خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

می گویند برای کار آفرینی باید سرمایه هنگفت داشت، اما هستند کسانی که با پیوند خلاقیت با اراده، سرمایه را به ثروت با ارزش تری بدل می کنند.


«مینا» ترم چهارم دانشگاه هنرهای زیبای تهران است و صنایع دستی می خواند، علم را به سرپنجه هنر به ثروت پیوند می زند و حالا از این راه، هم استقلال مالی دارد و هم تامین مخارج تحصیلی دانشگاه را انجام می دهد. با 100 هزار تومان سرمایه و 10 نمونه کار شروع کرده است اما حالا پس از یک سال، ماهانه دو تا سه میلیون تومان درآمد دارد.

«مینا سلامتیان» دختر کار آفرین اسفراینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اسفرین می گوید: کارش طرح و نقش های رنگین روی چوب است که حاصل آن تابلو ها و زیورآلات چوبی زیبایی است که در تهران و اسفراین به فروش می رسد.

وی می گوید: جرقه این کار از سال گذشته همزمان با پذیرش در دانشگاه هنرهای زیبای تهران در رشته صنایع دستی در ذهنش زده شد و  تصمیم گرفتم کاری مرتبط با رشته دانشگاهی را آغاز کنم تا هم تامین مخارج دانشگاه باشد و هم استقلال مالی داشته باشم.

سلامتیان می افزاید: کارش طرح و نقش های رنگین روی چوب است که حاصل آن تابلوها و زیورات چوبی زیبایی است که در تهران و اسفراین به فروش می رسد.

این دانشجوی کارآفرین می گوید: کارگاه هنریش در یک چمدان است که تابستان ها در منزل گسترده می شود و طی سال تحصیلی در اتاق خوابگاه دانشگاه هنر تهران، برقرار است.

سلامتیان می افزاید: چون بیشتر درس ها  کارگاهی و عملی است  کارکردن روی تابلو هایش در خوابگاه  نه خللی در درسش و نه مزاحمتی برای دوستان هم خوابگاهی اش ایجاد می کند.

این کارآفرین اسفراینی درباره اینکه هسته اولیه کار با چه میزان سرمایه آغاز شد، می گوید: اولین بار با 100 هزار تومان سرمایه برای خرید لوازم اولیه، کار شروع شد و نخستین  تولیداتم فقط 10عدد تابلو بود.

سلامتیان می گوید: اما اکنون سالانه به تنهایی 600 تابلو تولید می کنم و به فروش می رسانم با وجود اینکه دانشجو هستم و فقط می توانم در اوقات فراغت از درس، این کار را انجام دهم.

این بانوی هنرمند در ادامه می گوید: پس از اینکه کار، اندکی سامان گرفت و سفارش ها بیشتر شد توانستم چهار میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی از طریق سپاه  شهرستان اسفراین برای تهیه لوازم  بیشتر دریافت  کنم.

وی از طعم شیرین استقلال مالی در دوران جوان می گوید و می افزاید: اولین درآمدم از این راه 300 هزار تومان بود اما حالا پس از گذشت یک سال و فقط با عرضه کارهایم در دو شهر تهران و اسفراین درآمدم به سه میلیون تومان در ماه رسیده است.

مینا سلامتیان از برنامه های آینده اش می گوید که از ترم های آینده در دانشگاهش وارد حوزه سفالگری می شود و کارگاهی در این رشته برای خود تهیه خواهد کرد و در این حوزه،  هنرش را ادامه خواهد داد.

این دانشجوی کار آفرین به کسانی می خواهند در این راه قدم بگذارند، توصیه می کند: پشتکار داشته باشند از درآمدهای پایین در ابتدای کار ناامید نشوند و بازار کار خود را شناسایی کنند و برای معرفی، کارهای خود را حضوری به مشتریان عرضه کنند.


منبع: خبرگزاری شبستان
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید