسبت به گروه مخاطبان مدنظرتان و محتوای اختصاصیتان شناختی بدست بیاورید. برای مثال، یوتیوب تنها بستری ست که نفوذ بسیار بالایی برای نشر محتوای ویدئویی در بین مردم دارد. اما امروزه روشهای مختلفی برای دسترسی مردم به محتوا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. مثلا فیسبوک نه تنها مکانی برای نشر محتواست بلکه مکانی برای به اشتراک گذاری این موارد نیز هست.
در مورد فیسبوک می توان گفت که اهمیت این کانال بخاطر درصد بالای بازدیدهایش نیست. بلکه بخاطر سطح بالای اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران آن است.
• زمان پاسخ دادن
در دوره ی راه اندازی شرکت شما، برندتان برای حمایت از بسیاری از پاسخ ها، به اندازه ی کافی معروف نیست. اما شما باید در نظر بگیرید که حدودا ۲۵% از کاربران می توانند بقیه ی روز را منتظر دریافت پاسخ شما بمانند. به همین دلیل است که استارتاپها باید مکالمات آنلاین و پاسخ سریع به کاربران را نظارت کنند.
الان زمان پاسخ است. چرا؟
اول بخاطر اینکه مشتریان بالقوه ی شما به دریافت بلافاصله ی اطلاعات مورد نیازشان احتیاج دارند.
دوما اطلاعات زیادی وجود دارد که براحتی قابل دستیابی است و شما باید قبل از رقبای خود، برای رسیدن به آنها اقدام کنید.

منبع: http://www.isfahanplus.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید