خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین بسطامی برای تحقق آرزویش پابه‌رکاب شده و واحد پرورش اسب را در دل روستایی کوچک راه انداخته است.

خبر خوبی بود. این بار یک واحد پرورش اسب در روستای چهارطاق بسطام در شهرستان شاهرود به همت یک روستایی پا گرفت و صحنه‌های زیبایی می‌توان در این واحد شاهد بود.

پرورش اسب که از آن به‌عنوان «صنعت پاک در توسعه پایدار» هم یاد می‌شود، تقریباً جزو کارهای نو در کشورمان محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید ثروت دارد.

آموزش برای مسابقات و خدمات وابسته و تولید لوازم سوارکاری در کنار پرورش اسب، شغل‌های پنهانی است که در کنار این حرفه می‌تواند شکل گیرد.

«محمد حسین‌پور»، کارآفرین روستای چهارطاق بسطام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان، با اشاره به اینکه از همان دوران کودکی علاقه زیادی به پرورش اسب داشته است، می‌گوید: تا قبل از سال 1397 موفق به راه‌اندازی واحد مستقل پرورش اسب نشدم.

وی به سریال «مختارنامه» که چند سال پیش ساخته شد، اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه‌ای که در این حرفه داشتم، توانستم برای ضبط بخش از این سریال که در روستای طرود شهرستان شاهرود انجام می‌شد، تعدادی اسب خریداری و تعدادی نیز اجاره کنم.

 


این کارآفرین روستایی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به کمیته امداد بسطام و واحد اشتغال آن مراجعه کردم، افزود: با حمایت این نهاد و کارشناسان اشتغال و ادامه کار و اخذ تسهیلات به بانک عامل مراجعه کرده و موفق به دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی شدم.

این پرورش‌دهنده اسب با اشاره به اینکه شرایط بدنی اسب و ضرورت جنب‌وجوش برای سلامتی و افزایش قدرت ایمنی آن به فضای زیادی نیاز دارد، تصریح کرد: باید مکانی برای دوندگی و تخلیه انرژی این حیوان در نظر گرفت.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر در این مزرعه 6 رأس اسب را نگهداری می‌کند، افزود: اگرچه سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش اسب زمان‌بر است؛ اما سود حاصله جبران‌کننده زمان صرف‌شده خواهد بود.

 


کارآفرین بسطامی که به‌تازگی مکان بزرگ‌تری برای پرورش اسب‌هایی با نژاد برتر در روستای چهارطاق اجاره کرده است، گفت: اسب‌های با نژاد برتر مانند شایر، ترکمن، مورگان و فریزین که اسب‌های سوارکاری هستند، را پرورش می‌دهم و امیدوارم این کار گسترش پیدا کند.

نمونه این روستایی بی‌آلایش امروز می‌تواند الگویی برای جوانان علاقه‌مند به این حوزه قرار گیرد تا از هر فرصتی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی بهره گیرند.



گزارش از امیرحسین کاشی‌منش
منبع: خبرگزاری فارس
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید