خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دو کارآفرین محلاتی از ضایعات و زباله های سنگ که توسط معدن داران دور ریخته می شود ارزش افزوده ای 100 برابری ایجاد می کنند.


برادران شکوهی با فرآوری بخش کوچکی از انبوه ضایعات سنگ که در محلات وجود دارد و هر روز به آن افزوده می شود علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و ارزآوری؛ الگویی در زمینه استفاده بهینه از سنگ این ثروت خدادادی در این شهرستان بر جای گذاشتند.

رضایی از اعضای اتحادیه سنگ محلات با بیان اینکه برداشت سالانه سنگ محلات از سوی معدن داران دو میلیون تن است که نیمی از آن پرت و جزو ضایعات می شود گفت: ضایعات سنگ به نوعی سرمایه هایی برای نسل های بعدی و جوانانی است که با همت خود می توانند با فرآوری آن ارزش افزوده بالا ایجاد کنند.

وی افزود: هر کارخانه سنگبری هم روزانه 10 تن ضایعات در محیط زیست شهرستان تخلیه می کند در حالیکه از دور ریخته شده های سنگی می توان 40 کالای بارزش ایجاد کرد که اکنون سه کالای آن در محلات تولید می شود و یکی از آنها فرآوری سنگ هاست.

 شکوهی با بیان اینکه اکنون بیش از 220 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده اند افزود: سالانه چهار هزار تن ضایعات سنگ فرآوری و و به بازار عرضه می شود.

این کارآفرین  مصرف روزانه سنگ ضایعاتی را بیش از شش تن دانست و گفت: در صورت حمایت از این صنعت و رفع موانعی که هر روز در بازار و ارز ایجاد می شود می توان این صنعت را توسعه و اشتغالزایی چند برابری ایجاد کرد.

وی بازار کالاهای تولید شده را علاوه بر داخل کشور، کشورهای عربی و آسیای میانه دانست و گفت: بیش از 200 مدل کالای تزئینی شامل انواع تابلو ، نقوس سنتی و اسلیمی برای نمای داخل خانه ، ظروف تزئینی ماند گلدان و شکلات خوری از این ضایعات ایجاد می شود.

ایران یکی از چهار کشور بزرگ تولیدکننده سنگ های نما است که سالانه بیش از 14 میلیون تن سنگ خام از معادن کشور استخراج می شود.

محلات در جنوب شرق استان مرکزی هم با تولید بیش از دو میلیون تن سنگ در کشور جایگاه برتر را در از نظر تنوع تولید در کشور داراست.

در حال حاضر بیش از 300 واحد فرآوری سنگ در شهرستان محلات فعال است.

 

 

بیشتر بخوانید: کارآفرینی با حقوق سربازی


منبع: خبرگزاری صدا و سیما
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید