خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«بابک دولت‌پور» کارآفرین نوآوری است که با راه‌اندازی کارگاه عروسک‌سازی و از طریق شخصیت آفرینی‌های کارتونی کسب درآمد می‌کند.

«بابک دولت‌پور» ۲۵ ساله و ساکن بخش آبی‌بیگلو از توابع استان اردبیل است، وی که زمانی به دلیل مشکلات معیشتی و دست و پنجه نرم کردن با مسائل مختلف، مجبور بود برای رفاه خانواده‌اش به استان‌های دیگر سفر کند و مشغول به کار شود، اینک با راه‌اندازی یک کارگاه کوچک عروسک سازی، علاوه بر خود، برای ۳۰ نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کرده است، کارگاه این کارآفرین مملو از پارچه‌، پشم، فلز و چوب است، دو دستگاه برقی در بین لوازم عروسک سازی به چشم می‌خورد، او پس از انجام کارهایش، کنارمان می‌آید و با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

 این کارآفرین اردبیلی در مورد نحوه کارآفرینی اش گفت: پس از فوت پدرم، به هر دری می‌زدم تا لقمه نانی به دست آورده و بر سر سفره خانواده‌ام بگذارم، مجبور بودم به استان‌ها و شهرهای مختلف سفر کرده و با انجام کارهای سخت، دستمزدی بگیرم. به ناچار در مقطع سوم دبیرستان ترک تحصیل کردم و در گرما و سرمای شدید مشغول به کار شدم. اما زندگی به سختی پیش می‌رفت و نمی‌توانستم از عهده تمامی مخارج و مشکلات برآیم. تا اینکه یک روز، در راه بازگشت از استان همدان، عروسکی توجهم را به خود جلب کرد و ذهنم را به خود مشغول ساخت. آن را خریدم و به خانه بردم. خواهرم خیاطی می‌کرد و تا حدودی عروسک سازی بلد بود. عروسک را به او نشان دادم و گفتم: «می‌توانیم از این عروسک‌ها تولید کنیم؟!» در ابتدا فقط یک حرف بود، شاید ایده‌ای ناپخته که دور از ذهن همه خانواده می‌آمد. اما با ممارست هر چه بیشتر، توانستم همه را قانع کنم تا شروع به کار کنیم. عروسکی که خریده بودم را شکافتیم و نمونه‌های طراحی شده‌اش را استخراج کردیم. بعد پارچه تهیه کرده و اولین عروسک دست ساز خودمان را ساختیم.

با توجه به اینکه خانواده همسرم تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتند، از این طریق به واحد اشتغال و خودکفایی معرفی شدم و با دریافت یکصد میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی، کارگاه کوچکی را اجاره کرده و با تهیه دستگاه، لوازم و وسایل مورد نیاز، به ساخت عروسک به صورت حرفه‌ای پرداختم.

همین امر موجب شد تا به کارمان وسعت بیشتری بدهیم و الان یک کارگاه، انباری و فروشگاه کوچک اجاره کرده‌ایم که ماهانه بیش از ۱۵ میلیون ریال سود خالص به همراه دارد و خدا را همواره شاکریم.

ابتدا عروسک‌ها را کنار خیابان برده و می‌فروختم اما حالا فروشگاهی برای فروش تولیدات داریم. هم اکنون خیلی‌ از فروشگاه‌های بزرگ استان سفارشات عمده می‌دهند و عروسک‌های مختلفی می‌خواهند و برخی از مشتریان نیز حضوری مراجعه می‌کنند. اما با این حال، باز هم برای فروش محصولات مجبورم وانت کرایه کرده و به سایر شهرها بروم.

اکنون ۲۰ بانو با دوخت عروسک در منزل، چهار نفر در کارگاه، سه جوشکار و سه نجار در ساخت و تولید عروسک یاری‌ام می‌کنند که با کمک آنان توانسته‌ام محصولاتم را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهم.

خدا را شکر روزگار خوبی داریم و فقط منتظر حمایت‌های هر چه بیشتر مسئولان هستیم تا به کارگاه توسعه داده و بتوانیم محصولات‌مان را به شکل ساده‌تری به فروش برسانیم.

 

بیشتر بخوانید: روایت کارآفرینی که دغدغه اش توانمندسازی بانوان خودسرپرست است

 


منبع: کمیته امداد امام خمینی(ره)
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید