خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی کارآفرین و معلم نیکوکار سنندجی از طریق فرش‌بافی برای ۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار و نیازمند کردستانی شغل ایجاد کرد.


معلمی که زندگیش را با خانواده دانش‌آموزانش قسمت کرد شایسته شیخ‌حسنی، بانوی کارآفرین و معلم سنندجی است که در یک حرکت ارزشمند ۵۴ نفر از زنان نیازمند سرپرست خانوار و مددجوی کمیته امداد را از طریق قالی‌بافی مشغول به کار کرده است.
این بانوی کارآفرین در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ۱۴ سال در شغل معلمی مشغول به خدمت هستم، افزود: بیشترین زمان تدریسم در روستاها سپری شده است و خدمت در این روستاها درس‌های زیادی به من داده است.
وی گفت: آشنایی با زنان باغیرت که بسیاری از آنها سرپرست خانوار و مشغول کار و تلاش بودند این ایده و فکر را در من به وجود آورد که از طریقی بتوانم از پتانسل‌ها و هنر نهفته این زنان در جهت اشتغال و درآمدزایی آنها استفاده کنم.
شیخ حسنی با بیان اینکه یکی از هنرها و ظرفیت‌های این استان که در میان زنان وجود دارد، هنر فرش بافی است، ادامه داد: بعد از آشنایی و گرفتن مشورت در زمینه وضعیت فرش این استان تصمیم به راه اندازی کارگاه فرش بافی با هدف توسعه این صنعت و همچنین اشتغال زایی برای زنان گرفتم.
وی افزود: سرمایه اولیه من برای راه اندازی گارگاه چهار میلیون تومان بود و موفق شدم در اولین قدم و در همان روستایی که مشغول به معلمی بودم ۱۲ نفر از زنان را که بیشتر آنها سرپرست خانوار، بدسرپرست و مددجوی کمیته امداد بودند مشغول به کار کنم.
این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه در سال ۹۶ هم زمان با انتقالی به شهر سنندج برای شغل معلمی در جهت ادامه فعالیت در زمینه فرش بافی تصمیم گرفتم کارگاهی جدید در روستاهای اطراف سنندج راه اندازی کنم، گفت: با راه‌اندازی سه کارگاه جدید فرش در دو روستای اطراف سنندج موفق شدم ۳۴ نفر از زنان را مشغول به کار کنم.
وی عنوان کرد: در کنار اشتغال زایی برای این تعداد، با تحویل دار قالی به زنان خانه‌دار به صورت کار در منزل برای ۲۰ نفر دیگر هم شغل ایجاد کرده‌ام.
شیخ حسنی یادآور شد: سازمان‌ها و نهادهای حمایتی به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال و کاریابی برای همه افراد بیکار و به خصوص زنان نیستند، بنابراین براساس وظیفه همه ما متناسب با پتانسیل و توانایی که داریم در قبال همنوعان خود بخصوص نیازمندان موظف بوده و مسئولیت داریم در جهت حمایت و کمک به آنها اقدام کنیم.

 

بیشتر بخوانید: کارآفرینی با طعم تعلیم و تربیت


منبع: ایکنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید