خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سیدسلمان بارانی بهبهانی، از کارآفرینان موفق زنجانی در بخش صنعت نساجی است که در حال اجرای طرح توسعه ریسندگی و بافندگی و رنگرزی و تکمیل تولید پوشاک می باشد که به گفته خودش در صورت اجرای این طرح علاوه بر اشتغال بیش از  700 نفر پرسنل ، فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر دیگر از جوانان این استان فراهم می شود.


صنعت نساجی به دلیل اشتغالزایی بالا و نقش صنعتی_ اقتصادی فوق العاده خود مورد توجه بسیاری از کشورهاست مزایای متنوع صنعت نساجی را می‌توان در قدرت اشتغالزایی بالای ارزآوری، تولید ثروت، نیاز به سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع و ارزش افزوده بالا دانست.

استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنایع نساجی درکشورمطرح است و در زمینه تکنولوژی مورد استفاده، پس از استان اصفهان رتبه دوم را در کشور داراست. تقریباً قدمت صنعت نساجی دراستان به 30 سال می‌رسد با این وجود توانسته جایگاه ویژه‌ای درکشور داشته باشد و جزو چهار استان برتر دراین حوزه قرار گیرد.

 


نیک ریس زنجان به عنوان یکی از معروف ترین شرکت های نساجی با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی، پیشروی صنعت نساجی است. این شرکت در سال 2000 میلادی تاسیس و در شهر زنجان، 350 کیلو متری تهران بنا شد. واحد های فوق پیشرفته آن ماهانه 600 تن نخ خام، 100 تن نخ رنگ شده و 400 تن پارچه بافته و تکمیل شده تولید می کنند.

مدیرعامل این شرکت در معرفی خود گفت: سیدسلمان بارانی بهبهانی، فرزند سید حسین متولد 1346 هستم. پس از گذراندن دوران تحصیلات متوسطه و دوران مقدس سربازی از آنجایی که عشق و علاقه‌ای به کار تولید و ایجاد اشتغال در وجود خود داشتم با تشویق و همکاری برادران خود و همزمان با ادامه تحصیلات دانشگاهی در زمینه نساجی، موفق شدم با پشت سر گذاشتن زحمات فراوانی در سال 1369 یک واحد ریسندگی به نام پرنخ با بهترین و مدرن‌ترین ماشین‌آلات آلمانی در استان مرکزی احداث و حدود 300 نفر پرسنل به کارگیری نمایم و با این عمل کمک شایانی به ایجاد اشتغال برای جوانان این استان نمودم. این واحد تولیدی با ظرفیت کامل در سه شیفت کاری فعالیت داشت و تا سال 1384 در اختیار وی بود و در کنار این مجموعه، در سال 1374 همزمان با فعالیت شرکت پرنخ موفق شدم.

اولین خط تولید نوار تفلن با نام تجاری آسیا را در ایران در استان مرکزی احداث و راه‌اندازی نمایم و با این کار از خروج ارز برای خرید این محصول جلوگیری کنم و همچنین در سال 1376 نیز موفق به احداث اولین خط تولید توپ پینگ پنگ در ایران (استان مرکزی) با همان برند آسیا شدم که بدین ترتیب نیز حدود 150 نفر در این واحدها مشغول به کار شدند. در سال 1374 نیز اقدام به خرید شرکت نیک‌رنگ (رنگرزی و تکمیل پارچه) در شهرستان زنجان نمودم و از آنجایی که شروع کار در واحد نیک‌رنگ بنده را مصمم به توسعه و تکمیل زنجیره تولید نمود، اقدام به تاسیس مجتمع تولیدی نمودم و بر این اساس سعی کردم که وقت و سرمایه خود را متمرکز نمایم.

 


بنابراین پس از واگذاری واحد فوق اقدام به خرید زمین‌های اطراف واحد نیک‌رنگ نمودم و در سال 1376 استارت ساخت واحد ریسندگی این مجتمع تولیدی (که با تغییر نام نیک‌رنگ به نیک‌ریس بود) زده شد و در نتیجه سالنی به مساحت 14 هزار متر احداث و با خرید و نصب بهترین ماشین‌آلات روز دنیا و کارشناسان مجرب (داخلی و خارجی) این واحد را در سال 1379 به بهره‌برداری رساندم و از آنجایی که تصمیم برای کامل نمودن زنجیره تولید داشتم در سال 1382 واحد بافندگی را نیز با خرید و نصب ماشین‌آلات آلمانی افتتاح کردم و در ادامه تکمیل نمودن پروسه تولید در سال 1384 نیز واحد رنگرزی پارچه افتتاح گردید در سال‌های اخیر نیز خط رنگرزی نخ و الیاف نیز به خطوط تولید این مجتمع تولیدی اضافه گردید و در سال 1396 نیز موفق به راه‌اندازی واحد دوزندگی و تولید پوشاک نیز شدم تا بدین ترتیب خطوط تولید از صفر تا صد در زمینی به مساحت 11 هکتار و زیر بنای 35000 متر در اختیارمان باشد.

در همین راستا  در این مجتمع 700 نفر پرسنل در خطوط تولید و حدود 70 نفر نیز در دفتر مرکزی مشغول بکار می‌باشند و تولیدات شرکت از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و در حال حاضر مشغول اجرای طرح توسعه ریسندگی و بافندگی و رنگرزی و تکمیل هستم که امیدواریم بتوانیم طرح توسعه را اجرا نموده و با اجرای این طرح ، فرصت اشتغال برای 350 نفر دیگر از جوانان استان فراهم خواهد شد.

 وی درباره نورآوری های شرکت گفت: با دستگاه های رنگرزی موجود در اکثر کارخانه های نساجی، نمی توان یک بوبین نخ را به صورت چند رنگ، رنگرزی نمود ولی این شرکت با تحقیقات و پیگیری های انجام داده، این توانایی را در رنگرزی نخ چند رنگ بدست آورده است.

بهبهانی اظهار داشت: شرکت نیک ریس با تولید نخ هایی با رنگرزی و طرح منحصر به فرد و بافت آن نوع نخ ها، توانسته است پارچه هایی با طرح های منحصر به فرد تولید کرده و توان رقابت با شرکت های خارجی را داشته باشد.

 


 این کارآفرین گفت: با ورود ماشین های بافندگی جدید، شرکت توانسته به نوآوری در تولید پارچه برسد و 3 محصول ذیل را به انوع تولیدات خود اضافه کند: پارچه رینگر درث 3 نخ شش رنگ، پارچه درو ژاکارد ترنسفر و سوراخ دار،پارچه یکرو ژاکارد عمودی بافت، سرعت خشک کردن الیاف از یک روز به 3 ساعت کاهش پیدا کرده است و نوآوری در رنگرزی چند رنگ بوبین های نخ خام از جمله دستاوردهای شرکت است.

 وی بیان کرد: شرکت نیک ریس در نمایشگاه های بین المللی صنعت نساجی و پوشاک همواره حضوری فعال داشته و آخرین محصولات تولیدی خود را ارائه نموده است. میزان رشد صادرات محصولات شرکت نیک ریس نسبت به سال های گذشته بین 75 الی 80 درصد افزایش پیدا کرده است. این صادرات در محدوده جغرافیایی حوزه خاورمیانه و به کشور های ترکیه، دبی و عراق می باشد.

 بهبهانی افزود: تمامی سالن های تولیدی کارخانه دارای واحد های کنترل کیفیت آموزش دیده به همراه کارشناسان با تجربه با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد تا محصولات تولیدی را با بالاترین کیفیت کنترل تا محصولی با کیفیت بالا به مشتریان تحویل گردد.

بهره گیری از دستگاه اطلس وسیله ای برای شبیه سازی تمامی شرایط آب و هوایی و انجام تست کیفیت پارچه ها در این شرایط،بررسی کیفیت پارچه های تولیدی با استفاده از  دستگاه تست سایش پارچه، کنترل کیفیت الیاف از نظر طول، استحکام، شفافیت، نپ، زردی و ...،کنترل کیفیت استحکام نخ، مقدار نپ، مقدار سی وی و انجام آزمایش های مختلف رنگرزی بر روی نمونه پارچه هایی با جنس های متفاوت با استفاده از دستگاه های رنگرزی آزمایشگاهی برای رسیدن به بالاترین کیفیت رنگرزی،رسیدن به دقیق ترین شید رنگ پارچه های مورد آزمایش با استفاده از دستگاه دیتاکالر، انجام آزمایش های مختلف بر روی نخ و الیاف شامل: افزایش استحکام نخ، کاهش اصطکاک نخ، بالا بردن کیفیت نخ، میزان شفافیت الیاف، تعیین نمره الیاف و ... و دریافت پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت  از دستاوردهای شرکت است.

 


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید