خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب به کارگیری 100 نفر در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای میراث فرهنگی این استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در بخش های صنایع دستی و گردشگری بسترهای لازم فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این خبر، اظهار داشت: با توجه به افزایش مطالبات دانش آموختگان برای اشتغال و آشنا نبودن این افراد با بازار کار و مشاغل مرتبط، دولت طرح کارورزی را برای آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کسب و کار برای مقابله با بیکاری در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: دولت بستر و امکانات لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، مردم و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنند.
باقری بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری بهره مند از این تسهیلات باید در جهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی فعالیت داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : یکی از مزایای برجسته این طرح برای کارفرمایان این است که در صورت استخدام نیروی کار جدید بعد از اتمام دوره کارورزی از 2 سال معافیت پرداخت حق بیمه نیروی جدید معاف می شوند.
وی عنوان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای دانش‌آموختگان صنایع دستی است که بتوانند به صورت کارگاهی اشتغال ایجاد کنند.
باقری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، ایجاد انگیزه کارآفرینی است.
وی ادامه داد: در این راستا، در همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد از جمله روستا‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی ایجاد می شود.
بر اساس اعلام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد سهم طرح کارورزی در استان 2 هزار و 225 نفر تعیین شده است.
بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه استان تاکنون سه برابر ظرفیت سهمیه اشتغال این طرح معادل 6 هزار و 400 دانش اموخته دانشگاهی در استان و از طریق دستگاه های مختلف اجرایی نام نویسی کرده اند.
مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان کهگیلویه با 11 پله صعود در زمینه بیکاری در میان استان‌ها به رتبه 20 رسید و به این ترتیب نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد به 12.95 درصد رسید.
براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان 15 هزار و 654 نفر است.
تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل در این استان 37 هزار و 331 نفر و تعداد جوانان بیکار سنین 15 تا 24 سال نیز 6 هزار و 306 نفر است.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 713 هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 1000 Character restriction
Your text should be less than 1000 characters
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.
  • No comments found

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید