خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

غلامعلی اسلامی زاده، کارآفرین برتر سال 96 موفق شده است با بومی سازی ماشین آلات و تکنولوژی هلند در داخل کشور در قسمت پرورش قارچ خوراکی بیش از ۲۳۰ نفر و در بخش زراعت و باغات حدود ۴۵ نفر و در واحد پرورش ماهی حدود ۷۰ نفر به طور مستقیم شغل پایدار ایجاد کند.


درشرایطی که بیکاری جوانان تشدید شده است و معمولاً به دنبال کار پشت میز نشینی هستند، افرادی به سمت تولید رفته اند. اما همین تولید هم دچار مشکل است. نوسانات نرخ ارز، عدم ثبات اقتصادی،مشکلات کالای قاچاق، نبود مواد اولیه ، مشکلات موجود در مسیر صادرات و... از جمله مسائلی است که تولید را برای افراد با دشواری همراه کرده است. با وجود اینکه طبق آمار سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال در حال کاهش بوده و این موضوع بر بهره‌وری نیروی کار موجود اثرگذار است به شکلی که بیکاری گسترده در دهه اخیر، توان بخش کشاورزی را در ایجاد اشتغال با تردید مواجه کرده است. در سال‌های اخیر تعداد فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بیش از نیاز بازار اعلام شده است. کارشناسان دلیل بیکاری این دسته فارغ‌التحصیلان را عدم آشنایی با فعالیت‌های کشاورزی، نبود زیرساخت‌ها و مکانیسم‌های لازم و نداشتن مهارت برای ورود به بازار کار عنوان می‌کنند.

بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی، افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال سهم بسزایی دارد و بر همین اساس در برنامه ششم توسعه، رشد 8 درصدی بخش کشاورزی پیش بینی شده است.با توجه به اینکه  سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال کاهش یافته است. برخی از شرکت ها مانند شرکت کشاورزی جلگه  جز کارآفرینان موفق سال 96 شده اند.

غلامعلی اسلامی زاده در بهار سال 33 در خانواده کشاورز در شهرستان دزفول به دنیا آمد. از دوران کودکی با کار و تولید و اشتغال آشنا شده بطوریکه هر روز پس از بازگشت از مدرسـه حتـی در دوران تحصیلات ابتدایی به مزرعه می رفت و به کار کشاورز می پرداخت. علاقه زیادش به کتاب و مطالعـه باعث شد که اطلاعات ارزشمند در زمینه  کار و تولید کسب نموده و تجربه کسب کند.

 وی در این ارتباط می گوید: رشـد و نمـو درکنار رشد و سرسبزی مزرعه برایم ایده آل بود. همگام با من سایر فرزندان خانواده ام نیز رشد کردند وهم زمان به کار و تحصیل ادامه دادند. در سال 56 بعـد از انجـام خـدمت سـربازی بـا هـدف آشـنایی بـاتکنولوژی و ماشین آلات مدرن کشاورزی در شرکت کشت و صنعت بین المللی ایران مشغول به کـار شـدم. در این شرکت موفق شدم بعد از گذشت مدت کوتاهی توانمندی خود را در عرصه کار به اثبات برسـانم و پس از آن  مسئولیت مدیریت اجرایی بیشتر را به عهده بگیرم.

 


 اسلامی زاده افزود: با شـروع جنـگ عـراق علیه ایران و انحـلال شـرکت بین المللی کشت و صنعت ایران و آغاز دفاع مقدس مانند همه مردم خوزستان، همزمان با فعالیت در تولید و کار کشاورزی و پشتیبانی از دفاع مقدس به فعالیت خود ادامه دادم. در زمستان سال 60 پدرم به رحمـت خدا رفت و مسئولیت و مدیریت خانواده ام که شامل مادرم و پنج بـرادر و سـه خـواهرم بـود را عهـده دار شدم.

 این کارآفرین برتر گفت: به توصیه پدرم به انسجام و تقویت روحی برادران و تشویق به تحصیل و کار اهتمام ورزیدم و با کمـک و همکاری برادران دیگر که بعضاً دانشجو شده بودند به امور کشاورزی و باغداری ادامـه داد م. بـابزرگ شدن اعضا خانواده هم از نظر جسمی و هم از نظر دانش فنی، احساس نیاز به میدان بزرگتر و بارزتر برای فعالیت و کسب و کار برایم ایجاد شد و نیاز به توسعه را احساس کـردم .

 وی گفت:طراحی باغات جدید مرکبـات بـا انتخـاب واریته ها مرغوب و سازگار با شرایط اقلیمی دزفول یکی از روش هـا  انتخـابی بـود . ایـده اجـرا طـرح وراه اندازی پرورش قارچ خوراکی توسط یکی از برادرانم که در آن زمان دانشجو بودند و در بازدید دانشـجویی بـا این کار آشنا شده بود مطرح شد، با ورود به شرایط جدید و احساس نیـاز بـه ثبـت شـرکت اقـدامات لازم انجام و در خرداد ماه سال 72 شرکت کشاورز جلگه دز با سهام مساوی و بـا مشـارکت شـش بـرادر بـه ثبت رسید و با توکل به خدا کار خود را آغاز نمودیم.

اسلامی زاده افزود: سازماندهی لازم و تقسیم کـار صـورت گرفـت و اولـین مزرعه پرورش قارچ خوراکی این شرکت با ظرفیت دویست تن تولید در سال به مرحله اجرا درآمد. مشـکلات پیش رو زیاد بود. اما در مواجه با مشکل هیچگاه عقب گرد نکـردم و بـا توکـل بـه خداونـد و بـا اراده  قـوی  مشکلات را یکی پس از دیگر از سر راه برداشتم. از جمله اینکه کارشناسان مربوطه معتقد بودنـد در هـوا گرم و خشک شهرستان دزفول تولید قارچ خوراکی غیرممکن است.

 وی بیان کرد: اما با تـلاش و پشـتکار همـه سـهامداران شرکت کشاورز جلگه دز خواستن به توانستن تبدیل شد و به لطف خداونـد محصـول قـارچ خـوراکی این  شرکت با نام تجاری قارچ دزفول با کیفیتی عالی وارد بازار شد. بعد از آن عضـو انجمـن پـرورش دهنـدگان قارچ خوراکی کشور شدیم و از این طریق با همکاران دیگر آشنا گشـته و همـراه بـا چنـد شـرکت پیشـرو بـاتولیدکنندگان و دست اندرکاران تولید قارچ خوراکی و مراکز آموزشی در هلند آشنا شدیم.


انتقال تکنولوژی به ایران از کشور هلند
با سـفر و شـرکت دادن مدیران تولید در دوره های آموزشی در کشور هلند با تکنولـوژی جدید تولید آشـنا شدیم. اقـدامات اجرایی مزرعه دوم توسعه تولید قارچ خوراکی شرکت کشاورزی جلگه دز با ظرفیت 800 تن تولیـد در سـال83 انجام و در سال 84 به بهره برداری رسید. سپس اقدام به توسـعه آزما یشـگاه تولید اسـپاون (بـذر ) قارچ خوراکی و سایت تولید کمپوست و اصلاحات مورد نیاز سالن ها پرورش نمودیم که با این روند ظرفیت تولید قارچ خوراکی به 1200 تن در سال ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: در بازدیدها کار کـه از واحـدها مـدرن تولیـد قارچ خوراکی در هلند و سایر کشورها اروپایی داشتیم، تصمیم گرفتیم که مزرعه سوم تولید قارچ خـوراکی خود را با استفاده از ماشین آلات و امکانات روز هلند احداث نماییم. با این هدف با شـرکت دالسـم هلنـد کـه یکی از شرکت ها پیشرو مجری پروژه های پرورش قارچ خوراکی در دنیا  اسـت وارد مـذاکره شـدیم و خـط تولید مکانیزه و مانیتور شده تولید قارچ خوراکی به ظرفیت1600 تن را با هـدف بـومی سـازی تکنولـوژی  و ماشین آلات، خریدار، وارد و نصب و راه اندازی نمودیم و در مدت زمان کمتر از یکسال توانسـتیم بـه کمـک تیم تأسیسات شرکت و با استفاده از امکانات داخلی تمامی ماشین آلات و تکنولوژی خریدار شده از هلند را بومی سازی کرده و مزارع یک و دو را که نیمه صنعتی بودند نوسازی و به روزرسانی نماییم.

اسلامی زاده بیان کرد: لازم به توضیح است به  همت همگی، همه سهامداران شرکت تحصیل کرده رشـته کشـاورزی بـاگرایش ها مختلف با حداقل مدرک کارشناسی تا دکتر بوده و نسل دوم یعنی فرزندان آنان نیز به همـین شکل در رشته کشاورز و برحسب نیـاز و علاقـه در گـرایش هـا  مختلـف تحصـیل کـرده انـد و هـر کـدام مسئولیت و مدیریت قسمتی از کار را عهده دار می باشند.

 وی افزود: با علم و آگاهی به اینکه هر واحد تولید هـر وقـت از توسعه غافل بماند از همان زمان سقوطش شروع خواهد شد، مطالعات اجرایی پروژه تولید بسـتر بـذرکار شده و رشدیافته قارچ خوراکی (کمپوست فاز 3) را شروع نموده و کلیه تجهیزات و ماشـین آلات و تکنولـوژی  لازم را از شرکت ها دالسم و هوینگ هلند خریدار، وارد، نصب و راه انـداز  نمـودیم.

ظرفیت تولید در این واحد، تولید پنجاه هزار تن کمپوست فاز 3می باشد. لازم به توضیح است که با استفاده از کمپوست فاز3 هر دوره تولید قارچ خوراکی در سالن ها پرورش پانزده روز کوتاه تر شده و این امکان فراهم می گردد که ضـمن بهره وری بیشتر از مواد اولیه تعداد دوره ها کشت از شش دوره در سال به نه دوره در سال رسیده و ظرفیت تولید در همان سالن ها با همان امکانات نزدیک به 40 درصد اضافه می گردد.

 این کارآفرین گفت: با بهره برداری از این پـروژه کـه در فروردین ماه سال 96توسط معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.  ظرفیت تولید قارچ خوراکی این شرکت به 4600 تن در سال و تولید کمپوست فاز 3به 50000 تـن در سال و تولید اسپاون (بذر) به 1200 تن در سـال رسـیده اسـت .

دیگـر  فعالیت هـا  این شـرکت تولید محصولات کشاورز شامل انواع مرکبات و مشارکت در یک شرکت بزرگ تولید ماهیان گرمـابی می باشـد . لازم به ذکر است یکی از اهداف مهم مدیران شرکت تولید محصول سالم بدون اسـتفاده از سـموم شـیمیایی می باشد که به لطف خدا این امر محقق شده است. میزان اشـتغال  ایجـاد شـده در واحـد پـرورش قـارچ خوراکی این شرکت بیش از 230 نفر و در بخش زارعت و باغات حـدود 45 نفـر و در واحـد پـرورش مـاهی حدود 70نفر به طور مستقیم شغل پایدار ایجاد شده است.

کلیه فعالیت ها و تولیدات شرکت با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی  روز دنیا و پیشرفته ترین امکانات تولید می شود و شرکت دارا کلیه استانداردها بین المللـی کیفیت و محصـولات  دارا نشـان اسـتاندارد ملـی است. با پیاده سازی و پایش مداوم سیستم ها مدیریت کیفیت، شـرکت موفـق بـه اخـذ گواهینامه هـا، ISO22000 ، HSE-MS ،OHSAS18000 ، ISO14000 ، ISO9001 وHACCP و همچنـــین نشــان استاندارد ملی بـرای  محصـولات قـارچ خـوراکی و بسـتر پـرورش قـارچ خـوراکی (کمپوسـت ) شـده اسـت.


انتخاب واحد برتر  درچند دوره
 وی گفت: زیرمجموعه ها مدیریتی شرکت شامل: معاونت تحقیق و توسعه (R&D) و آموزش، معاونت تولیـد، معاونـت بازرگانی، معاونت تاسیسات و ماشین آلات، معاونت امور مالی و ادار و معاونت کنترل کیفیت کـه بـه طـورمستقل هر کدام جهت انجام امور به درستی انجام وظیفه می کنند. جای شکر است که تمامی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خریدار شده از خارج از کشور برا یک بار خریدار و در این شرکت به صورت هوشمند بومی ساز شده و وارد چرخه تولید شده است.  

انتخاب این شرکت به عنوان واحد تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی سال 95 از سـوی وزارت جهـادکشاورزی و همچنین واحد نمونه استاندارد استان خوزستان در سال ها95 و 96 نشان از این باور دارد کـه همواره "تولید با کیفیت و برتر و کمیت بیشتر" را سرلوحه کارها خود قرار داده و همواره بـرا  رسـیدن بـه این هدف در تلاش است. از افتخارات دیگر شرکت می تـوان بـه عنـوان مشـتری برتـر ملـی از سـوی بانـک کشاورزی در سال 88 و90 ، چندین دوره کمیته حفاظت فنی برتر، واحد برگزیده آموزش  مهارتی وزارت جهاد کشاورزی، واحد پیشگام بهره ور کشاورزی و منابع طبیعی و ... اشاره کرد.

این کارآفرین در توصیه به جوانان گفت: به جوانان توصیه می شود هرگز تصور نکنند که ابـزار اصـلی ورود بـه کـار و تولیـد و کـارآفرینی وجـود سرمایه است. اولین نیاز جهت ورود به این عرصه توکل به خداوند و اراده قوی و قبـول زحمـت و پایدار و استقامت در مقابل مشکلات است. قطعا با توکل به خدا شعار "خواستن توانستن است" محقق می شود و  بیاد داشته باشیم که:"دگران کاشتند و ما خوردیم و باید ما بکاریم و دگران بخورند" این شعار در هر صنفی مصداق دارد.

 

 


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید