خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک
ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک

۱۵ نکته درباره ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک
ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)، روش خوبی برای دسترسی به مشتریان، بدون صرف هزینه زیاد است. اما مسئولیت بزرگی نیز می‌باشد، چرا که افراد آدرس ایمیل

خود را به هر کسی نمی‌دهند. آیا در فکر داشتن خبرنامه برای شرکت خود هستید؟ در این‌جا نکاتی را ذکر می‌کنیم که بهتر است به یاد داشته باشید.

مشترک شدن را آسان کنید.

فرم ثبت‌نام را در صفحه اول وبلاگ، فیس‌بوک و هر جایی که مشتریان و طرفدارانتان فعال هستند منتشر کنید. ممکن است بخواهید اسامی و تاریخ تولدها و اطلاعات دیگری را جمع‌آوری کنید اما زیاده‌روی نکنید. فرم اشتراک طولانی ممکن است افراد را خسته کند.
به مشترکان بگویید چه قصدی دارید.
اگر قصدتان این است که بروزرسانی شرکت، فروش‌های اینترنتی، خبرهای روزانه و یا اطلاعات مهم هفتگی را برای مخاطبان بفرستید، مهم است که آن‌ها را ذکر کنید. تا آن‌جا که می‌توانید در فرم ثبت‌نام، اطلاعات در اختیارشان بگذارید، در این صورت می‌توانند برای ماندن در لیست تصمیم‌گیری کنند.
ایمیل خوش‌آمدگویی بفرستید.
هوشمندانه است که به افراد یادآوری کنید چرا در لیست هستند و به آنان اطمینان دهید که چیزای خوبی برای عرضه دارید. حتی می‌توانید برای مشترکان جدید، پیشنهاد ویژه در نظر بگیرید و از این طریق از حسن انتخاب آنان تشکر کنید.
خبرنامه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که متناسب با برندتان باشد.
ایمیل شما باید با ظاهر برندتان هماهنگ باشد. اگر از قالب استفاده می‌کنید، رنگ و لوگوی شرکت را در هِدِر قرار دهید. اگر ایمیلتان حاوی مطالب شرکت‌تان باشد، خوانندگان از ابتدا با آن احساس نزدیکی می‌کنند.
آن را قابل مرور کنید.
مشترکان شما افراد پر مشغله‌ای هستند که ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند، بنابراین بهتر است فرض کنید توجه ویژه‌ای به شما ندارند. به جای یک متن بلند، متن خود را به چند پاراگراف کوچک تقسیم کنید. سرفصل‌ها و عکس‌هایی را برای راهنمایی مشتریان در ایمیل قرار دهید و بررسی آن را آسان کنید. در بالای خبرنامه، تیرزی اضافه کنید که نشان دهد چه برای فروش دارید. اگر مطلب بلندی را می‌فرستید، لینک ادامه مطلب را قرار دهید؛ که افراد بتوانند در زمان مناسب آن را بخوانند. عنوان باید جامع و گیرا باشد.
مطالبی را که افراد می‌خواهند، برایشان بفرستید.
سرویس‌های خبرنامه، امکاناتی مانند گروه‌ها و دسته‌بندی‌ها را ارائه می‌دهند تا بتوانید مطالبتان را مناسب خوانندگان انتخاب کنید. اگر ایمیل‌های متفاوتی به افراد مختلف می‌فرستید، از افراد بخواهید گزینه پیوستن به گروهی خاص را در فرم ثبت‌نام علامت بزنند. اگر فروشگاه شما، فروشی دارد می‌توانید آن را تنها به گروه خاصی بفرستید. ارسال متون مناسب، خوانندگان را در ارتباط با شما نگه می‌دارد و آنان را مشتاق می‌کند منتظر خبرنامه باشند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.
تقویم انتشار داشته باشید.
داشتن خبرنامه منظم، یک تعهد است. اگر به مدت چند ماه چیزی ارسال نکنید، خوانندگانتان شما را فراموش می‌کنند و ممکن است ایمیل‌های بعدی را پاک کنند. برای برنامه‌ریزی، نوشتن، طراحی و ارسال منظم خبرنامه‌ها وقت صرف کنید.
ویرایش کنید.
زمانی را برای ویرایش و اصلاح در نظر بگیرید. هر بار که ایمیلی ارسال می‌کنید، مستقیم به اینباکس می‌رود و فرصتی برای اصلاح آن وجود ندارد. خبرنامه‌ها حاوی مطالب مفید هستند و اثرات بد خبرنامه‌های نامناسب، متوجه فرستنده است. نحوه نگارش و دستور زبان، برای ایمیل‌ها نیز همانند وبسایت و وبلاگ‌ها ضروری است.
آزمایش کنید.
موبایل‌ها و سرویس‌های ایمیل مختلف، ایمیل‌ها را به شکل متفاوتی نشان می‌دهند. ایمیل‌های آزمایشی را به همکاران ارسال کنید، و یا از برنامه‌ای استفاده کنید که ظاهر ایمیل‌ها را در صفحات بزرگ و کوچک نشان می‌دهد. آزمایش کردن، اشتباهات طراحی را قبل از آنکه دیر شود آشکار می‌کند. برنامه‌های آزمایشی همچنین می‌توانند نشان دهند که ایمیل، درگیر فیلتر می‌شود و یا نه. می‌توانید سرویس‌های ایمیل مختلفی را امتحان کنید. از ارسال عکس‌هایی با حجم زیاد خودداری کنید و گزینه متن ساده را برای هر ایمیل قرار دهید.
موبایل را در نظر داشته باشید.
اگر ایمیلی در موبایل نشان داده نشود، عملکرد خوبی ندارد. ایمیل‌های ارسالی باید با موبایل سازگاری داشته باشند. بر اساس مطالعات، ۶۳ درصد از آمریکاییان و ۴ درصد از اروپاییان ایمیلی را که برای موبایل بهینه نشده باشد می‌بندند و یا پاک می‌کنند. وقتش رسیده که از قالب مناسب استفاده کنید.
قواعد اسپم را بدانید.
شما تنها مجاز به ارسال ایمیل‌های انبوه به افرادی هستید که در لیست‌تان هستند. شما حق این را ندارید که از آدرس ایمیل افراد برای ارسال ایمیل‌های دیگر استفاده کنید مگر آنکه در موقع ثبت نام ذکر کرده باشید. لینک لغو اشتراک را در هر ایمیل قرار دهید، و در قدم اول به مشترکان یادآوری کنید که چطور در لیست شما قرار گرفته‌اند.
سعی کنید تا متن شما قابلیت به اشتراک‌گذاری داشته باشد.
متنی را ارسال کنید که افراد تمایل به اشتراک‌گذاری آن را داشته باشند و انجام آن را برایشان آسان کنید. درست است که مشترکان می‌توانند ایمیل را فوروارد کنند، اما تقاضای زیادی است. لینکی عمومی برای مطلب ایمیل قرار دهید که افراد بتوانند آن را جایی غیر از فضای ایمیل نیز بخوانند. لینک فیس‌بوک و توئیتر را نیز به خبرنامه اضافه کنید، در این صورت خوانندگان می‌توانند مطلب را در هر جایی که عضو هستند به اشتراک بگذارند. زمانیکه دوستانشان شروع به اشتراگ‌گذاری کنند، شما متوجه کارکرد آن می‌شوید.
آمار را زیر نظر داشته باشید.
بسیاری از سرویس‌های خبرنامه‌، گزارشاتی را ارائه می‌دهند که حاوی اطلاعات مفید است. خواندن و درک گزارشات را فرا بگیرید، در این صورت می‌توانید از آمار برای پیشرفت در کار بهره ببرید. به تعداد کلیک و باز کردن ایمیل‌ها توجه کنید، و الگوی کم و زیاد شدن آن را یاد بگیرید. اگر سرویسی تعداد زیادی لغو اشتراک داشته باشد، سرویسی دیگر را امتحان کنید.
دوستانه باشید.
از لحنی عادی در خبرنامه خود استفاده کنید. از آنجایی که بیشتر ایمیل‌ها به طور مستقیم از جانب یک شخص می‌آید، افراد انتظار لحنی معمولی دارند. بنابراین لحنی رسمی و سنگین نامناسب است. اگر در زمان ثبت نام اسامی کوچک افراد را جمع‌آوری کنید، می‌توانید از آن‌ها در ایمیل‌های خوشامدگویی استفاده کنید.
اگر چیزی برای گفتن دارید ایمیل ارسال کنید.
روشن است، ولی بسیاری از شرکت‌ها خبرنامه‌های بی‌محتوا ارسال می‌کنند. ایمیل راهی برای انتشار مطالب است، پس مطلب باید در اولویت باشد. قبل از ارسال خبرنامه، اطمینان حاصل کنید که می‌تواند در پیشبرد اهدافتان مؤثر باشد. در غیر این صورت وقت خود و مشترکان را هدر می‌دهید. از خود بپرسید: هدف از این نوع ارتباط چیست؟ چه برای گفتن داریم؟ موفقیت را چطور ارزیابی می‌کنیم؟
خبرنامه‌های با مفهوم ارسال کنید و بر پیامی که شرکت‌تان برای دیگران دارد تمرکز کنید.

منبع: ponisha.ir/blog/author/admin

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید