خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک جوان دزفولی با تاسیس خانه مهربانی و با ترند هشتک «اقلام بدون استفاده» دزفول برای محرومان و نیازمندان به الگوی نوعدوستی و احسان تبدیل شده‌ است.

محسن بنیادی  جوان خوش فکر و کارآفرین دزفولی توانسته با همت و تلاش نیاز مردم مناطق محروم و نیازمندان را تامین کند. این کارآفرین جوان با تلاش‌های بسیاری زیادی که انجام داده موفق شد بخشی از نیازهای مردم توابع‌های دزفول را برطرف که در ادامه گفت‌وگو خبرنگار تسنیم را با «محسن بنیادی» مدیر موسسه خانه مهربانی می‌بینید.

محسن بنیادی در زمینه انگیزه‌هایش اظهار داشت: همیشه به این فکر می‌اندیشیدم وسایل زیادی بدون استفاده در خانه‌ها است که می‌توان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد که  ایده‌‍ای به ذهنم رسید به همین دلیل با برخی دوستان وارد مشورت شدیم و با همکاری آنها خانه مهربانی  با هشتک «اقلام بدون استفاده» را راه‌اندازی کردیم.

 وی با بیان اینکه زمان شروع به‌کار ما مهر97 بود گفت: برخلاف تصور خیلی‌ها وقتی نامی از خیر، نیکوکار و کارآفرین به میان می‌آید چهره‌ای پیر با موی سفید در ذهن‌شان نقش می‌بندد و یا  اینکه گفته می‌شود آدم‌های خیر حتما باید ثروتمند باشند اما من به این ویژگی‌ها اعتقاد ندارم زیرا همه افراد می‌توانند در حد توان و به گونه‌های مختلف خیر و کارآفرین باشند همچنین با برنامه‌ریزی و پشتکار به نیازمندان کمک‌های مادی و معنوی کنند.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه دعای خیر مردم اینجا بهترین دست مزد است و زندگی ما را بیمه می‌کند، گفت: هر چقدر برای مردم سرمایه‌گذاری شود و به فکر آنها باشیم باز هم کم است بنابراین با بودجه‌های کوچک می‌توان کارهای بزرگی انجام داد چرا که باید برای از بین بردن چهره فقر و محرومیت از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

 

 


وی با بیان اینکه خانه مهربانی از زمان شروع به‌کار خود تاکنون 600 بسته نوشت‌افزار به مناطق محروم ارسال کرده‌ است گفت: امروز می‌توانیم اعلام کنیم از اول مهر تا امروز 798 نفر مراجعه کننده داشتیم که نیازهایشان را تامین کردیم همچنین در این راستا کمپین‌های مختلفی نظیر کمپین جمع‌آوری لباس گرم  و کمپین خریداری 100 جفت کفش نو برای سال نو را داشته‌ایم.

این کارآفرین در ادامه افزود: توزیع 2 هزار 66 لباس در بین افراد نیازمند، یک هزار 884 دفتر، 3 هزار 397 خودکار و مداد، 670 بسته مداد رنگی، 3 هزار 301 مداد ترش و پاکن، 220 کالا و 40 بسته مواد غذایی به همت مردم در بین نیازمندان این شهرستان توزیع و تقسیم شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده اظهار کرد: به صورت جهادی در راه نیازهای معیشتی، عمران و توسعه مناطق کم برخوردار همچنین پرداخت کمک هزینه درمان کودکان بی‌سرپرست فعالیت می‌کنیم.

بنیادی در ادامه گفت: درمرحله بعد با برنامه‌ریزی انجام شده به بخش‌های دیگر ورود کردیم که کاملا جهادی و خودجوش هستند، عمران در مناطق محروم نظیر ساخت سرویش بهداشتی و آبخوری برای دبستان هاشمی روستا زاویه و سرکشی به خانواده‌ها در سطح شهرستان که در این راستا کار ایزگام سقف یک خانواده دزفولی انجام شد از جمله فعالیت‌های خودجوش خانه مهربانی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولویت کار این گروه جمع‌آوری و توزیع اقلام بدون استفاده بین مناطق محروم و نیازمندان است که این اقلام شامل هر چیزی می‌تواند باشد صرفا فقط پوشاک نبوده از جمله مصالح ساختمانی برای کارهای جهادی گروه، کالا و سایر موارد نیز وجود دارد.

بنیادی با بیان اینکه تمام همکاران کار را عاشقانه پذیرفته‌اند گفت: بیش از 20 نفر در حال حاضر به صورت افتخاری در حال فعالیت هستند و  در این مجموعه با هدف اشتغال‌زایی 5 نفر نیز استخدام به‌کار شده‌اند.

 


خشروان یکی از شهروندوان دزفولی درباره چگونگی آشنایی با خانه مهربانی گفت: از طریق رادیو دزفول با خانه مهربانی آشنا شدم که سبب شد تا اقلام بدون استفاده خود را به اینجا تحویل بدهم.

وی ادامه داد: کار این جوانان بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است امیدوارم این فرهنگ ترویج یابد و شهروندان اقلام بدون استفاده خود را به این مکان تحویل بدهند تا به هم نوع خود کمکی کرده باشند. در صورتی که بتوان چنین اقدامی را در سطح جامعه گسترش داد قطعا می‌توان بسیاری از مشکلات موجود که نیازمندان جامعه با آن روبه‌رو هستند را برطرف کرد.

بنیادی افزود: با وجود اینکه این اقدام نمی‌تواند مشکل تمام نیازمندان جامعه را برطرف کند اما در صورت ترویج چنین اقدامات خیرخواهانه‌ای و گرایش همگانی  به آن می‌توان امید داشت که مشکلات همه مردم برطرف می‌شود.

 


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید