خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خرید وسواسی
خرید وسواسی

خرید وسواسی
چکیده TMBA:
رفتار مصرف كننده و رفتار خريد يكي از مباحث اصلي بازاريابي است كه تحت تأثير عوامل گوناگوني ازجمله عوامل فرهنگي، اجتماعي، شخصي و روانشناختي قرار دارد. رفتار مصرف کننده عامل مهمی در تصمیم گیری محسوب شده و دارای

تأثیرات بالقوه ایی است. یکی از موضوعات مورد علاقه ی محققین مطالعه ی شاخه ای از رفتار مصرف کننده است که به خرید وسواسی شهرت یافته است. این نوع از خرید بر انتخاب کالاهای اغلب بی فایده و کالاهای غیرضروری استوار است. خريد وسواسي مسأله اجتماعي عمده محسوب مي شود و جنبه تاريك رفتار مصرف كننده ناميده مي شود.

واژگان کلیدی: رفتار مصرف کننده، خرید وسواسی، کالای غیرضروری

مقدمه
مطالعه ی رفتار مصرف کننده در سیاست های بازاریابی دارای اهمیت و جایگاه خاصی است. صاحبان کالا و خدمات از طریق بازاریابان هزینه های زیادی را برای بدست آوردن رأی و نظرات مشتریان صرف می کنند. از نظر تنوری درک رفتار تصمیم گیری مصرف کننده یک موضوع بسیار مهمی در بازاریابی محسوب می شود. که با تداخل دانش و با استفاده از مدلها و نظریه ها می توان مشتریان را مورد حمایت و جذب قرار داد. رفتار مصرف کننده بطور گسترده ایی پیش بینی خرید و تمایل او به برند و نام تجاری هر کالا چه در زمینه های داخلی و چه در زمینه ی خارجی می تواند مطرح باشد و دارای منافع زیادی برای ارائه دهندگان کالاها و خدمات محسوب می شود...

برای دریافت ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: http://marketingarticles.ir
نویسنده: مهدی طهماسبی راد

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید