خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پژوهشگر جوان البرزی با کاربردی کردن ایده پژوهشی خود توانست در کنار ایجاد شغل برای 30 نفر، صندلی ای را طراحی کند که فرد با ساعتها نشستن بر روی احساس خستگی نمی کند.


تجریه های جدید نشان میدهد کاربردی کردن برخی طرح های پژوهشی در دنیای امروز، محیط اقتصادی امنی را به وجود می اورد که علاوه بر کارآفرینی برای جوانان به تولید داخلی و چرخه اقتصادی کشور کمک می کند.
برخی از این طرح ها همواره در محیط های دانشجویی و توسط جوانان دانشجو معرفی و با حمایت مالی و معنوی به چرخه تولید و بازار وارد شده اند که بازگویی برخی از این طرح ها و معرفی آنها امید را به نسل جوان و متفکر تزریق و به باروری ایده های آنها کمک خواهد کرد.
 
از این رهگذر به سراغ پژوهشگر البرزی که توانسته پژوهش های خود را در استان کاربردی کرده و وارد بازار کار کند رفته ایم که در این بخش متن گفتگو را می خوانید.

فرهاد میرامیری از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی قند کرج که توانست صندلی ای طراحی کند که با ساعتها نشستن روی آن، فرد دچار خستگی نشود.

ایده طرح به گفته پژوهشگر از زمانی کلید خورد که ساعت های زیادی در صندلی های کلاس می نشستند و صندلی ها به گونه ای بود که خیلی خسته می شدند و صندلی ها صدا می دادند و اساتید هم از صدایی که صندلی ها در حین نشستن ایجاد می کردند گله داشتند.

 


لذا با طرح پژوهشی خود صندلی ای را طراحی کردند که دانشجو یا هر فرد دیگر اگر ساعتها روی آن بنشینند احساس خستگی نمی کنند.

در تولید محصول بحث سلامت، محیط زیست و عدم خستگی را کاملا رعایت و سعی شد برای ساخت محصول از مواد اولیه داخلی استفاده شود و نیز تلاش شده است تا از مواد اولیه ای استفاده شود که برای حفظ منابع محیط زیست نیز مفید باشد.

فرهاد میرامیری در گفتگو با خبرنگار "تیتریک"، گفت: وقتی صندلی را طراحی نمودیم ایده انتظار، ورزشگاهی و محصلی بود بعضا در ادامه طرح ایده اداری هم به ذهنمان رسید و خیلی از طرحها استقبال شد.

وی ادامه داد: در روند تولید طرحهای فانتزی از دل تولیدات ایجاد شد که با استقبال بانوان خانه دار مواجه شد.

این پژوهشگر افزود: طرح پژوهشی ما دو نفره بود و من و همسرم شیرین فریدونی هر دو دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی بودیم و اکنون 8 نیروی کارگر مستقل داریم و در بخش بازرگانی و فروش 25 نفر مشغول کار هستند.

میرامیری بیان کرد: دانشگاه علمی کابردی حمایت های فکری، معنوی، فضاسازی خیلی خوبی از طرح پژوهشی ما داشتند و این مهم باعث شد انگیزه مضاعفی برای تولید و تجاری سازی طرح در ذهن ما ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه صندلی های ارگونومی طراحی شده در مقابل فرسایش و دما مقاوم هستند عنوان کرد: طرح پژوهشی ما در ابتدای کار کمی پرهزینه بود ولی با کمک اسپانسرها و چون ایده جدیدی بود مورد استقبال قرار گرفت .

این پژوهشگر گفت: ما یک سال و نیم روی طرح پژوهشی مان کار کردیم تا به مرحله تولید و درآمدزایی رسید و توانستیم طرح پژوهشی مان را ثبت کنیم و به تولید انبوه برسانیم.

میرامیری بیان کرد: محصول جایگاه خودش را در بین مشتریان پیدا نموده است و اکنون در حال طراحی و تولید صندلی های انتظار فرودگار عسلویه و پتروشیمی جم هستیم و نوار شمالی کشور از طرح پژوهشی ما بسیار استقبال کردند زیرا در این قسمت صندلی های چوبی و فلزی به دلیل رطوبت دچار فرسایش می شوند ولی صندلی های ارگونومی ما در مقایل رطوبت و فرسایش مقاوم است.

وی در پایان تاکید کرد:در ابتدای پژوهش هدف ما تولید انبوه نبود هدف ایده ای خلاقانه بود که بتواند در بازار رقابت جایگاهی پیدا کند در ادامه با طرح پژوهشی مان به تولید انبوه رسیدیم و طرح به تجاری سازی و درآمدزایی رسید لذا پژوهشگران به سمت طرحهایی بروند که به اشتغالزایی و درآمدزایی برسد.

 

بیشتر بخوانید:  روایت کارآفرینی که توانست قطعات‌ مورد نیاز کارخانه‌ اش را ‌اختراع کند


گزارش از الهه ملاحسینی
منبع: تیتریک
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید