خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

لیسانس عمران دارد و دانشجوی مدیریت ارشد کسب و کار است. با این حال آستین‌ها را بالا زده و همراه همسرش کسب و کار متفاوتی راه‌اندازی کرده است.


«ریحانه رضایی» از جمله کسانی است که علاقه زیادی به کارآفرینی دارد و به همین دلیل کسب و‌کاری پیشه کرده تا بتواند با توسعه آن زمینه اشتغال دیگران را فراهم ‌کند.

خیابان انقلاب مانند همیشه شلوغ است. حضور دستفروشان با انواع محصولات هم مزید بر علت شده و‌‌ تردد عابران پیاده را سخت کرده است. به ابتدای خیابان مظفر شمالی که می‌رسیم، دیدن خودرو مشکی با تابلویی که روی آن عبارت «نوشیدنی خنک» نوشته شده، ما را به وجد می‌آورد. ریحانه رضایی که از اوایل مرداد، کسب و کار فروش نوشیدنی‌های خنک را شروع کرده است می‌گوید: «متأسفانه جوانان به دنبال کارهایی با درآمد بالا هستند.

به همین دلیل مدام از نبود شغل شکایت می‌کنند. باور دارم اینها بهانه است و انسان اگر بخواهد می‌تواند با حداقل بودجه کسب و کار پرسودی راه‌اندازی کند.» او و همسرش سال‌ها در کار طراحی و دکوراسیون فعالیت می‌کردند. رضایی می‌گوید: «کارمان متناسب با تحصیلاتمان بود و درآمد خوبی داشتیم اما از اوایل امسال کارمان کساد شد و نتوانستیم پروژه اجرا کنیم. من و همسرم از آنجا که به کارآفرینی علاقه زیادی داشتیم، تصمیم گرفتیم کسب و کار دیگری شروع کنیم تا بتوانیم با توسعه آن زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنیم.»


بفرمایید شربت‌ ارگانیک
رضایی و همسرش تلاش می‌کنند با تهیه نوشیدنی خوب و باکیفیت تعداد مشتری‌هایشان را افزایش دهند و سودشان را بیشتر کنند. او می‌گوید: «مواد اولیه نوشیدنی‌های ما از عرقیات گیاهی و باکیفیت مانند عسل، زعفران، دارچین و هل تشکیل شده است.

آنها را با دقت با هم ترکیب می‌کنیم و در بطری‌های بهداشتی می‌ریزیم و 4 هزار تومان دست مشتری می‌دهیم.» نوشیدنی زعفران و هل، زعفران و عسل، بیدمشک و آبلیمو و نعنا و آبلیمو برخی از محصولات این زوج جوان است که طرفداران زیادی هم دارد و به گفته خودشان روزانه 60 تا 70 بطری می‌فروشند.


ایده‌ای کم هزینه
رضایی برای راه‌اندازی کسب و کارش، کلی بررسی و تحقیق می‌کند، اما چون سرمایه زیادی نداشتند، تصمیم می‌گیرد داشته‌هایشان که یک خودرو است و نیز تخصص همسرش در ترکیب مواد خوراکی را سرمایه قرار دهد و فروش نوشیدنی‌های خنک را شروع کند. او می‌گوید: «کم‌کم به فصل سرما نزدیک می‌شویم و برای اینکه کسب و کارمان را از دست ندهیم، در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نوشیدنی‌های سالم و گرم به مشتری‌ها هستیم و قصد داریم در زمستان با محصولات جدید و ارگانیک مشتری‌های خود را شگفت‌زده کنیم.»


کار هست فقط باید بخواهیم
«ریحانه رضایی» تحصیلات دانشگاهی دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی، کسب و کار متفاوتی راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید: «کار کردن عار نیست. دست نیاز مقابل دیگران دراز کردن عار و ننگ است. کار هست و جوانان باید بخواهند تا انجامش دهند. ما مردمی هستیم که انجام برخی از کارها را در شأن خود نمی‌بینیم و از انجامش اباء داریم و همین طرز نگرش و تفکر مانع از پیشرفتمان می‌شود.

چه اشکالی دارد افراد تحصیلکرده پا به میدان بگذارند و کسب و کار متفاوتی راه بیندازند؟ چرا مدام باید به شغل‌های پشت میزی فکر کنیم؟ من از‌کاری که دارم راضی هستم و همه جا با افتخار از آن تعریف می‌کنم و از جوانان می‌خواهم نبود سرمایه یا داشتن مدرک تحصیلی را بهانه نکنند و در هر زمینه از توانایی‌هایشان برای کسب درآمد استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: تنها با 500 هزارتومان کارآفرین شوید


گزارش از فاطمه عسگری نیا
منبع: همشهری محله
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید