خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.33 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اینجا روایت جوان کارآفرین هفشجانی است که با تحصیلات بالا کارش را از کارگری شروع کرد تا به کارآفرینی رسید و با توجه به سختی‌های کار نا امید نشد.

 

توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را هدف ابلاغ سیاست‌‌های کلی اصل 44 در سال‌های اخیر دانستند و بر آن تاکید دارند.

اما این روزها که امیدی به شغل‌های دولتی نیست بسیاری از جوانان به فکر راه انداختن کار و کاسبی برای خودشان هستند اما برخی گمان می‌کنند که برای کارآفرینی باید سرمایه زیاد داشت یا پشتوانه خانوادگی اما کسانی مانند هیبت‌الله امیرخانی این معادله را بر هم می‌زنند.

اکنون جوان با انگیزه‌ای با همکاری بسیج سازندگی، کمر همت به عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسته‌‌اند و کارآفرین هفشجانی با استفاده از سرمایه و مساحتی اندک تلاش در جهت اشتغالی شایسته و درآمدزا را آغاز کرده و اکنون توانسته است چند تن دیگر از اهالی را نیز شاغل کند. جوانی که از یک سال گذشته کارش را با خرید50 قطعه شترمرغ آغاز کرد و اکنون مزرعه‌ای تقریبا بزرگ را مدیریت می‌کند.

پرورش و تولید شترمرغیکی از عرصه‌های بسیار سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است به گونه‌ای که علاوه بر فرآورده‌های گوشتی، پوست، روغن و پر آن نیز ارزش اقتصادی دارد.


اقدامی که تلفات داشت اما ناامیدی نه
هیبت‌الله امیرخانی جوان تقریبا 30 ساله‌ای که در رشته مهندسی ماشین‌آلات کشاورزی تحصیل کرده است اما به دلیل وضعیت بد کار چند سالی کار ساختمانی انجام داده است اما وضعیت کارگران ساختمانی هم طی چند سال گذشته راکد شد و به گفته خودش مجبور شد تا به کارآفرینی روی آورد.

جوان کارآفرین گزارش ما به فکر پرورش شترمرغ می‌افتد چرا که اوایل فکر می‌کرد کار ساده‌ای است اما وقتی وارد میدان می‌شود می‌بیند کار بسیار سختی است و اعتقاد دارد در بین پرورش حیوانات مانند پرواربندی و مولد، پرورش شترمرغ از همه سخت‌تر است.

کارش را با 50 میلیون تومان سرمایه‌ و 50 قطعه شتر مرغ آغاز می‌کند اما به دلیل اینکه تجربه کافی ندارد ضرر زیادی را متحمل می‌شود و از 50 قطعه شترمرغ یک ماهه، 30 قطعه تلف می‌شود اما از این کار دست نکشید و به سراغ دریافت تسهیلات رفت تا کارش را گسترش دهد.

بسیج سازندگی اینجا به کمک جوان کارآفرین ما می‌آید و 15 میلیون تومان تسهیلات به او می‌دهد و این جوان دوباره کارش را با 26 قطعه شترمرغ 20 روزه شروع می‌کند.

هیبت‌الله امیرخانی، جوان کارآفرین ما 20 قطعه شترمرغی که از دوره قبل داشته است را می‌فروشد و در دوره جدید جوجه‌های یک روزه را پرورش می‌دهد و روز به روز کارش را توسعه می‌دهد و به عقیده خودش هنوز راه زیادی مانده است تا پیشرفت کند.

هیبت‌الله امیرخانی می‌گوید: پزشکی که برای شترمرغ باید باشد ما در استان نداریم و مجبور هستیم از اصفهان پزشک بیاوریم برای درمان این شترمرغ‌ها اما 500 هزار تومان هزینه می‌گیرد به همین دلیل بسیاری از کارها مانند تزریق دارو، درمان و کارهای پیشگیری از بیماری را خودم انجام می‌دهم و در این زمینه خداراشکر تا حدودی راه افتاده‌ام.

وی گفت: شهرکرد بازار خوبی ندارد و اگر بخواهیم فروش داشته باشیم باید به استان‌های همجوار مراجعه کنیم و به خاطر بُعد مسافت گوشت را از ما ارزان می‌خرند که این یکی از مشکلات ما است.

 


جوان کارآفرین ادامه داد: برخی از مشکلات هم هست که نه فقط در شهرکرد بلکه در کشور اطلاعات کاملی از پرورش شترمرغ ندارند و بیشتر اطلاعاتشان در مورد مرغ است و چیزهایی که در مورد مرغ است را روی شترمرغ پیاده می‌کنند در صورتی که این روش برای شترمرغ جواب نمی‌دهد و بیماری که مرغ دارد ممکن است شترمرغ هم مبتلا شود.

امیرخانی می‌گوید: من خودم بعد از یک سال توانستم یک جیره (برنامه غذایی) بنویسم که متناسب با شترمرغ باشد هر چند کمتر کسی حاضر می‌شود این کار را انجام دهد و باید ریسک کرد و تلفات بالایی دارد اما من چون تلفات بالایی داشتم و ضرر کردم دل را به دریا زدم و این جیره را پیاده کردم و خداراشکر در حال حاضر با نصف قیمتی که بقیه دارند جیره می‌نویسند من خودم نوشتم و یکسری مواد را ارزان‌تر از کارخانه خریداری کردم و یک جیره کامل و طبیعی است.

وی افزود: شترمرغ‌هایی که در استان‌های همجوار پرورش داده می‌شوند کیفیت گوشت خوبی ندارند چون از مکمل و سویای زیاد استفاده می‌کنند اما جیره‌ای که ما داریم روی کیفیت گوشت هم تاثیر داشته و بحمدالله گوشت خوبی تولید می‌شود.

امیرخانی گفت: با اینکه گوشت خوبی تولید می‌کنیم اما بازار خوبی نداریم باید گوشتت را به صورت عمده به استان اصفهان با قیمت پایین بفروشیم و یا در شهرکرد به صورت خورده فروشی انجام دهیم.


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید