خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حبیب‌الله قوامی، جوان کارآفرین سنندجی و سازنده دستگاه پرس با اجرای طرح اشتغال بازیافت، برای ۱۸ نفر شغل ایجاد کرده است.


حبیب‌الله قوامی، ۲۹ ساله و از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد سنندج است که با استفاده از تسهیلات این نهاد و با اجرای طرح اشتغال بازیافت پلاستیک توانسته است برای ۱۸ نفر شغل ایجاد کند.

وی در تشریح فرآیند اجرای این طرح گفت: قبل از اینکه خودم این طرح را ایجاد کنم با یک وانت مشغول به جمع‌آوری پلاستیک کهنه از مغازه‌ها بودم و بعد از جمع‌آوری، آن را از طریق یک مرکز جمع‌آوری به فروش می‌رساندم.

قوامی ادامه داد: با توجه به اینکه با روند انجام این کار آشنا بودم تصمیم گرفتم خودم تغییراتی در شغلم ایجاد کنم و در این زمینه به‌صورت تخصصی وارد شوم اما با توجه به اینکه سرمایه‌ای برای اجرای طرح موردنظر که کارگاه جمع‌آوری و بازیافت پلاستیک بود نداشتم تصمیم گرفتم به کمیته امداد مراجعه تا از تسهیلات آن نهاد استفاده کنم.

وی تصریح کرد: زمینه اجرای طرح یک قطعه زمین در خارج از شهر بود اما سرمایه‌ای برای راه‌اندازی این کارگاه نداشتیم که بعد از دریافت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد و با ایجاد این کارگاه، با برادرم شروع به کار کردیم.

این جوان کارآفرین سنندجی بیان کرد: در ابتدا من و برادرم تنها کار می‌کردیم و با خرید پلاستیک از افرادی که در این زمینه مشغول به کار بودند، بعد از جمع‌آوری و آسیاب کردن و پرس کردن آن از طریق دستگاه مخصوص، آن را به کارخانه‌های شهرهای بزرگ به فروش می‌رساندیم و کم کم به نیروی جدید احتیاج پیدا کردیم و افراد دیگری را هم مشغول به کار کردیم.

وی ادامه داد: بعد از مدتی با توجه به افزایش حجم کاری، برای بار دوم در جهت توسعه این طرح ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد دریافت کردم و با خرید دستگاه جدید و افزایش حجم کاری هشت نفر دیگر هم برای کار در این کارگاه به کارگیری کردم.

قوامی گفت: برای این کار به یک دستگاه پرس نیاز بود که قیمت بالایی داشت و توان خرید آن را نداشتم و با توجه به تجربه خودم که در زمینه جوشکاری داشتم تصمیم گرفتم این دستگاه را بسازم بنابراین با تهیه وسایل مورد نیاز شروع به ساخت آن کردم و موفق شدم این دستگاه را درست کنم و هم‌اکنون چند سالی است که از آن استفاده می‌کنم و تمامی کارهای پرس پلاستک و فلزات را با این دستگاه انجام می دهیم و هیچ مشکلی هم ندارد.

این جوان کارآفرین ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند و قصد دارم در آینده در صورت تأمین سرمایه لازم، با خرید دستگاه تولید نایلون از طریق پلاستیکی که بازیافت می‌کنم کارم را توسعه دهم که اجرای این طرح ظرفیت به‌کارگیری شش نفر دیگر را هم دارد.

وی در پایان گفت: من تا سوم راهنمایی به تحصیل ادامه دادم و از آن موقع به بعد در جاهای مختلف مشغول به کار بودم تا اینکه خوشبختانه با کار و تلاش توانسته‌ام در زمینه این شغل موفق باشم و برای دیگران هم‌ شغل ایجاد کنم و توصیه من به جوانان این است در صورتی ‌که اراده و تلاش کنند قطعاً می‌توانند به موفقیت دست یابند.

 

بیشتر بخوانید: همت روستانشینی که غول بیکاری روستایش را به زانو در آورد


منبع: ایکنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید