خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سالانه حدود ۱۰۰ تُن گوشت سفید مورد نیاز کشور توسط یک جانباز کارآفرین در شهرستان اردل تولید می‌شود.

شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه‌ا‌ی است که حل مشکلات راه‌حل‌های جدیدی را می‌طلبد متاسفانه تفکر پشت میز‌نشینی در بین جوانان موجب شده تا این قشر از جامعه استعداد و توانایی‌های خود را نادیده بگیرند و با معضلی به نام بیکاری رو‌به‌رو باشند در این بین افرادی هستند که حتی با داشتن کار اداری دست از تلاش برنمی‌دارند و به دنبال ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی در کشور هستند.

جوان 13 ساله دیروز از جمله کسانی است که پس از خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل دست از تلاش برنداشته و اینک در جبهه اقتصاد مقاومتی در حال تلاش است. او توانسته با احداث یک مرغداری زمینه اشتغال بیش از 40 نفر را در چهارمحال و بختیاری فراهم کند

حسن نصیری متولد سال 1352، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته روانشناسی و اهل شهرستان اردل است و در سال 1365 در سن 13 سالگی به صورت بسیجی داوطلب به جبهه اعزام شدم و در همان سال در منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 از ناحیه کمر، ریه و موج انفجار از ناحیه گوش آسیب دیدند.

پس از بازگشت از جبهه‌های حق علیه باطل به دانشگاه رفت و ادامه تحصیل داد و بعد از پایان تحصیلات دانشگاهیش در کمیته امداد استخدام و بعد از به عنوان یک کارافرین یک مرغداری احداث کرد.

نصیری از نحوه کارآفرین شدندش برایمان می‌گوید: یکی از دوستانم در کار مرغداری بود به تشویق ایشان و به دلیل شرایط سخت معیشتی که داشتم این کار را شروع کردم.

وی گفت: در ابتدا 2 برادرم در این مرغداری مشغول به‌کار شدند پس از اینکه آن‌ها توانستند خودشان شاغل شوند دو نیروی جوان جایگزین آن‌ها شد در حال حاضر 3 نفر به صورت مستقیم در مرغداری کار می‌کنند، 5 تا 6 راننده برای حمل مرغ به کشتارگاه و 30 تا 40 نفر نیز برای توزیع گوشت مرغ در بازار درگیر این کار هستند.

نصیری ادامه داد: این مرغداری 10 هزار قطعه‌ای، متشکل از دو سالن 5 هزار قطعه‌ای در زمینی به مساحت 12 هزار متر احداث شده است، در هر سال 4 تا 5 دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود که در هر دوره 25 تا 28 تُن گوشت سفید برداشت می‌شود در مجموع در هر سال حدود 100 تُن گوشت سفید در این مرغداری تولید می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون در این کار 3 بار به عنوان مرغدار نمونه و 2 بار به عنوان کارآفرین برتر معرفی شده‌ام و یک بار نیز به دلیل مصرف کم دارو در پرورش مرغ از دست معاون دامپزشکی کشور لوح تقدیر دریافت کرده‌ام.

نصیری بیان کرد: بنده این مرغداری را با هزینه شخصی خود راه‌اندازی کردم و تاکنون از هیچ ارگانی برای گسترش کار خود کمک دریافت نکرده‌‌ و حمایت مالی نشده‌ام.

 

بیشتر بخوانید: کارآفرینی که با کسب و کار خانوادگی برای ۸۰ نفر اشتغالزایی کرد


گزارش از فاطمه قاسمی
منبع: خبرگزاری تسنیم

عکس آرشیو است
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید