خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ابوبکر محمودی‌نیا یک کارآفرین سقزی است که به صورت اتفاقی با صنعت چرم سازی آشنا شده و به آن علاقه پیدا کرده است و توانسته هم اکنون برای 12 نفر اشتغال ایجاد کند.


چرم از نمونه محصولاتی به شمار می رود که تولید آن در ایران از تاریخ و سابقه‌ای کهن برخوردار است. آثار باستانی به جامانده از دوران قبل از میلاد نشان‌دهنده‌ی این است که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه‌ی لباس، کفش و جنگ‌افزار استفاده می کردند. اولین کارخانه‌ی چرم‌سازی ایران در سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر تبریز بنا شد و اکنون تبدیل به قطب صنعت چرم کشور شده است .

در سقز نیز هستند کسانی که دل در گرو این صنعت دارند و عاشق این حرفه‌اند. "ابوبکر محمودی‌نیا" حدود۲۰ سال سابقه‌ی فعالیت در تولید محصولات چرمی دارد و به صورت اتفاقی با این صنعت آشنا شده و به آن علاقه پیدا کرده است. طی ۵-۶ سال آموزش زیر نظر اساتید ماهر و زبردست این حرفه در تهران به سقز بازگشت و از سال ۸۷ با برند چرم “عاج” فعالیت خود را شروع کرد و آذرماه امسال جشن ۱۰ سالگی‌ش را برپا کرد .

محمودی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات شروع کارش گفت: ”در سال ۸۷ و ابتدای کار از یک مغازه کوچک شروع کردم، با انبوهی از مشکلات از جمله بازار فروش، تهیه مواد اولیه، نیروی انسانی و … اما تنها چیزی که من را در این صنعت ماندگار کرد عشق و علاقه‌ام به این کار و حمایت همشهریان بود ”.

همین تلاش، پشتکار و علاقه وی را تبدیل به یک کارآفرین کرد و در مغازه و کارگاهش، هم‌اکنون ۱۲ نفر مشغول به کارند و در یک برنامه‌ی بلندمدت قصد دارد تعداد شاغلین را به ۵۰ الی ۶۰ نفر افزایش دهد .

محمودی‌نیا، در مورد نوع محصولاتشان می‌گوید: ”تمام محصولات این کارگاه از جنس چرم ساخت ایران بوده و به صورت دست‌دوز است و ساخت بعضی از محصولات دو روز زمان می برد و از لحاظ کیفیت با برندهای معتبر ایران رقابت می‌کند ”.

این کارآفرین سقزی در خصوص موانع موجود بر سر راه این صنعت عنوان کرد: ”طی دو سال اخیر ۲۰ تا ۳۰درصد واحدهای تولیدی از زنجیره‌ی تولید حذف شدند و مجموعه‌های باقیمانده هم با ۴۰ الی ۵۰‌ درصد ظرفیت خود کار می کنند، این در حالی است که با نوسانات ارزی و افزایش قیمت ها، صنعت چرم با چالش‌های جدی روبرو شده است.

مشکل دیگر مالیات بر ارزش افزوده است که کمر صنایع به ویژه چرم را شکسته است. در کشور ما هر سال بدون درنظرگرفتن بحران در بازار، مالیات افزایش می‌یابد.

وی ادامه می دهد: مشکل دیگری که با آن روبرو هستیم بیمه است، در حالی که ما زیر نظر صنایع دستی هستیم‌ و قبلا نیز بیمه‌ی ما تحت پوشش صنایع دستی بود، چند سال است که سازمان تامین اجتماعی به این بهانه که این واحدها را جزو مشاغل خانگی حساب کرده بیمه ما قطع شده است ”.

ابوبکر محمودی‌نیا با داشتن تجربه‌ی کافی و پشت‌سر گذاشتن آزمون و خطاهای زیاد در زمینه‌ی صنعت چرم در یک سال آینده قصد دارد از ماشین‌آلات به‌روز در کارگاهش استفاده کند، فضای کاری و نیروی انسانی خود را گسترش داده ‌و در شهرهای همجوار نیز شعبه‌ی دیگری دایر کند و حتی محدوده فعالیت خود را گسترده و در اقلیم کردستان نیز جای پایی برای عاج پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: صادرات کالاهای تولید شده از مواد دورریختنی؛ یک کارآفرینی متفاوت / کارآفرینی با 300 هزار تومان


منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید