خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی برتر کارآفرین ایلامی برای 48 نفر در مناطق محروم هلیلان و سرابله به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده و اولین بار هنر کفش تمام دست دوز را به استان ایلام آورده است.

شهرستان چرداول یکی از مستعدترین مناطق در زمینه تولید کیف و کفش چرم در استان ایلام است که تاکنون توانسته مورد تجلیل دیگر استان‌ها نیز قرار بگیرد. راه اندازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک، این روزها به درآمد و اشتغال‌زایی برای جوانان تحصیل کرده جویای کار تبدیل شده است؛ اما برای ایجاد و توسعه کارآفرینی باید زیر ساخت‌ها در این منطقه محروم فراهم شود چرا که هدف کارآفرینی خلق ارزش افزوده جدید است.

چرم یکی از جذاب‌ و پرسودترین منابع و تجارت جهان به شمار می‌رود. با این حال شرایط چرم به عنوان یک غول خفته صنعت ایران وضعیتی متفاوت با جایگاه مورد انتظار دارد. در استان‌هایی که رونق کشاورزی و دامداری بیشتر مشاهده می‌شود، صنعت چرم و تولیدات چرمی رونق دارد. چرم یکی از بازارهای بکر و پر پتانسیل است که کارآفرینان می‌توانند در زمینه‌های مختلف طراحی، تولید، بازاریابی و فروش در آن فعالیت کنند.

خانم نجف نیا تولید کننده ایلامی چیزی در حدود 10 سال است مشغول به کار در حوزه چرم و پوست و خز است، وی مربی برتر خود اتکایی در سال 96 بوده که تاکنون به 100 بانوی تحت پوشش کمیته امداد آموزش داده است.  این بانوی برتر کارآفرین برای  18 نفر در مناطق محروم هلیلان و همچنین 30 نفر دیگر در شهر سرابله به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده و اولین بار هنر کفش تمام دست دوز را به استان آورده است.

 وی مهمترین هدف و وظیفه خود را برای اشتغال‌زایی زنان بی سرپرست می‌داند تا بتوانند ایده و راهی برای گذران زندگی خود خلق کنند. محصولات چرمی تولید شده توسط این بانوی کارآفرین جز مرغوبترین محصولات است که هم‌اکنون می‌توان در سطح بازار یافت.

وی در پایان خواستار توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات کارآفرینان از جمله نبود مواد اولیه برای ساخت محصولات در استان شد.

امید است سرمایه‌گذاران و مسوولین با توجه بیشتر و ایجاد کارگاه‌های کوچک در چنین مناطق محرومی اقتصاد را رونق دهند.


منبع: خبرگزاری فارس
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید