خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


در گفت و گویی با مهندس احمدرضا احسانی

ایران من
در گفت و گویی با مهندس احمدرضا احسانی، کارآفرین جوان ملی
امروز کلام پیر جماران که می فرمود امید من به شما دبستانی هاست، معنا شده است. کودکانی که دیروز از دستان پُر فیض آن یار سفر کرده، باده ی معرفت نوشیده اند و امروز در سلک جوانان برومند حماسه های اقتصادی رقم می زنند.

گفت و گویی گرم و صمیمانه با مهندس احمدرضا احسانی که معتقد است با بها دادن به نخبگان جامعه و پیاده شدن طرح های آنان جهاد اقتصادی رقم خواهد خورد انشاالله، شما را به خواندن این گفت و گوی سراسر امید دعوت می کنم.

- کارآفرین ناب: در ابتدا معرفی مختصری از خودتان بفرمائید.

بسم رب الشهدا و الصدیقین. در ابتدا صحبت هایم را با سخنی از مقام معظم رهبری امام خامنه ای آغاز می کنم که فرمودند: اگر در یک جمله از بنده بپرسند از جوانان چه می خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.
احمدرضا احسانی متولد اول مرداد 1362، دارای مدرک MCES و MCITP در زمینه رایانه، کارشناس مدیریت صنعتی و مهندسی نرم افزار و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی گرایش کسب و کار.
فعالیت های کاریم همیشه برخلاف تحصیلاتم بوده است. اکثر کارهایی که انجام داده ام در حوزه ی سینما و بیشتر در قالب کارگردانی بوده است که اولین تله فیلمم، دی ماه امسال به نمایش درخواهد آمد؛ هم چنین در زمینه مستندسازی فعالیت های زیادی داشته ام. در حال حاضر در خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستم و مشغول ساخت سریالی در زمینه فرهنگ سازی می باشم. همچنین به یاری خداوند در حال برنامه ریزی و پیاده سازی طرح ویژه ی حوزه ی گردشگری با هدف جذب توریسم می باشم.

- کارآفرین ناب: در مورد طرح ویژه گردشگری توضیح دهید. ایده ی این کار چطور به ذهن تان رسید؟

من خودم ایرانگرد هستم و دوست دارم با توجه به تاریخ، تمدن و آثار باستانی، گذشته ی کشورم را مرور کنم.به خاطر کار عکس و فیلم سازی ام تقریباً 80 % ایران را گشته ام. عید نوروز 4 سال پیش بود که (متأسفانه) مثل اکثر مردم تهران راهی جاده چالوس شدیم. نکته جالبی که قابل توجه بود کمپ هایی بود که در ورودی هر شهر قرار گرفته بودند. داخل چادرها کاتالوگی بین مردم توزیع می شد که به جای معرفی مکان های مختلف گردشگری به تبلیغ هتل ها و رستوران های معروف و پلاژهای ساحلی آن منطقه پرداخته شده بود.
به نظرم رسید که اگر یک خارجی و یک توریسم وارد ایران شود چطور می تواند مکان های مختلف ایران را پیدا کند و ببیند، آن هم با این کاتالوگ هایی که به زبان فارسی است؛ و اینکه آیا او نیز برای استفاده از رستوران و هتل خاصی وارد ایران می شود!؟
ایده ای به ذهنم رسید. فکر کردم کاتالوگ مناطق گردشگری ایران را به زبان بین المللی طراحی کنم. خواستم این کار را شروع کنم که باز فکر کردم اگر این کار را انجام دهم این را چه کسی می تواند ببیند!؟ و چند نفر تمایل ورود به ایران را پیدا خواهند کرد. این کار باید جهانی شود و همه ی دنیا آن را ببینند. حدود 5 ماه روی این موضوع تمرکز کردم تا اینکه به ذهنم رسید از رشته ی کاری خودم یعنی فیلم سازی کمک بگیرم. خلاصه اینکه در سال 90 با دوست عزیزم مهندس آرمين نظري شروع به برنامه ریزی و اجرای این طرح کردیم و با تشکیل گروه 10 نفره شروع به تحقیق و تفحص در رابطه با مناطق گردشگری ایران نمودیم.

- کار آفرین ناب: برای اجرایی کردن فکرتان از کجا شروع کردید؟

برای مطالعه و تحقیق در مورد مکان های گردشگری و آداب و رسوم ملل و ارتباط آن ها با ایران، هر چند وقت یکبار به فرودگاه امام خمینی (ره) می رفتیم تا با افرادی که برای بازدید از ایران وارد کشور شده اند، صحبت کنیم. آن جا با یکی از گردشگران به نام مارتین آشنا شدیم. می پرسید ایران چه مکان های تاریخی و دیدنی دارد؟ او را به مکان های مختلفی برای بازدید بردیم که از دیدن آن ها حیرت زده شده بود، می گفت: ایران یک کشور بکر است که توریسم فقط در جستجوی چنین جاهایی است. با صحبت هایی که با او داشتیم و بازبینی هایی که اتفاق می افتاد، کم کم نقطه عطف هایی در ذهن من برای پرورش این طرح به وجود می آمد.

کار آفرین ناب: زیر ساخت ها را چگونه دیدید؟

متأسفانه در ایران در رابطه با مناطق گردشگری و تاریخی، اصلاً کار نشده یا حداقل در فیلم های ایرانی اثری از مکان های تاریخی ایران نیست، در صورتی که سینمای هالیوود الموت قزوین را به تصویر کشیده است.

کارآفرین ناب: هدف تان از اجرای این طرح چیست؟

کشورهایی که توانسته اند در صنعت گردشگری کارنامه موفقی از خود به جای بگذارند، علاوه بر معرفی کشور خود به گردشگران، درآمد سرشاری نیز از این صنعت نصیب شان شده است. کشورهای پیشرفته به خوبی نیاز به سفر در آدمی را درک کرده اند و با تبلیغات گسترده برای افزایش جذب گردشگر تلاش می کنند تا تحولی شگرف، پایدار و با ثبات در اقتصاد کشورشان ایجاد کنند.
از آنجایی که انسان ها سفر را منجی خود در تنگناهای یکنواخت زندگی می دانند و میل سفر به مکان های مختلف و ماجراجویی آرزوئی است که برای بشر تمامی ندارد؛ در نتیجه پدیده توریسم می تواند یکی از منابع نامحدود و پول ساز برای کشورها باشد؛ از این رو می توان به این نتیجه رسید، مطلوب ترین اثر جهانگردی ارزی است که وارد کشور می شود.
هم چنین کشورهایی که اقتصادشان را وابسته به توسعه صنعت گردشگری می دانند و دل به صنعت نفت و گاز نبسته اند می کوشند تا تبلیغات شان را ارتقاء بخشند و جاذبه های گردشگری کشورشان را به نحو احسن معرفی نمایند و از این راه درآمدهای کلانی نصیب شان می شود؛ اما به نظر شما ایران در کجای این راه طولانی قرار دارد؟! صنعت توريسم در حال حاضر جزء یکی از پنج صنعت برتر دنيا می باشد، در صورتي كه ما هميشه به نفت، گاز و.... توجه کرده ایم. همه دنیا فكر مي كنند ايران فقط آثار باستانی تخت جمشيد را دارد و این اصلاً خوب نیست؛ به نظرم این وظیفه ی ما است تمام تلاش خود را به کار گیریم و ایران را به نحو احسن به دنیا معرفی کنیم.

کار آفرین ناب: با توسعه صنعت گردشگری چه تحولی ایجاد خواهد شد؟

توسعه صنعت گردشگری علاوه بر رونق تولید و ایجاد اشتغال، آثار مثبت دیگری نیز در سطح کلان دارد. ببينيد اگر من طرح صنعت توريسم را در كشور خودم اجرا كنم و فقط آن را به زبان فارسی و در ایران پیاده نمایم، مثل این می ماند که پول از جيب پدرم به جيب من رفته و از جيب من به جيب خواهرم! در واقع یک پروسه ای را طی می کنیم که هيچ اتفاق خاصي در آن نمی افتد و در آخر هم پولِ سر جای اول خودش است، ولي صنعت توريسم و جذب توریسم از خارج از کشور، کاملاً متفاوت است.
در این طرح تمام تلاشم بر این است که بتوانم ارز وارد کشور كنم. با توجه به سال حماسه سیاسی و اقتصادی فکر می کنم یکی از کمک هایی که می توان به دولت و به اقتصاد کشور نمود، جذب توریسم به کشور می باشد.

- کارآفرین ناب: طرح ویژه ی شما چه خدماتی را به گردشگران ارائه می کند؟

طرحی که من در حال پیاده سازی و اجرای مراحل آن هستم، سايتي به نام "ایران توریسم آنلاین" است؛ در ابتدا به 3 زبان دنيا فارسی، انگليسي، عربي خواهد بود. ما کشور را به 64 منطقه گردشگري تقسيم كرده ايم كه هر كدام حدود 50 زير مجموعه دارد؛ به طور مثال تهران را به 3 منطقه و 30 زیر مجموعه گردشگري بخش بندي نمودیم؛ البته این تنها بخش کوچکی از طرح است که شامل آثار باستانی و تاریخ آن منطقه گردشگری است. یک توریسم و گردشگر تنها با چند عکس نمی تواند مکان تاریخی و قدمت آن را درک کند. در حال حاضر با تبلیغات منفی صهیونیست ها بر ضد ایران که سعی دارند ایران را به طور کاملاً منفی در ذهن مردم دنیا نشان دهند، تا جایی که خیلی از مردم کشورهای مختلف فکر می کنند جاده های کلان شهر تهران هنوز آسفالت نشده است، و این نیازمند نشان دادن پیشرفت های کشور به نحو احسن می باشد.
یک مثال ساده در زمینه تبلیغات ضعیف می توان به برج میلاد اشاره کرد که با وجود اینکه جزء برج های مطرح دنیا می باشد، اما به یک تبلیغ بنر در اتوبان همت اکتفا کرده است و آن هم روی بنر نوشته شده؛ رستوران گردان برج میلاد. این مسائل واقعاً تأسف بار است که برج میلاد با آن عظمت و فعالیت های فرهنگی که در آن انجام می شود، اینگونه تبلیغ شود.
در این طرح ما همه ی جوانب را در نظر گرفته ایم و طی 2 سال گذشته با وجود تیمی زبده به تحقیق و تفحص پرداخته ایم، تا به این مهم رسیده ایم. این طرح علاوه بر جذابیتی که برای مردم خارج از کشور خواهد داشت و تمدن ایران عزیزمان را به دنیا نشان خواهد داد، برای مردم ایران نیز جذاب و سودمند خواهد بود، به خصوص مردم تهران که در ایام تعطیلات و نوروز به مکان های دیگری غیر از جاده چالوس هم فکر کنند.

کار آفرین ناب: بودجه این طرح چگونه و در چه مدت تأمین می شود؟

خیلی ها سوال می کنند چرا دنبال بودجه برای طرح نرفته ام؛ به نظرم مدت زمانی که می خواهیم صرف گرفتن بودجه کنیم، حداقل یک پروسه یک سال و نیمه است. برای همین تصمیم گرفتم این طرح را پله پله جلو ببرم تا یک طرح کامل را پشتیبانی کنند و هل دهند نه یک ماشین خاموش را؛ که انشاالله به کمک مردم و دولت عزیز بتوانم این طرح را پیاده کنم.

- کارآفرین ناب: فرمودید این طرح به صورت پورتال جامع ارائه می شود، آیا در نظر دارید که از رسانه های عمومی مثل تلویزیون نیز پخش شود؟

سعی کرده ایم این مستندها را به صورت یک فیلم آماده کنیم تا در رسانه های عمومی نیز پخش شود. همچنین پکیجی آماده خواهد شد که به 3 زبان و در قالب 22 دی وی دی، برای افرادی که زمان برای دانلود ندارند یا می خواهند همراه خودشان داشته باشند. این پکیج ها در سفارت های ایران در خارج از کشور برای گردشگرانی که میخواهند وارد ایران شوند، توزیع می شود.
اولین سود را از این طرح خود ملت می برند. این طرح یک طرح کاملاً ملی است که حتی اگر حداقل 100 هزار توریسم وارد ایران شود، برای ما کافی است. آن ها خود تبلیغات ایران را می کنند که ما تروریسم نیستیم تا این اندیشه ی منفی ای که در ذهن مردم دنیا جا افتاده، درست شود.
ایران یکی از اَمن ترین مناطق دنیا است، شما در کدام خانه ی ایرانی دیده اید که تفنگ داشته باشند. حداقل در 30 درصد از کشورهای دنیا در خانه ها تفنگ دارند و تنها علت آن ناامنی ای است که وجود دارد. محیط خانه های ایرانی از هتل راحت تر است و این به خاطر امنیتی هست که در این کشور برقرار است.
به نظرم کشور ما احتیاجی به هتل ندارد زیرا به اندازه ی تمام خانه های ایرانی هتل داریم، خانه های مردم ایران هر کدام یک هتل است. کشور ما با کشورهای دنیا متفاوت است، مردم ما با توجه به تمدنی که داشته اند پخته شده و به جلو حرکت کرده اند. معتقدم من و گروهم اگر حداقل 1% هم در كل دنيا در زمينه توریسم تأثير گذار باشیم، نتيجه كار خودمان را گرفته ايم.

- کارآفرین ناب: آیا افراد و ارگان هاي خاصي پشتيبان اين طرح هستند؟

متأسفانه از آنجایی که ایرانی ها دوست دارند اول کار را ببینند و بعد سرمايه گذاري كنند، به همین منظور ما سعي كرده ايم اول کار را اجرا کنیم و بعد از سازمان ها برای همکاری و حمایت دعوت كنيم. ما استارت کار را می زنیم و بعد از آن به عهده ی دولت، سازمان گردشگری، بانك ها و تمام مراكزي است که می توانند پشتیبان این طرح باشند.

سخن آخر...

در جلسه ای که چند روز پیش رئیس جمهور محترم با نخبگان داشتند، گفتند که به نخبه ها بها داده شود تا بتوانند طرح هایشان را پیاده کنند که حماسه اقتصادی به نحو احسن اتفاق بیفتد. فکر می کنم حماسه اقتصادی نیز مانند حماسه سیاسی باید فرد به فرد انجام شود و در این صورت است که اتفاق بزرگی رخ می دهد.
خداوند در زندگی نعمت دوست خوب را به من عطا کرده است و همیشه از دوستان خوبم مهندس آرمین نظری مدیر اجرایی و سرپرست گروه، مهندس علیرضا جوادی مدیر روابط عمومی، مهندس کیومرث شجاعی مدیر پورتال، فرشاد خدا بخش مدیر تصویر برداری، پوریا خیلدار، کامبیز و کیارش صفرقلی، ابوالفضل میرزایی، امین مرادی، صادق جلیلی آراسی، حاج حسن راسی، سرهنگ موسوی مدیریت فرهنگی سازمان ورزش بسیج، حجت الاسلام والمسلمین روزمه و خانم مهندس خسروی مشاور پروژه تشکر می کنم که هیچ وقت مرا تنها نگذاشته و همیشه یاری ام کرده اند.
در پایان تشکر می کنم از پدر و مادر عزیزم که همیشه در همه ی کارهایم مشوق من بوده اند و محیط گرم و صمیمانه ای برای پیشرفت من مهیا نموده اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید