خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.33 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 بازاریاب بهتری شوید
بازاریاب بهتری شوید

با این ۶ توصیه‌ی روان‌شناسی بازاریاب بهتری می‌شوید
برای این‌که یک بازاریاب موفق باشید باید بتوانید کارهایی بیش‌تر از یادگرفتن یک متن، توصیف محصول و پیشنهاد متقابل انجام دهید. مخاطب‌تان باید بفهمد محصول چگونه کار می‌کند و چگونه وظایف را آسان‌تر می‌کند. اگر به مخاطب نشان دهید محصول چگونه به او نفع می‌رساند، او ترغیب می‌شود گوش کند و به خرید فکر می‌کند.

پیشنهادهایتان را به چند گزینه محدود کنید
پیشنهاد گزینه‌های بسیار زیاد راه‌های زیادی را برای مصرف‌کننده باز می‌گذارد تا نه بگوید. اگر فقط ۲ یا ۳ بسته‌ی پیشنهادی از گزینه‌ها، محصولات، یا خدمات ارائه کنید، مصرف‌کننده می‌تواند تصمیم بگیرد کدام‌یک برای بودجه و نیازهایش بهترین انتخاب است. اگر گزینه‌های زیادی دارید که مصرف‌کننده از بین آنها انتخاب کند، سعی کنید چند سوال زمینه‌ای بپرسید تا بفهمید کدام محصولات برایش مناسب‌ترین انتخاب است.
فارغ از انبوه محصولات/ خدماتی که باید ارائه کنید، فقط محصولاتی را معرفی کنید که برای مشتری‌تان مفید است. مرتفع کردن نیازها و/ یا علایق مشتری به فروش می‌انجامد. وقتی می‌توانید دقیقا به محصولاتی اشاره کنید که مستقیما به مشتری‌تان نفع می‌رساند، ممکن است درباره‌ی موجودی محصولات دیگر هم بپرسند که شاید به فروش بیش‌تر بینجامد.
از تجربیات مشتری استفاده کنید
برای این‌که بازاریاب موفقی باشید باید بتوانید به نحوی با مشتری ارتباط پیدا کنید.
حتی اگر یک ارتباط سطحی باشد، به عنوان هم‌دردی یا تاکتیک موقعیت‌سنجی، کلماتی که استفاده می‌کنید می‌تواند مشتری را وادار کند که باور کند با او موافق هستید یا یک اوضاع خاص را درک می‌کنید.

بهترین روش برای این کار چیست؟ با نمایش دادن اظهارنظرهای مثبت مشتریان درباره‌ی محصول‌تان در وب‌گاه‌تان، مشتریان‌تان را به بازاریاب تبدیل کنید. وقتی وارد صفحه‌ی تجربیات مصرف‌کننده در وب‌گاه یلپ می‌شوید، مشاهده می‌کنید بخش اعظم تمرکز روی نظر مشتریان است. یک مطالعه‌ی موردی نشان داده‌است نرخ تبدیل کاربر عادی به مشتری برای محصولاتی که بیش از ۱۰ نظر تاییدکننده دارند، در مقایسه با محصولاتی که کم‌تر از ۹ نظر تاییدکننده دارند، ۷۴ درصد بیش‌تر است. این یعنی اگر از نظرات استفاده نکنید، فورا عقب می‌مانید.
بازاریاب‌هایی که می‌توانند با یک داستان شخصی با مشتریان‌شان ارتباط برقرار کنند، موفق‌تر هستند. هنگام بازاریابی برخط مطمئن شوید همه‌ی محصولات با بهترین نظراتی که می‌توانید از مجموعه‌ی مشتریان فعلی بگیرید پشتیبانی می‌شوند. نظرات مثبت خریداران را جذب می‌کند و توصیه‌های دهان به دهان را در میان مشتریان افزایش می‌دهد.
سادگی حرف‌هایتان را حفظ کنید
واژگان‌تان باید با سطح درک مشتری هم‌خوانی داشته‌باشد. اگر در اتاقی پر از مدیران اجرایی تحصیل‌کرده در حوزه‌ی کسب‌وکار هستید، درک آنها از لفاظی‌های پیچیده خیلی بیش‌تر از کسانی است که تحصیلات دبیرستان دارند. اگر توضیح شما درباره‌ی محصول یا علت نیاز مشتری به آن، بالاتر از سطح فهم او باشد، همان ابتدا او را از دست می‌دهید و فروش نخواهیدداشت.
برای گرفتن بهترین نتیجه، برای مخاطبان مختلف ارائه‌های مناسب آماده کنید، حتی اگر لازم باشد چند ارائه‌ی مختلف درست کنید. زمانی را به سوال‌ها اختصاص دهید و این سوال‌ها را نیز با واژگان ساده جواب بدهید. هرچه مخاطب بیش‌تر حرف‌هایتان را بفهمد، بیش‌تر پذیرای محصول‌تان است.
بازخورد را مرور کنید
مرور بازخورد شخصی‌تان برای شما به عنوان یک بازاریاب فوق‌العاده مفید است. برای شما مهم است که بدانید مشتری درباره‌ی رویکردتان چه فکری می‌کند، محصول را چگونه توصیف کرده‌اید، و چگونه آن را به زندگی‌اش ربط داده‌اید. نظرسنجی‌های پس از فروش با سوال‌هایی درباره‌ی احتمال معرفی محصول‌تان به دیگران، احتمال خرید دوم، و دوستی و صمیمت کلی نماینده‌ی شرکت بهترین روش است. این مشتری را قادر می‌سازد انتقادش را از کار شما مطرح کند.
بعد از مرور بازخوردتان، بهترین کار این است که تحلیل کنید. شما باید به نرخ تبدیل کاربر عادی به مشتری توجه ویژه‌ای بکنید. اگر این نرخ حداقل ۷۰ درصد نیست، اصلاحات لازم را انجام دهید و محصول را دوباره بازاریابی کنید.
روی فواید یک محصول یا خدمت تاکید کنید
مصرف‌کننده باید بداند چرا و چگونه یک محصول برایش فایده خواهدداشت. به جای این‌که به او بگویید داشتن محصول‌تان چه مشکلی را از زندگی‌اش رفع می‌کند، به او بگویید محصول‌تان چگونه اوضاع را بهتر می‌کند. مثلا، اگر یک شارژر خورشیدی قابل حمل می‌فروشید، به مشتری توضیح دهید که استفاده نکردن از باتری ماشین یا برق خانه تا چه حد سودمندتر و دسترس‌پذیرتر است.
برای خرید اول پیشنهاد تخفیف بدهید
وقتی به مشتری پیشنهاد تخفیف یا کد تخفیف تبلیغاتی می‌دهید، بیش‌تر احتمال دارد خرید کند. خرید یک محصولات ناآشنا با پرداخت قیمت کامل ریسکی نیست که هر مشتری‌ای به آن تن دهد. با پیشنهاد تخفیف به همراه هدیه‌ی ویژه، قیمت‌گذاری اولیه، یا تخفیف‌های خرید اول نرخ تبدیل کاربر به مشتری‌تان بالاتر خواهدرفت.
اندیشه‌های پایانی
راه یافتن به عرصه‌ی بازاریاب های موفق مستلزم زمان، صبوری، و تعهد است. هم‌چنین به این معنی است که باید زمان زیادی را صرف شنیدن واژه‌ی “نه” بکنید، تا زمانی که رویکردی را برای خودتان توسعه دهید که با مجموعه‌ی مشتریان‌تان سازگار است. به کار گرفتن تاکتیک‌های بازاریابی روان‌شناختی مفید است، چون برداشت مشتری از شما و محصولی که می‌فروشید، حرف‌هایی است که می‌شنود یا چیزهایی که می‌بیند. برداشت اولیه‌ی آنها از آن‌چه گفته، خوانده، و شنیده‌می‌شود نشأت می‌گیرد.

منبع: http://bazdeh.org

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید