خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مهدی یوسفی، کارآفرین موفق بخش سوریان شهرستان بوانات با همت، پشتکار و اعتماد به نفس موفق شده اقتصاد مقاومتی را محقق و برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کند.


یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی داخلی و تولید است. مقام معظم رهبری فرمودند «حلّ‌ مشکلات مجموعه‌ اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی».

این روزها که امیدی به شغل‌های دولتی نیست بسیاری از جوانان به فکر راه انداختن کار و کاسبی برای خودشان هستند اما برخی گمان می‌کنند که برای کارآفرینی باید سرمایه زیاد داشت اما کسانی مانند مهدی یوسفی این معادله را بر هم زدند.

این کارآفرین 39 ساله بواناتی مدت 3 سال است، کار و کاسبی خودش را در زمینه تولید حلوا شکری آغاز کرده است. وی در گفت‌وگو با تسنیم ‌‌می‌گوید: 10 سال قبل توی یک شرکت بودم ولی با تعطیلی شرکت تصمیم گرفتم خودم کاسبی راه‌اندازی کنم به همین دلیل با شراکت یکی از دوستانم و با دست خالی اقدام به راه‌اندازی این کارگاه کردم.

وی برای 10 نفر اشتغالزایی کرده که عمده آنان زنان سرپرست خانوار هستند و از اینکه توانسته باری از دوش این افراد بردارد، اظهار خوشحالی و رضایت می‌کند. یوسفی از تولید روزانه یک تن حلوا شکری سخن می‌گوید و بازار هدف آن را از تبریز تا عسلویه تعریف می‌کند.

این کارآفرین بواناتی از تمایلش برای ورود به عرصه صادرات سخن می‌گوید که عدم ثبات در قیمت بازار سبب شده نتواند با اطمینان در این زمینه وارد شود. وی می‌گوید: بازار عمان برای خرید محصول ابراز تمایل کرده اما عدم ثبات قیمت‌ها اجازه نمی‌دهد در این زمینه ورود کنم.

افقی که یوسفی برای کار خود در نظر گرفته تولید دیگر محصولات مرتبط با حلوا شکری چون روغن کنجد، کرم ارده، کرم کاکائو  و غیره است. این کارآفرین موفق رمز موفقیت خود را پشتکار، تلاش و اعتماد به نفس می‌داند و معتقد است اگر مسئولان استانی در هر سازمانی از محصولات تولیدی داخل استان خریداری کنند، بی‌شک رونق تولید بیشتر می‌شود.

یوسفی برای این کار از وام و تسهیلات جز تسهیلات 35 میلیون تومانی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استفاده نکرده است. اصغر رضوی‌دوست، مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوانات عرصه‌های فعال اقتصاد مقاومتی این شهرستان را دامداری و کشاورزی معرفی می‌کند.

به گفته وی سال گذشته در مجموع 497 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان داده شده و امسال نیز تاکنون 40 میلیون تومان محقق شده و بناست که 15 میلیون تومان دیگر اضافه شود. تسهیلات اقتصاد مقاومتی بنا به درخواست متقاضیان و اعتبارات بسیج سازندگی هر شهرستان ارائه می‌شود.

بسیج سازندگی هر سال هر شهرستان را به عنوان قطب یکی از محصولات معرفی می‌کند که شهرستان بوانات سال گذشته قطب فرآوری شیره انگور بوده است و امسال به گفته رضوی دوست تولید کشمش به مرکز اعلام شده اما هنوز تایید رسمی برای این مطلب نیامده است.

نمونه‌های موفق اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که بیش از هر چیز همت و تلاش است که می‌تواند از یک جوان یک کارآفرین موفق بسازد هرچند در این میان نقش حمایت و سرمایه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت اما آنچه پایه و اساس است، تلاش و همت است.


گزارش از حلیمه زارع
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید