خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به همت یک بانوی گلستانی تعداد 100 هزار شاخه گل نرگس از شهرستان آزادشهر استان گلستان به سه استان کشور صادر می‌شود.

گل نرگس نه تنها شکل خاص و منحصر به فردی که دارد چشم را می نوازد بلکه از زیباترین و خوشبوترین گل‌های موجود در طبیعت بوده، از دسته گیاهان پیازی و جزو گل‌های باغچه‌ای محسوب می‌شود.

گل‌های نرگس در انواع و رنگ‌های مختلفی وجود داشته، معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند. نرگس از گیاهان حساس بوده، هرچند نگهداری و کاشت آن نیاز به حوصله و مهارت دارد، لیکن از آسان‌ترین گیاهانی است که می‌توان آن را به شکوفه واداشت.

چینیان‌پور یک بانوی کارآفرین گلستانی است که در زمینه پرورش‌ گل نرگس در شهرستان آزادشهر توانست بازار گل را در این استان به دست گیرد و جزو یکی از بزرگترین صادرکنندگان گل نرگس در کشور شود و در حقیقت توانست با همت و پشتکار فعل خواستن را به درستی صرف کند.

این بانوی کارآفرین توانست با تولید بیش از 100 هزار شاخه گل نرگس ضمن اشتغالزایی و درآمدزایی برای خانواده خودش با پشتکار و تلاش نیز فعل خواستن را به خوبی صرف کند.



عشق و علاقه با تلاش فراوان زمینه را برای انجام کارهای بزرگ فراهم می‌کند بانوی آزادشهری که صاحب بزرگترین باغ گل نرگس در کشور است با تولید این گل‌های زیبا نیاز سه استان دیگر نظیر تهران، اصفهان و مشهد را تامین می‌کند.

این بانوی کارآفرین موجب رونق اقتصادی و درآمد اقتصادی برای خود و افرادی که به عنوان کارگر در این نرگس‌زار فعالیت می‌کنند، شده است.

چینیان ابراز کرد: پرورش گل نرگس را در سال 1380 با مساحت یک‌هزار متر شروع کردیم و خوشحالم که بعد از گذشت 17 سال توانستیم پرورش گل نرگس را به 80 هزار متر مربع (هشت هکتار)  برسانیم و همچنین توانستیم خودمان را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گل نرگس در سطح کشور معرفی کنیم.

این بانوی کارآفرین گلستانی از صادرات گل‌های زیبای نرگس به سه استان خبر داد و گفت: پرورش رقم شیراز گل نرگس با شرایط آب و هوایی گلستان سازگارتر است و خوشبختانه قریب به چند سال است که بازار گل را در استان گلستان به دست گرفتیم و عمده محصولات ما به تهران فرستاده می‌شودو سپس به مشهد و اصفهان نیز این گل‌ها صادر می‌شود.

کارشناس باغبانی سازمان جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: کشت و تولید گل نرگس کمک قابل توجهی به اقتصاد منطقه، استان و اشتغالزایی خوبی به خصوص در فصل زمستان می‌کند.

اسماعیل صابری با اشاره به اینکه همه ساله تعداد بسیاری از گردشگران برای دیدن گلستان‌های نرگس به این شهرستان سفر می‌کنند، ابراز کرد:  نرگس‌زارها علاوه بر داشتن ویژگی اقتصادی به عنوان مرکزی برای جذب گردشگران در فصولی خاص از سال به این منطقه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: پرورش گل نرگس از نظر درآمدزایی براساس هر هکتار به صورت سالیانه از 3 میلیون تومان الی 30 میلیون تومان می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

سید عبدالله حسینی خاطرنشان کرد: در هر هکتار از نرگس‌زارها یک الی دو کارگر می‌توانند برای جمع‌آوری گل‌های نرگس برای اشتغال جذب شوند.

 

 

 

بیشتر بخوانید: همت بانوی کارآفرینی که زمین بایر را به گلستان تبدیل می کند + فیلم

 


منبع: خبرگزاری فارس
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید