خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.88 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

 حسین رحمانی مربی و مدرس فوتسال می باشدکه چند سالی است مدرسه فوتبال را اداره می کند و یک مجموعه ورزشی دارد...

خواهشمندم خودتان را معرفی بفرمائید :

حسین رحمانی هستم متولد سال 1360 و محل تولدم تهران، مربی ورزش هستم در حال حاضر و یک مجوعه ورزشی و یک مدرسه فوتبال دردست دارم و با بچه ها در سن های مختلف کار می کنم.

سوابق مسیر شغلی خودتان را بگوئید ؟

من از سال 75 ورزش رو شروع کردم و از سال 80 بصورت حرفه ای کارمو در رشته فوتسال ادامه دادم و تا سال 87 بصورت حرفه ای بازی کردم و بعد از آن وارد حرفه مربی گری شدم.

آرزوی دوران کودکی تان چی بوده ؟

من زمان کودکی برخلاف بچه های دیگر که دوست داشتند دکتر یا مهندس بشوند، من از بچگی دوست داشتم زمانی که وارد جامعه شدم و خواستم تشکیل زندگی بدم یک زندگی خیلی ساده یعنی یک کار ثابت و یک خانه جمع و جور و یک وسیله نقلیه معمولی داشته باشم تا یک زندگی راحتی داشته باشم .

دوست داشتید مثل چه کسی باشید ؟

خدمت شما عرض کنم چون همواره علاقه زیادی به ورزش داشتم و چون خانواده ام ورزشی بود،  دوست داشتم مانند ورزشکارهای بزرگ یا حرفه ای کشورم باشم.

چرا اینکار را در نظر گرفتید ؟

خوب من چون علاقه ای که به ورزش داشتم چون کارم این بود من از 15 – 16 سالگی ورزش کردم و علاقه ای که داشتم خواستم به اون هدفی که دارم برسم و یه هدفی که داشتم تو ورزش این کار ور انتخاب کردم و با گذاردن مدارج بالا و مدارکی که در مربیگری گرفتم توانستم که این مجموعه رو را بندازم .

چه طور به این کسب و کار رسیدید ؟

خوب ما عین بقیه شغل ها اول با شاگردی شروع کردیم بعد که سنم یه مقداری بالا رفت کنار مربی های بزرگ رفتیم و کار کردیم و زحمت کشیدیم و کار یاد گرفتیم بقول معروف خاک گود خوردیم و کم کم تونستیم کلاسهای مربیگری رو بگذرونیم از ابتداء تا حد حرفه ای بعد که تونستیم تجربه لازم رو کنار مربیان بدست بیاریم و خودمون صاحب سبک بشیم و توی این رشته ورزشی فعالیت کنیم

تا حالا با مشکلی روبرو شدید؟

بله مشکلات زیادی بود زمانی که ما بازی می کردیم این رشته ورزشی مشکلات خاص خودشو داشت زمانی که مربی شدیم ، اون موقع خوب از لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداشتم. مثلا شده بود کرایه ماشین نداشتم برم سر تمرین ، شده بود لباس نداشتم  برم سر تمرین. خلاصه مشکلات زیادی زمان بازیگری بود و همچنین زمان مربیگری مون هم همین جوری بود . باشگاه ها اون موقع خیلی حرفه ای نبودند که بخوان مربی ها رو ساپورت کنند ما همیشه از لحاظ مالی مشکل داشتیم . خیلی سختی دیدم از طرف دیگه به قولی توی هر کاری دست زیاده رقیب زیاده، توی رشته ما هم هست . تا بیای خودتو پیدا کنی و خودتو ثابت کنی خیلی زمان می بره .

چقدر به چیزی که می خواستید دست پیدا کردید؟

من تا اونجا که تلاش کرده و زحمت کشیدم تا حدودی به اون چیزی که می خواستم رسیدم.تونستم به اون ورزشی که علاقه داشتم به صورت حرفه ای بپردازم و تا حدی موفق بودم.

سوال : اولین سنی که پول در آوردید چه زمانی بود ؟

اولین سنی که پول در آوردم فکر می کنم حدود سن 13 یا 14 سالگی بود که درکارگاه پرس کاری کار می کردم اولین حقوقمو که گرفتم، رفتم واسه خودم لباس خریدم تا اونجا که یادمه.

سوال : اگر موفق هستید ، موفقیت شما از چیه ؟

موفقیت من اول از دعای خیر پدرو مادرم هست دوم از زحمت هایی که کشیدم چون توی هر کاری که شما بخوای موفق باشی حتما باید زحمت بکشی من خودم به شخصه توی این قضیه خیلی زحمت کشیدم خیلی پیگیر بودم خیلی هزینه کردم . من کلاس های مربیگری که میرفتم حداقل هفتصد ، هشتصد هزار تومان تا یک میلیون هزینه اش بود . هزینه کردیم زحمت کشیدیم وقت خیلی گذاشتیم با بچه ها خیلی سر و کله زدیم خلاصه این کارا رو انجام دادیم که بقول گفتنی برنامه مون به بار نشست و الانم داریم استفاده می کینم.

سوال  : اینکار چقدر وقت شما رو میگیره ؟

بستگی داره چون در مدرسه فوتبال در سانسهای مختلف تمرین می کنیم ولی در روز بصورت معمولی 6 تا 7 ساعت از وقتمون رو میگیره .

سوال : آینده کسب و کارتان را چه جوری می بینید ؟

الان که در حال حاضر ورزش توی کشور ما این قدر حرفه ای نشده  که ما بخواهیم زندگی مون رو روی این قضیه بنا کنیم ولی ما که چون کارو شغل مون اینه مجبوریم که خودمون رو با این قضیه وفق بدیم .یعنی اگر کمبودی هم هست ؛ باید خودمون رو وفق بدیم ، ولی خوب الحمدالله با حمایت هایی که الان داره از ورزش میشه کم کم داره وضعیت ورزش کشورمون خوب میشه

سوال : مسائل قانونی کسب و کارتان چی هست ؟

قانونیش اینه که ما توی ورزش که مدرسه فوتبال می زنیم حتما باید مراحل مربیگری را طی کنیم حتما باید از لحاظ علمی بالا باشیم یعنی پر باشیم  چون الان دیگه طوری شده که خود فدراسیون ها میان این قضیه رو چک می کنن و هر چند وقت یه بار یه آزمونی واسه مربی ها می گذارند که ببینند مربیان آپدیت و بروز هستند یا نه . از لحاظ  قانونی ما بایستی تمام مراحل مربیگری رو بگذرونیم و از لحاظ تحصیلی هم باید سطح بالایی داشته باشیم که بتونیم با بچه ها کار کنیم . من خودم لیسانس تربیت بدنی دارم و با بچه ها ازلحاظ روانشاسی ، از لحاظ تغذیه ، از لحاظ فیزیولوژی و از لحاظ آناتومی کار می کنم و اگر اتفاقی حین تمرین واسه بچه ها بیوفته اینقدری بلد باشیم که بتونیم مشکل رو حل کنیم .

از وقتی که گذاشتید سپاسگزارم

 مجید خاتمی
دانشجوی دانشگاه مهرکامپارس

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید